Biyografi
Prof. Dr. Ebru ERSAY
Lisans eğitimini Ege
Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde Psikoloji alanında yaparken aynı zamanda
Öğretmenlik pedogojisi sertifikası da almıştır. Mezun olduktan sonra bir yıl
İzmir de özel bir anaokulunda psikolog olarak çalıştıktan sonra Milli Eğitim
bakanlığı bünyesinde dört yıl Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen olarak
çalıştı. Milli Eğitim Bakanlığı bursunu kazanan Ersay 2001 yılında Amerika
Birleşik Devletleri'ne gitti. Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimini Erken Çocukluk
Eğitimi üzerine Pennsylvania Eyalet Üniversitesinde tamamladı. Yüksek lisans ve
doktora eğitimleri sırasında yüksek not ortalaması nedeniyle Amerika Birleşik Devletlerinde
bulunanTürkiye Eğitim Ateşeliği tarafından Üstün Başarı Teşekkür belgelerine
layık görüldü. 2002-2003 yılları arasında üniversiteye bağlı anaokulunda yarı
zamanlı öğretmen olarak çalışmıştır. Ayrıca 2006-2007 yılları arasında Pennsylvania
Eyalet Üniversitesinden Lisans seviyesinde 2 ders vermek üzere asistanlık
almıştır. Türkiye ye döndükten sonra Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi
Çocuk Gelişimi Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalında çalışmaya
başladı. 2017 yılı Şubat ayında Çocuk Gelişimi-Okul Öncesi Eğitimi alanından doçentliğini
alan Ebru Ersay, Aralık 2022 de Profesör olmuştur. Halen Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitimi
Bölümü Okul Öncesi Eğitimi programında çalışmaktadır.
2015 yılında ERASMUS
ders verme hareketliliği dahilinde Malta Üniversitesini ziyaret etmiştir. 2016
yılında Erken Çocukluk Eğitimi İçin Dünya Organizasyonu (OMEP) tarafından Oyun
ve Yılmazlık alanında Türkiye den tek olmak üzere ödüle layık görülmüş ve Güney
Kore’nin Seul kentinde düzenlenen kongrede misafir edilmiştir. Aile Eğitimi ve
Katılımı üzerine kitap bölümleri ve kitap editörlüğü olan Ersayın, ayrıca “Erken
Çocukluk Döneminde Öğretmen Niteliği ve Öğretmen Eğitimi”, “Okul Öncesi Fen
Eğitimi Anlayışları ve Program Örnekleri”, ve “Duygusal Gelişim” üzerine kitap
bölümleri bulunmaktadır. Erken çocuklukta duygusal yeterlilik, yılmazlık ve duygu
sosyalleştirme konularında çalışmaları olan Ersay, dünya literatüründe alanında
uzman araştırmacılar tarafından atıflar almaktadır (google akademikten
ulaşılabilir*).
Ebru ERSAY
öğretmen adayları için “Problem Tarama Envanteri”, Erken Çocuklukta “Yılmazlık”
ve “Koruyucu Faktörler” üzerine ölçekler geliştirmiştir. Bunların dışında Duygu
Sosyalleştirmesi ve Bilimsel Motivasyon üzerine ölçeklerin Türkçe
uyarlamalarını yapmıştır.
