Akademik Unvanlar
-
2000 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
-
2017 - Devam Ediyor Rektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
-
2004 - 2008 Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bölümü
-
1998 - 2000 Dekan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2000 - Devam Ediyor Profesör
Gazi Üniversitesi
-
1994 - 2000 Doçent
Gazi Üniversitesi
-
1992 - 1994 Yardımcı Doçent
Gazi Üniversitesi
Yönetilen Tezler
-
Resimli çocuk kitaplarının felsefi kavramlar bakımından incelenmesi
Temel Z. F. (Danışman)
-
Sokratik Yönteme Göre Hazırlanan Eleştirel Düşünme Eğitim Programının Çocukların Eleştirel Düşünme Becerilerine ve Ahlaki Yargı Düzeylerine Etkisi
Temel Z. F. (Danışman)
-
TÜBİTAK Meraklı Minik dergisinin içeriğinin M.E.B. okul öncesi eğitim programındaki kazanımlar açısından incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
M.YILDIRIM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
MEB 2013 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI’NDA YER ALAN GÜNE BAŞLAMA VE GÜNÜ DEĞERLENDİRME ZAMANI’NIN ETKİN UYGULANMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN, MÜDÜR VE AKADEMİSYEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Temel Z. F. (Danışman)
-
Aile destek eğitim programının annelerin çocuklarıyla olan ilişkilerine ve çocuklarının sosyal davranış denetimlerine etkisi
Temel Z. F. (Danışman)
-
Geçici koruma altındaki 3-5 yaş grubu Suriyeli çocuklara clıl yöntemine dayalı verilen Türkçe eğitiminin alıcı dil gelişimlerine etkisi
Temel Z. F. (Danışman)
-
Düşük sosyo-kültürel özellikteki okulöncesi dönem 48-66 ay çocuklarına etkileşimli kitap okuma programının yazı farkındalığına etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Reggio Emilia temelli dokümantasyon uygulamasının okul öncesi çocuklarının düşünme becerileri üzerindeki etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
H.MERVE(Öğrenci), Doktora, 2018 -
MEB okul öncesi eğitim programına uyarlanmış piramit metodunun 5 yaş çocuklarının dil ve erken okuryazarlık becerilerine etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Okul öncesi öğretmenlerinin iletişimci biçimleri ile çocukların sosyal beceri ve davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Anasınıfına devam eden çocuklara uygulanan yaşam becerisi eğitim programının çocukların yaşam becerilerine ve sosyal uyumlarına etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyun etkinliklerini içeren eğitim programının 5 yaş grubu çocukların işbirliği davranışlarına ve problem çözme becerilerine etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Okul öncesi çocuklar için "Çocuklar için çevre ölçeği"nin geliştirilmesi ve çevre eğitim programının çocukların çevreye karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
N.BİLGE(Öğrenci), Doktora, 2015 -
Okul öncesi öğretmenlerin nitelikli bir okul öncesi eğitim programında bulunması gereken özelliklere ilişkin görüşlerinin incelenemesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Okuma-yazmaya hazırlık eğitim programı'nın anasınıfına devam eden 6 yaş grubu çocukların yazı farkındalığı becerilerine ve ilkokul birinci sınıftaki ses farkındalığı ve okuma-yazma becerilerine etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-6 yaş çocukların kişilerarası problem çözme becerileri ve bakış açısı alma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
2-6 yaşları arasında çocukları olan ceza infaz kurumlarında kalan annelerin benlik saygısı ve çocuk yetiştirme tutumları arasındaki ilişkinin ceza infaz kurumunda kalmayan anneler ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
6 yaş grubu çocuklarda genel problem çözme becerilerinin değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
TEMEL Z. F. (Danışman)
A.ARSLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012 -
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi içerik standartları değerlendirme araçlarının geliştirilmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Farklı eğitim modelleri kullanılarak uygulanan aile eğitim ve aile katılım programlarının okul öncesi öğretmenlerinin uygulamalarına ve ebeveynlerin görüşlerine etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
G.GÜVEN(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Montessori yönteminin çocukların kavram edinimi, sosyal uyumları ve küçük kas motor becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Türkiye ve Amerika'da anasınıfına devam eden çocukların oyun davranışlarının incelenmesi "kültürler arası bir çalışma"
TEMEL Z. F. (Danışman)
G.DUMAN(Öğrenci), Doktora, 2010 -
Bilim ve sanat merkezine devam eden üstün yetenekli çocukların ailelerine verilen bilgisayar temelli eğitimin aile bireylerinin aile ilişkilerini algılamalarına ve çocukların mükemmeliyetçilik düzeylerine etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Yapılandırmacı yaklaşıma göre okulöncesi öğretmenlerine verilen hizmet içi eğitimin öğretmen-çocuk ve öğretmen-ebeveyn ilişkilerine etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Zihinsel engelli çocuklara renk kavramını kazandırmada eş zamanlı ipucuyla öğretimin bireysel ve grup eğitimindeki etkisinin karşılaştırılması
TEMEL Z. F. (Danışman)
H.DERE(Öğrenci), Doktora, 2007 -
Bracken temel kavram ölçeği gözden geçirilmiş formu'nun geçerlik ve güvenirlik çalışması
TEMEL Z. F. (Danışman)
-
Birinci ve ikinci dili Türkçe olan iki dilli çocukların Türkçe'yi kazanımlarına dil merkezli okul öncesi eğitim programının etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
Z.GÜL(Öğrenci), Doktora, 2007 -
Anaokuluna devam eden 6 yaşındaki çocukların başkalarının bakış açısını alma becerisi ile özsaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
A.GÜLTEKİN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Sanat eğitim programının üst sosyo-ekonomik düzeyden gelen altı yaş üstün yetenekli çocukların çizim becerilerine etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
Ç.GÜR(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Ebeveynlerin okulöncesi eğitimden beklentilerinin gerçekleşme düzeyinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
A.TULAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Okulöncesi okuma tutumları ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
TEMEL Z. F. (Danışman)
G.YÜCEL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Almanya'da okulöncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş gurubu Türk çoçuklarına uygulanan dil eğitimi programının dil gelişimine etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
H.ŞİMŞEK(Öğrenci), Doktora, 2004 -
Alt sosyo-ekonomik düzeydeki ailelerden gelen 60-72 aylar arasındaki çocuklara uygulanan dil eğitim programının çocukların dil gelişimine etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
Ş.YAYLA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Anne eğitim programının 4-6 yaş grubu çocuğu olan alt sosyo ekonomik düzeydeki annelerin ve babaların aile ilişkilerini algılamasına etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
Z.KURTULMUŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Empatik iletişim eğitiminin okulöncesi çocuğa olan annelerin empatik beceri düzeylerine etkisi
TEMEL Z. F. (Danışman)
F.ÜNAL(Öğrenci), Doktora, 2003 -
Beş-altı yaş çocuklarında görsel algı eğitiminin okuma olgunluğuna olan etkisinin incelenmesi
TEMEL Z. F. (Danışman)
İ.ARIKÖK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001