Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Eğitim Bilgileri
1989 - 1990
1989 - 1990Yüksek Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İnsani Bilimler Ve Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Doktora
An Ethnography in Turkish Higher Education : A Collaborative Research-based Approach to Teacher Empowerment
University of Aston in Birmingham, School of Languages and Social Sciences, School of Languages and Social Sciences
1990
1990Yüksek Lisans
Assessing the effectiveness of the advanced-level reading program at the school of foreign languages, department of basic English, Middle East Technical University
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İnsani Bilimler Ve Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü
Yabancı Diller
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçAlmanca
C1 İleri
C1 İleriFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2006
2006NLP Certified Trainer
Kişisel Gelişim
NLP Group Educational Counselling
2003
2003NLP Certified Master Practitioner
Kişisel Gelişim
NLP Group Educational Counselling
2001
2001NLP Certified Practitioner
Kişisel Gelişim
Kite Personal and Professional Development
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
1998 - Devam Ediyor
1998 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Yönetimsel Görevler
1998 - Devam Ediyor
1998 - Devam EdiyorMetod eğitmeni
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1994 - 1998
1994 - 1998Bölüm Başkan Yardımcısı
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, İnsani Bilimler Ve Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
NLP Temelli Etkinliklerin Araştırılması Ve Bu Etkinliklerin Yabancı Dil Öğrenenlerin Konuşma Kaygısına Etkisi Konusunda Bir Araştırma: Durum Çalışması
Gül Peker B. (Danışman)
T.DEMİR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Dramanın Yabancı Dil Konuşma Kaygısı Üzerine Etkisinin Öğrencilerin Bakış Açısına Göre İncelenmesi
Gül Peker B. (Danışman)
G.SARIALTIN(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Dil Becerileri Öğretiminde İngilizce Öğretmenliği Programı Adaylarının Görev Değerlendirme Stillerinin İncelenmesi
Gül Peker B. (Danışman)
Ç.YAVUZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İmgelemenin Konuşma Çalışmaları Esnasında İngilizce Öğrencilerinin İletişim Kaygı Seviyelerindeki Etkisi
Gül Peker B. (Danışman)
R.POURABBASKOUHI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yükseköğretimde yaratıcı drama kullanımı: Yabancı dil yüksekokullarında görev yapmakta olan İngilizce öğretim elemanlarının öz yeterlik ve algı düzeyleri
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.AŞIK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Kağıt Üzerinde ve Bilgisayar Destekli İş Birlikçi Yazmanın Uludağ Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınıfı Orta Seviye Öğrencilerinin Yazma Performansına Etkileri
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.Aşık(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
The effects of paper-based and computer supported collaborative writing on the writing performances of pre-intermediate level preparatory students at Uludağ University
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.AŞIK(Öğrenci)
2017
2017Doktora
An analysis into teacher self-development models in one-year preparatory schools of private universities in Ankara
GÜL PEKER B. (Danışman)
A.IRGATOĞLU(Öğrenci)
2017
2017Doktora
6. Sınıf Öğrencilerinin Dil Kullanma Stratejileri Üzerine İngilizce Öğretmenleri için Geliştirilen Bir Hizmet-içi Eğitim Programı
GÜL PEKER B. (Danışman)
H.Kübra(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Ankara'daki Özel Üniversitelerin Bir Yıllık Hazırlık Okullarında Çalışan Okutmanların Kendini Geliştirme Modelleri Üzerine Analiz
GÜL PEKER B. (Danışman)
A.Irgatoğlu(Öğrenci)
2017
2017Doktora
A suggested in-service teacher training program for ELT teachers on the use of language learning strategies for the 6th graders
GÜL PEKER B. (Danışman)
H.KÜBRA(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Using drama and music portfolio as an alternative assessment for developing EFL students' speaking skills
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.PESEN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İngilizce yabancı dil öğrenimi öğrencilerinin konuşma yeteneklerini geliştirmek için drama ve müzik portfolyosu alternatif sınav sistemi olarak kullanmak
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.Pesen(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
[İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yabancı dildeki okuma kaygılarının kaynakları ve bu kaygılarla duygusal başa çıkma stratejileri: Bir durum incelemesi
GÜL PEKER B. (Danışman)
N.Şahin(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
A case study: Sources of English language reading anxiety and emotional coping strategies of 6th, 7th, and 8th grade primary school learners
GÜL PEKER B. (Danışman)
N.ŞAHİN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İngilizce öğretmenlerinin iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik bir NLP temelli öğretmen geliştirme programı]
GÜL PEKER B. (Danışman)
A.ÖKÇÜN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
An NLP-based teacher development program for enhancing efl teachers' communication skills
GÜL PEKER B. (Danışman)
A.ÖKÇÜN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN ALTERNATİF BİR DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ OLARAK PORTFOLYO YOLUYLA ÇOKLU ZEKÂ KURAMI AKTİVİTELERİ
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.ERDOĞAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
An alternative assessment of multiple intelligences activities for young learners of English through portfolios