Halen “The Journal
of Emotional Education” (2014-2024), “Gelişim ve Psikoloji Dergisi” ve diğer bazı
dergilerin yayın kurulunda yer almaktadır. Danışmanlığında Okul öncesi eğitimi
üzerine 15 yüksek lisans öğrencisi ve bir doktora öğrencisi mezun olmuş, halen alanda yüksel lisans
ve doktora öğrencilerine danışmanlık vermektedir.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Pennsylvania State University, Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2002
2001 - 2002Yüksek Lisans
Pennsylvania State University, Amerika Birleşik Devletleri
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Preschool Teachers’ Emotional Experience Traits, Awareness of Their Own Emotions, and Their Emotional Socialization Practices
Pennsylvania State University
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2017 - 2022
2017 - 2022Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2013 - 2017
2013 - 2017Öğretim Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2007 - 2013
2007 - 2013Öğretim Görevlisi Dr.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
2006 - 2007
2006 - 2007Araştırma Görevlisi
Pennsylvania State University, Eğitim, Eğitim Programları Ve Öğretimi
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2023 - 2025
2023 - 2025Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2011 - 2012
2011 - 2012Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2003
2002 - 2003Vekil öğretmen
Bennett Aile Merkezi, Vekil öğretmen
1995 - 1999
1995 - 1999Rehberlik ve Psikolojik Danışman
Milli Eğitim Bakanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışman
1994 - 1995
1994 - 1995Psikolog
Yüksel Özel Anaokulu, Psikolog
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
ERKEN YILLAR İÇİN DOĞA TEMELLİ EĞİTİM PROGRAMI (DOTEP-E)'NİN OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARININ DOĞAYA VE BİLİME YAKLAŞIMI İLE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİ
Ersay E. (Danışman)
M.ÖNGEN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin duygu sosyalleştirme yaklaşımlarının duygusal yeterlilikleriyle ilişkisinin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
D.BAYSAL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi dönem çocuklarda duygu düzenleme becerisi ve yılmazlık arasındaki ilişki
Ersay E. (Danışman)
E.ESRA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların duygu bilgisi, öz düzenleme ve öğrenme davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
L.HANIM(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin duygusal yeterlilikleri ve duygu sosyalleştirme stratejileri ile çocukların duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
M.CEYLAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Okul öncesi dönem çocuklarının duygu bilgileri ile erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
H.POLAT(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
60- 78 aylık çocukların duygu düzenleme becerileri ile okula hazır bulunuşlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
E.ALKAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların duygularına vermeyi tercih ettikleri tepkiler ile kendi duygusal farkındalıkları ve duygu düzenlemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
N.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
60-72 aylık okul öncesi çocukların duygu düzenleme becerileri ile empati becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
A.KOCA(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile anne, baba ve öğretmenlerinin duygu sosyalleştirme davranışlarının incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
S.İNCE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin duygu düzenleme stratejileri ile çocukların duygularına vermeyi tercih ettikleri tepkiler arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ersay E. (Danışman)
H.BURAK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitime devam eden 4-5 yaşındaki çocukların yılmazlık özellikleri ve yılmazlığı destekleyici faktörlerin incelenmesi
ERSAY E. (Danışman)
E.ERDEM(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGUSAL YETERLİLİKLERİ ONLARIN DUYGU SOSYALLEŞTİRME STRATEJİLERİNİ NE KADAR AÇIKLAYABİLMEKTEDİR?
Öztürk Ceylan N., Ersay E.
Kapadokya Eğitim Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.22-37, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Erken Yıllar İçin Geliştirilen Doğa Temelli Eğitim Programının Çocukların Doğaya Yaklaşımına Etkisi
Öngen M., Ersay E.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.44, sa.1, ss.209-242, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı Temel Alınarak Hazırlanan Eğitim Etkinliklerinin Suriyeli Çocukların Türkçe Dil Becerilerine Etkisi
Temel Z. F., Tezel Şahin F., Bekir H., Ersay E., Kurtulmuş Z., Bayraktar V., et al.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.44, sa.2, ss.1545-1580, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Ebeveynlerin Doğa İlişkisi ile Çocukların Doğa Anlayışının İncelenmesi
ÖNGEN M., ERSAY E.
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 2023 (TRDizin)
2022
20225. Okul Öncesi Dönem Çocuğuna Sahip Anne ve Babaların Duygu Sosyalleştirme Davranışlarının İncelenmesi
İnce S., Ersay E.
Gelişim ve Psikoloji Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.1-17, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Erken Çocuklukta Bilime Yönelik Motivasyonun Ölçülmesi: Bir Uyarlama Çalışması
ÖNGEN M., ERSAY E.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.45-61, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20227. 60-72 Aylık Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Empati Becerilerinin İncelenme
ERSAY E., KOCA A.
Social Sciences Studies Journal , cilt.8, sa.95, ss.611-619, 2022 (Hakemli Dergi)
2014
20148. Investigating the relationship between pre service early childhood teachers emotional awareness levels and their emotion regulation strategies
ERSAY E., TÜRKOĞLU D., KAYNAK K. B.
European Journal of Research on Education , cilt.2, sa.2, ss.229-237, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20149. New Developed Problem Screening Inventory (Sample from Faculty of Vocational Education)
ERSAY E., Yazçayır N.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.65-88, 2014 (TRDizin)
2014
201410. Parental Socialization of Emotion: How Mothers Respond to Their Children's Emotions in Turkey.
Ersay E.
International Journal of Emotional Education , cilt.6, sa.1, ss.33-46, 2014 (ESCI, Scopus)
2014
201411. New Developed Problem Screening Inventory(Sample from Faculty of Vocational Education)
ERSAY E., YAZÇAYIR N.
