Prof. Dr. EBRU ERSAY


Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Okul Öncesi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

56

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

6

Proje

1

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Prof. Dr. Ebru ERSAY

Lisans eğitimini Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde Psikoloji alanında yaparken aynı zamanda Öğretmenlik pedogojisi sertifikası da almıştır. Mezun olduktan sonra bir yıl İzmir de özel bir anaokulunda psikolog olarak çalıştıktan sonra Milli Eğitim bakanlığı bünyesinde dört yıl Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen olarak çalıştı. Milli Eğitim Bakanlığı bursunu kazanan Ersay 2001 yılında Amerika Birleşik Devletleri'ne gitti. Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimini Erken Çocukluk Eğitimi üzerine Pennsylvania Eyalet Üniversitesinde tamamladı. Yüksek lisans ve doktora eğitimleri sırasında yüksek not ortalaması nedeniyle Amerika Birleşik Devletlerinde bulunanTürkiye Eğitim Ateşeliği tarafından Üstün Başarı Teşekkür belgelerine layık görüldü. 2002-2003 yılları arasında üniversiteye bağlı anaokulunda yarı zamanlı öğretmen olarak çalışmıştır. Ayrıca 2006-2007 yılları arasında Pennsylvania Eyalet Üniversitesinden Lisans seviyesinde 2 ders vermek üzere asistanlık almıştır. Türkiye ye döndükten sonra Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği anabilim dalında çalışmaya başladı. 2017 yılı Şubat ayında Çocuk Gelişimi-Okul Öncesi Eğitimi alanından doçentliğini alan Ebru Ersay, Aralık 2022 de Profesör olmuştur. Halen Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Temel Eğitimi Bölümü Okul Öncesi Eğitimi programında çalışmaktadır.

2015 yılında ERASMUS ders verme hareketliliği dahilinde Malta Üniversitesini ziyaret etmiştir. 2016 yılında Erken Çocukluk Eğitimi İçin Dünya Organizasyonu (OMEP) tarafından Oyun ve Yılmazlık alanında Türkiye den tek olmak üzere ödüle layık görülmüş ve Güney Kore’nin Seul kentinde düzenlenen kongrede misafir edilmiştir. Aile Eğitimi ve Katılımı üzerine kitap bölümleri ve kitap editörlüğü olan Ersayın, ayrıca “Erken Çocukluk Döneminde Öğretmen Niteliği ve Öğretmen Eğitimi”, “Okul Öncesi Fen Eğitimi Anlayışları ve Program Örnekleri”, ve “Duygusal Gelişim” üzerine kitap bölümleri bulunmaktadır. Erken çocuklukta duygusal yeterlilik, yılmazlık ve duygu sosyalleştirme konularında çalışmaları olan Ersay, dünya literatüründe alanında uzman araştırmacılar tarafından atıflar almaktadır (google akademikten ulaşılabilir*).

Ebru ERSAY öğretmen adayları için “Problem Tarama Envanteri”, Erken Çocuklukta “Yılmazlık” ve “Koruyucu Faktörler” üzerine ölçekler geliştirmiştir. Bunların dışında Duygu Sosyalleştirmesi ve Bilimsel Motivasyon üzerine ölçeklerin Türkçe uyarlamalarını yapmıştır.

Halen “The Journal of Emotional Education” (2014-2024), “Gelişim ve Psikoloji Dergisi” ve diğer bazı dergilerin yayın kurulunda yer almaktadır. Danışmanlığında Okul öncesi eğitimi üzerine 15 yüksek lisans öğrencisi ve bir doktora öğrencisi mezun olmuş, halen alanda yüksel lisans ve doktora öğrencilerine danışmanlık vermektedir.

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Pennsylvania State University, Amerika Birleşik Devletleri

2001 - 2002

2001 - 2002

Yüksek Lisans

Pennsylvania State University, Amerika Birleşik Devletleri

1990 - 1994

1990 - 1994

Lisans

Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Preschool Teachers’ Emotional Experience Traits, Awareness of Their Own Emotions, and Their Emotional Socialization Practices

Pennsylvania State University

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2017 - 2022

2017 - 2022

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2013 - 2017

2013 - 2017

Öğretim Görevlisi Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2007 - 2013

2007 - 2013

Öğretim Görevlisi Dr.