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.ERDOĞAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Teacher identity: An investigation of personal and professional experiences of turkish efl teachers
GÜL PEKER B. (Danışman)
C.YAVUZ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
The use of constructive feedback in speaking and writing tasks at Gazi University Research and Application Center for Instruction of Foreign Languages
GÜL PEKER B. (Danışman)
A.ATALI(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
GAZİ ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ KONUŞMA VE YAZMA ETKİNLİKLERİNDE YAPICI GERİBİLDİRİM KULLANIMI
GÜL PEKER B. (Danışman)
A.ATALI(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
HAZIRLIK OKULU ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA SONRASINDA YARATICI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ BELİRTİLER, SEBEPLER, ÇIKTILAR, KAYNAKLAR, ETKİLER (SCORE) MODELİ İLE GELİSTİRME
GÜL PEKER B. (Danışman)
L.SİLMAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
The use of creative drama in developing the speaking skills of young learners
GÜL PEKER B. (Danışman)
G.SARAÇ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Developing preparatory school students' creative problem solving skills in post-reading using the symptoms, causes, outcomes, resources, effects (score ) model
GÜL PEKER B. (Danışman)
L.SİLMAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Social and emotional learning (sel) in efl speaking classes
GÜL PEKER B. (Danışman)
G.AMİNİ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Teachers' classroom language and its effects on students in terms of change
GÜL PEKER B. (Danışman)
H.AKYÜZ(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Drama as a compulsory course in education faculties
GÜL PEKER B. (Danışman)
Ö.BOZDOĞAN(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Classical Humanist, Reconstructionist and progressivist traits of the English language teaching curriculum at Mustafa Kemal University
GÜL PEKER B. (Danışman)
M.ADLI(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
The Sentiments of EFL teachers at Turkish universities
GÜL PEKER B. (Danışman)
K.AR(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Exploring affective responses to language learning through diaries at the Bilkent University School of English Language
GÜL PEKER B. (Danışman)
N.KILINÇARSLAN(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
An Investigation of the cognitive reading strategy needs of the freshman students at Hacettepe University
GÜL PEKER B. (Danışman)
E.ÖZER(Öğrenci)
1998
1998Yüksek Lisans
Determination of the specific needs for ESP course and materials design: A descriptive study at Osmangazi University Eskişehir
GÜL PEKER B. (Danışman)
H.TEZCAN(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
The Role of narrow-focus strategy training and broad focus strategy training in promotine reading comprenension of Turkish EFL students
GÜL PEKER B. (Danışman)
O.BAYSAL(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
The Role of action research in the self-development of an ELT teacher: A descriptive case study
GÜL PEKER B. (Danışman)
A.ATİKLER(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
A Contrasting conversations approach (CCA) to classroom observation for enhancing teacher development
GÜL PEKER B. (Danışman)
S.DÖNER(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
Metacognitive knowledge and control in the use of reading comprehension strategies by freshman EFL students at Ankara University
GÜL PEKER B. (Danışman)
J.ÇELİK(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
Observing change in teaching behaviour through reflection
GÜL PEKER B. (Danışman)
N.SUNGURTEKİN(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
An Analysis of the problems of beginning teachers to develop an induction program for the basic English departments of Turkish universities
GÜL PEKER B. (Danışman)
E.SEDA(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
The Effectiveness of the dtefla course at busel: The extent to which the course changes teachers levels of knowledge skills, attitude, awereness and performance
GÜL PEKER B. (Danışman)
N.ÖZGİRİN(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
A Survey of pre-service and in-service teacher training programs of 1-year preparatory English classes at Turkish universities
GÜL PEKER B. (Danışman)
M.TEVS(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
A Profile on the methodology gurses at the ELT departments of the education faculties in Turkey
GÜL PEKER B. (Danışman)
N.DALKILIÇ(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
To what extent do inset programs change participants teaching behaviors and attitudes?
GÜL PEKER B. (Danışman)
Ü.YILDIZ(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
The Attitudes of EFL teachers and students towards the use of plays and play-based language activities in three Turkish universities
GÜL PEKER B. (Danışman)
Ö.AKŞAK(Öğrenci)
1996
1996Yüksek Lisans
Investigating the feasibility of school-university cellaberation for teacher development of secondary school teachers of English in Adana
GÜL PEKER B. (Danışman)
E.ÇAKIR(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
An English language needs assessment of the students at the Turkish Military Academy
GÜL PEKER B. (Danışman)
M.EKİNCİ(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
A Descriptive study of first-year university students reactions to teachers written feedback
GÜL PEKER B. (Danışman)
F.ELİF(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
How receptive are learners to role playing?