INONU UNIVERSITY JOURNAL OF THE FACULTY OF EDUCATION , 2014 (TRDizin)
2006
200612. Block play and performance standards using unstructured materials to teach academic content
Drew W., Johnson J., ERSAY E., Christie J., Cohen L., Sharapan H., et al.
http://www.isaeplay.org/Resources.html , 2006 (Hakemsiz Dergi)
4
413. Erken Yıllar İçin Geliştirilen Doğa Temelli Eğitim Programının Çocukların Doğaya Yaklaşımına Etkisi
ÖNGEN M. B., ERSAY E.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.44, sa.1, ss.209-242, 4 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. 60-72 Aylık Çocukların Temel Duygu Bilgisi Düzeyi ile Duygu Düzenleme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Can H. M., ERSAY E.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Erken Çocukluk Döneminde Cinsiyete Göre Güç Algısı
ÜNAL A., ERSAY E.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2021
20213. Which Variables Could Be Related to Emotion Socialization Strategies of Early Childhood Teachers?
Ersay E., Baysal D.
TARAS SHEVCHENKO 7th International Congress On Social Sciences, 24 - 25 Ekim 2021, (Yayınlanmadı)
2021
20214. Try to Understand Motivation for Science Learning in Early Childhood
Ersay E., Öngen M.
XIX IOSTE Symposium (International Organization for Science and Technology Education), 1 - 05 Şubat 2021, ss.95-101, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Okul Öncesi Dönem Çocuklarda Yılmazlık ve Duygu Düzenleme Becerisi
Ersay E., Çevik E. E.
NSAC Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri için Bilimsel Gelişmeler Kongresi, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.50-51, (Özet Bildiri)
2021
20216. Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Duygu Bilgisi ve Öz Düzenlemeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ersay E., Ovalı L.
9. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Şubat 2021, ss.838, (Özet Bildiri)
2019
20197. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUĞUNA SAHİP ANNE VE BABALARIN DUYGU SOSYALLEŞTİRME DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ
İNCE S., ERSAY E.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Implementation of Digital Storytelling Development Activity in Pre-service Teacher Education: Case of Early Childhood Education
DEMİREL UZUN F., ÇAKIR H., ERSAY E.
The AECT 2019 Conference, 21 - 25 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUKLARIN DUYGULARINA VERMEYİ TERCİH ETTİKLERİ CEVAPLAR İLE KENDİ DUYGUSAL FARKINDALIKLARI VE DUYGU DÜZENLEMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
ÖZTÜRK N., ERSAY E.
SADAB, Antalya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201910. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Düzenleme Becerileri ile İlköğretime Hazır Bulunuşlukları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ersay E., Alkan E.
VI. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.108-111, (Özet Bildiri)
2019
201911. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Bilgisi ile Erken Okuryazarlık Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ersay E., Polat H.
VI. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.219-222, (Özet Bildiri)
2018
201812. Erken Çocukluk Yılmazlığının Koruyucu Faktörlerini Belirleme Çalısması
Ersay E.
Uluslararası IV. Çocuk Gelisimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.183-184, (Özet Bildiri)
2018
201813. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Yeterlilikleri İle Çocukların Duygularını Sosyalleştirmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ersay E., Burak H.
13. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.41, (Özet Bildiri)
2018
201814. Early Childhood Resilience: Promising Results from a New Scale
Ersay E.
70th OMEP World Assembly and International Conference, Praha, Çek Cumhuriyeti, 27 - 29 Haziran 2018, (Yayınlanmadı)
2017
201715. Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine karşı yaklaşımlarının yapılandırmacı bakış açısı ile değerlendirilmesi
ERSAY E., YURT Ö.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.38, (Özet Bildiri)
2017
201716. New developed protective factors scale for early childhood resilience in Turkey
ERSAY E., Erdem E.
Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. New developed early childhood resilience scale in Turkey
ERSAY E., Erdem E.
6th ENSEC Conference, Stockholm, İsveç, 7 - 09 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2016
201618. Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Anne Babaların Yılmazlıkla İlgili Görüşlerinin İncelenmesi Şanlıurfa Örneklemi
ERSAY E., Erdem E.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların negatif duygularına vermeyi tercih ettikleri cevaplar kendi duygusal yeterlilikleri ile açıklanabilir mi Yol Analizi çalışması
ERSAY E., KAYNAK K. B.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201520. Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların duygu düzenlemeleri ve problem davranışlarının incelenmesi
ERSAY E., Özkan S., Gökçen M., Erdem E.
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.105, (Özet Bildiri)
2015
201521. Compering Problem Behaviours and Emotion Regulation of Preschool Children Lived in big and small cities in Turkey
ERSAY E.