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi

2006 - 2007

2006 - 2007

Araştırma Görevlisi

Pennsylvania State University, Eğitim, Eğitim Programları Ve Öğretimi

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi

2023 - 2025

2023 - 2025

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2011 - 2012

2011 - 2012

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2002 - 2003

2002 - 2003

Vekil öğretmen

Bennett Aile Merkezi, Vekil öğretmen

1995 - 1999

1995 - 1999

Rehberlik ve Psikolojik Danışman

Milli Eğitim Bakanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışman

1994 - 1995

1994 - 1995

Psikolog

Yüksel Özel Anaokulu, Psikolog

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

1380810 UZMANLIK ALAN DERSİ

Lisans

Lisans

OÖE203A Okul Öncesinde Fen Eğitimi

OÖE115G Seçmeli-I (Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik)

OÖ403A Araştırma Projesi-I

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. 60-72 Aylık Çocukların Temel Duygu Bilgisi Düzeyi ile Duygu Düzenleme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Can H. M., ERSAY E.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Erken Çocukluk Döneminde Cinsiyete Göre Güç Algısı

ÜNAL A., ERSAY E.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Which Variables Could Be Related to Emotion Socialization Strategies of Early Childhood Teachers?

Ersay E., Baysal D.

TARAS SHEVCHENKO 7th International Congress On Social Sciences, 24 - 25 Ekim 2021, (Yayınlanmadı)

2021

2021

4. Try to Understand Motivation for Science Learning in Early Childhood

Ersay E., Öngen M.

XIX IOSTE Symposium (International Organization for Science and Technology Education), 1 - 05 Şubat 2021, ss.95-101, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. Okul Öncesi Dönem Çocuklarda Yılmazlık ve Duygu Düzenleme Becerisi

Ersay E., Çevik E. E.

NSAC Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri için Bilimsel Gelişmeler Kongresi, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.50-51, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Duygu Bilgisi ve Öz Düzenlemeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Ersay E., Ovalı L.

9. Uluslararası Sosyal Beşeri Ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Şubat 2021, ss.838, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUĞUNA SAHİP ANNE VE BABALARIN DUYGU SOSYALLEŞTİRME DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

İNCE S., ERSAY E.

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Düzenleme Becerileri ile İlköğretime Hazır Bulunuşlukları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Ersay E., Alkan E.

VI. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.108-111, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Duygu Bilgisi ile Erken Okuryazarlık Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Ersay E., Polat H.

VI. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, ss.219-222, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

12. Erken Çocukluk Yılmazlığının Koruyucu Faktörlerini Belirleme Çalısması

Ersay E.

Uluslararası IV. Çocuk Gelisimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.183-184, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Yeterlilikleri İle Çocukların Duygularını Sosyalleştirmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Ersay E., Burak H.

13. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, ss.41, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Early Childhood Resilience: Promising Results from a New Scale

Ersay E.

70th OMEP World Assembly and International Conference, Praha, Çek Cumhuriyeti, 27 - 29 Haziran 2018, (Yayınlanmadı)

2017

2017

15. Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine karşı yaklaşımlarının yapılandırmacı bakış açısı ile değerlendirilmesi

ERSAY E., YURT Ö.

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.38, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. New developed protective factors scale for early childhood resilience in Turkey

ERSAY E., Erdem E.

Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. New developed early childhood resilience scale in Turkey

ERSAY E., Erdem E.

6th ENSEC Conference, Stockholm, İsveç, 7 - 09 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Anne Babaların Yılmazlıkla İlgili Görüşlerinin İncelenmesi Şanlıurfa Örneklemi

ERSAY E., Erdem E.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların duygu düzenlemeleri ve problem davranışlarının incelenmesi

ERSAY E., Özkan S., Gökçen M., Erdem E.

4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.105, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

21. Compering Problem Behaviours and Emotion Regulation of Preschool Children Lived in big and small cities in Turkey

ERSAY E.

The Fifth European Network for Social and Emotional Competence (ENSEC) Conference, Lizbon, Portekiz, 1 - 04 Temmuz 2015, ss.65, (Özet Bildiri)

2014

2014

22. Investigating Pre-Service Early Childhood Teachers' Views On Science Technology And Society Issues In Turkey

ERSAY E.

Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.1397-1402, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2014

2014

23. Preschool Teachers' Emotional Awareness Levels And Their Responses To Children's Negative Emotions

ERSAY E.

Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.1833-1837, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2007

2007

24. Teacher Education to Foster Understanding of Value of Block Play

ERSAY E., Christie J., Johnson J.