GÜL PEKER B. (Danışman)
O.KATIRCI(Öğrenci)
1995
1995Yüksek Lisans
Guessing words in context strategies used by beginning and upper intermediate EFL students
GÜL PEKER B. (Danışman)
M.KANATLAR(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2017
2017LET’S GET ALL OUR DUCKS IN A ROW: DESIGNING DRAMA-SMART LEARNING AND TEACHING
Gül Peker B.
International Journal of Language Academy , cilt.5, ss.372-388, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
2014Smooth or Rough Ride A Case of Curriculum Change in Terms of Emotional Appraisals of Tasks in Learning Grammar through the SPOT Model
GÜL PEKER B.
The International Journal of Pedagogy and Curriculum , cilt.22, sa.1, ss.1-18, 2014 (Scopus)
2010
2010Getting to know the art of excellence What Neuro Linguistic Programming can offer to teachers thinking and reprogramming skills Mükemmellik Sanatını Öğrenme Nero Linguistik Programlamanın Öğretmenlere Düşünme ve Yeniden Programlama Açısından Sağlayabileceği Beceriler
GÜL PEKER B.
EKEV Akademi Dergisi , cilt.14, sa.44, ss.87-98, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Guessing words in context strategies used by beginning and upper intermediate level EFL Students
Kanatlar G. M., GÜL PEKER B.
The International Journal of Learning. , cilt.16, sa.5, ss.435-444, 2009 (Scopus)
2009
2009Designing Constructivist Pre Reading and Listening Tasks using NLP
GÜL PEKER B.
Folio, Journal of the Materials Development Association (MATSDA), Norwich, England: Norwich Institute for Language Education. , cilt.13, sa.2, ss.25-29, 2009 (Hakemsiz Dergi)
2006
2006Toward a new paradigm Practitioner research 31 139 19 25
GÜL PEKER B.
Education and Science (Eğitim ve Bilim) , cilt.31, sa.139, ss.19-25, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
2006İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
GÜL PEKER B.
Çoluk Çocuk Anne Baba Eğitimci Dergisi , cilt.58, ss.29-30, 2006 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2021
2021An Action Research Study: Developing Students’ Speaking Performance
ÖKSÜZ ZEREY M., GÜL PEKER B.
The 1st International Symposium on Foreign Language Teaching, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021
2020
2020Unravelling the Magic of Neurolinguistic Programming: The Power of Metaphor
Gül Peker B.
2nd ILTERG Conference, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2020, ss.318-33
2018
2018A Ride in a BMW or an Old Bus? : Visualization, Metaphor and Creative Thinking
Gül Peker B.
Twenty-fifth International Conference on Learning, Athens, Yunanistan, 21 - 23 Haziran 2018, ss.74
2018
2018“Debbing” and “Ebbing” Away: The Power of Beliefs
Gül Peker B.
Pathways that Inspire Us, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.30
2017
2017My class… a Stage?
Gül Peker B.
Affective Factors in Language Learning, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 2017, ss.7
2017
2017Emotional Appraisals of Learning Tasks.
Gül Peker B.
Affective Factors in Language Learning, , İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 2017, ss.5
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020Teaching and Learning Grammar Through the Spot (SLC) Model
Gül Peker B.
Preparing Teachers for a Changing World: Contemporary Issues in EFL Education, Servet Çelik, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.83-102, 2020
2019
2019Teacher Knowledge and Research Agendas,
Gül Peker B.
Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching, Gonca Yangın Ekşi; Luis Guerra; Dorota Werbińska; Yasemin Bayyurt, Editör, University of Evora, Evora, ss.111-136, 2019
2019
2019The CEFR and English language teaching: A framework for communicative competence
Çelik S., Gül Peker B.
Basics of ELT, Yaman İsmail,Ekmekçi Emrah,Şenel Müfit, Editör, Blackswan Publishing House, Ankara, ss.480-509, 2019
2017
2017An Ethnography in Turkish Higher Education: A Collaborative Research-Based Approach to Teacher Empowerment (CORBATE)
Gül Peker B.
Lambert Academic Publishing, Beau Bassin-Rose Hill, 2017
2014
2014Neuro Linguistic Programming (NLP) in Language Instruction
Gül Peker B.
Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education, Servet Çelik, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.323-348, 2014
2013
2013Resource Book for English Grade 6
Gül Peker B.
Okula Yardımcı Sınavlara Hazırlık İngilizce 6. Sınıf. , Bena Gül Peker, Editör, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-203, 2013
2010
2010Using Drama as Pre and Post Reading Activities for Young Learners.
Gül Peker B.
Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools, B. Haznedar & H. Uysal, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.161-185, 2010
Patent
2017
2017