The Fifth European Network for Social and Emotional Competence (ENSEC) Conference, Lizbon, Portekiz, 1 - 04 Temmuz 2015, ss.65, (Özet Bildiri)
2014
201422. Investigating Pre-Service Early Childhood Teachers' Views On Science Technology And Society Issues In Turkey
ERSAY E.
Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.1397-1402, (Tam Metin Bildiri)
2014
201423. Preschool Teachers' Emotional Awareness Levels And Their Responses To Children's Negative Emotions
ERSAY E.
Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.1833-1837, (Tam Metin Bildiri)
2007
200724. Teacher Education to Foster Understanding of Value of Block Play
ERSAY E., Christie J., Johnson J.
33rd Annual Conference of the Association for the Study of Play/International Play Association, Rochester, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Nisan 2007
2007
200725. Preschool Teachers Emotional Experience Traits Awareness of Their Own Emotions and Their Emotional Socialization Practices
ERSAY E.
Twenty-Second Annual Graduate Exhibition, University Park, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Mart 2007
2007
200726. Teacher Educators Childhood Science Experiences and Their Epistemological Beliefs about Science Learning in Young Children
ERSAY E., Graves S., YAKAR Z.
22nd Annual Conference of International Association for Science, Technology, and Society, Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Şubat 2007
2006
200627. Blocks Literacy and Teacher Education
Christie J., ERSAY E., Johnson J.
. National Association for the Education of Young Children (NAEYC) Annual Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Kasım 2006
2006
200628. Teacher Educators Epistemological Beliefs About Art and Science Learning in Early Childhood
Johnson J., ERSAY E., Graves S., Aldemir J., Gol M.
36th Annual Meeting of the Jean Piaget Society: Art and Human Development, Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Haziran 2006
2006
200629. How are teacher educators childhood experiences with science related to their epistemological beliefs about science learning in young children
ERSAY E., Graves S.
Northeast Alliance for Graduate Education and the Professoriate Annual Meeting and Science Day, University Park, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Nisan - 02 Mayıs 2006
2006
200630. The relation between preschool teachers emotional experience traits and their emotional socialization practices
ERSAY E.
4th Annual Hawaii International Conference on Education, Honolulu, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Ocak 2006
Kitaplar
2021
20212. Aile Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler
Ersay E., Kunt M., Öngen M.
Aile Eğitimi ve Katılımı, E. ErsayK. Kanat, Editör, Lisans, İstanbul, ss.199-232, 2021
2021
20213. Erken çocukluk döneminde öğretmenin niteliği ve öğretmen yetiştirme
Ersay E.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Prof. Dr. Ebru AKTAN ACAR, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.101-120, 2021
2021
20214. Erken çocukluk döneminde öğretmenin niteliği ve öğretmen yetiştirme
ERSAY E.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Aktan Acar, Ebru, Editör, Nobel Yayın Grubu, Ankara, ss.101-120, 2021
2021
20215. Aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
ERSAY E., KUNT M., Bulut Öngen M.
Aile Eğitimi ve Katılımı, Ersay, Ebru & Kanak, Kübra, Editör, Lisans yayıncılık, İstanbul, ss.199-232, 2021
2019
20196. Aile eğitimi programlarının planlanması ve değerlendirilmesi
Ersay E.
Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.273-325, 2019
2019
20197. Duygusal Gelişim
ERSAY E.
Çocuk Gelişimi, Ayşe Dilek ÖĞRETİR, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.115-131, 2019
2019
20198. Aile eğitimi programlarının planlanması, uygulanması, ve değerlendirilmesi.
ERSAY E.
Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Temel, Fulya, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.273-325, 2019
2017
20179. Okul öncesi dönem fen eğitimi anlayışları ve program örnekleri
ERSAY E.
Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi, H.Ş. Ayvacı S. Ünal, Editör, PEGEM, Ankara, ss.37-54, 2017
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023Üniversite Toplum El Ele Öğretmen Adaylarından Suriyeli Çocuklara Türkçe Dil Desteği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TEMEL Z. F. (Yürütücü), AYDIN KILIÇ Z. N., YILDIZ ALTAN R., AKPINAR Ü., KURTULMUŞ Z., KUNT M., et al.
Ödüller
Temmuz 2016
Temmuz 2016“ Play and Resilience Travel Award
World Organization For Early Childhood Education
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
28 Haziran 2021 - 30 Haziran 2021
28 Haziran 2021 - 30 Haziran 2021Gazi Üniversitesi Genç Araştırmacılar Kongresi
Oturum Başkanı
Ankara-Türkiye
Burslar
2000 - 2006
2000 - 2006