33rd Annual Conference of the Association for the Study of Play/International Play Association, Rochester, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Nisan 2007

2007

2007

25. Preschool Teachers Emotional Experience Traits Awareness of Their Own Emotions and Their Emotional Socialization Practices

ERSAY E.

Twenty-Second Annual Graduate Exhibition, University Park, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Mart 2007

2007

2007

26. Teacher Educators Childhood Science Experiences and Their Epistemological Beliefs about Science Learning in Young Children

ERSAY E., Graves S., YAKAR Z.

22nd Annual Conference of International Association for Science, Technology, and Society, Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Şubat 2007

2006

2006

27. Blocks Literacy and Teacher Education

Christie J., ERSAY E., Johnson J.

. National Association for the Education of Young Children (NAEYC) Annual Conference, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Kasım 2006 Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

28. Teacher Educators Epistemological Beliefs About Art and Science Learning in Early Childhood

Johnson J., ERSAY E., Graves S., Aldemir J., Gol M.

36th Annual Meeting of the Jean Piaget Society: Art and Human Development, Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Haziran 2006

2006

2006

29. How are teacher educators childhood experiences with science related to their epistemological beliefs about science learning in young children

ERSAY E., Graves S.

Northeast Alliance for Graduate Education and the Professoriate Annual Meeting and Science Day, University Park, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Nisan - 02 Mayıs 2006

2006

2006

30. The relation between preschool teachers emotional experience traits and their emotional socialization practices

ERSAY E.

4th Annual Hawaii International Conference on Education, Honolulu, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Ocak 2006

Kitaplar

2021

2021

1. Aile Eğitimi ve Katılımı

Ersay E. (Editör)

Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2021

2021

2021

2. Aile Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler

Ersay E., Kunt M., Öngen M.

Aile Eğitimi ve Katılımı, E. ErsayK. Kanat, Editör, Lisans, İstanbul, ss.199-232, 2021

2021

2021

3. Erken çocukluk döneminde öğretmenin niteliği ve öğretmen yetiştirme

Ersay E.

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Prof. Dr. Ebru AKTAN ACAR, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.101-120, 2021

2021

2021

4. Erken çocukluk döneminde öğretmenin niteliği ve öğretmen yetiştirme

ERSAY E.

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Aktan Acar, Ebru, Editör, Nobel Yayın Grubu, Ankara, ss.101-120, 2021

2021

2021

5. Aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler

ERSAY E., KUNT M., Bulut Öngen M.

Aile Eğitimi ve Katılımı, Ersay, Ebru & Kanak, Kübra, Editör, Lisans yayıncılık, İstanbul, ss.199-232, 2021

2019

2019

6. Aile eğitimi programlarının planlanması ve değerlendirilmesi

Ersay E.

Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Prof. Dr. Z. Fulya TEMEL, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.273-325, 2019

2019

2019

7. Duygusal Gelişim

ERSAY E.

Çocuk Gelişimi, Ayşe Dilek ÖĞRETİR, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.115-131, 2019

2019

2019

8. Aile eğitimi programlarının planlanması, uygulanması, ve değerlendirilmesi.

ERSAY E.

Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları, Temel, Fulya, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.273-325, 2019

2017

2017

9. Okul öncesi dönem fen eğitimi anlayışları ve program örnekleri

ERSAY E.

Kuramdan Uygulamaya Okul Öncesinde Fen Eğitimi, H.Ş. Ayvacı S. Ünal, Editör, PEGEM, Ankara, ss.37-54, 2017

Desteklenen Projeler

2021 - 2023

2021 - 2023

Üniversite Toplum El Ele Öğretmen Adaylarından Suriyeli Çocuklara Türkçe Dil Desteği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TEMEL Z. F. (Yürütücü), AYDIN KILIÇ Z. N., YILDIZ ALTAN R., AKPINAR Ü., KURTULMUŞ Z., KUNT M., et al.

Ödüller

Temmuz 2016

Temmuz 2016

“ Play and Resilience Travel Award

World Organization For Early Childhood Education



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

28 Haziran 2021 - 30 Haziran 2021

28 Haziran 2021 - 30 Haziran 2021

Gazi Üniversitesi Genç Araştırmacılar Kongresi

Oturum Başkanı

Ankara-Türkiye

Burslar

2000 - 2006

2000 - 2006

1416

Dünya Bankası

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 1