Yayınlar & Eserler

Makaleler 77
Tümü (77)
SCI-E, SSCI, AHCI (47)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (54)
ESCI (7)
Scopus (54)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (14)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 61

1. SCIENTIFIC REASONING SKILLS TEST DEVELOPMENT STUDY FOR SECONDARY SCHOOL 8TH GRADE STUDENTS

9TH INTERNATIONAL NEW YORK ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Alabama, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Mart 2024, ss.145-152, (Tam Metin Bildiri)

2. Pre-Sevice Science Teachers’ Opinions About Being a STEM Teacher: A Pilot Study Based on the Perspective of STEM Teacher Identity

15th Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.123, (Özet Bildiri)

3. Pre-Service Science Teachers' Experiences of Simulation Development Using Coding

15th Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.359, (Özet Bildiri)

4. ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL MUHAKEME BECERİLERİNE İLİŞKİN PERFORMANSLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

14. ULUSLARARASI SOSYAL BESERI VE EGITIM BILIMLERI KONGRESI, İstanbul, Türkiye, 20 Mayıs 2023 - 21 Kasım 2024, ss.917, (Özet Bildiri)

5. 2018 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DİJİTAL YETKİNLİKLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.293-305, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

6. Fen Eğitiminde Kullanılan STEM Uygulamalarının Değerlendirilmesi

XIV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi /, Çanakkale, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2021, ss.31, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Difficulties experienced byprospective classroomteachers in engineering designprocess activities

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

8. Investigation of scienceattitude of Syrian students inTurkey from perspective ofscience curriculum

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

9. Teachers’ opinions aboutSTEM motivation of studentsin the context of expectancyvalue theory

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

10. 60Co GAMMA-RAY IRRADIATION EFFECTS ON THE MAIN ELECTRICALPARAMETERS OF THE Au/(ZnO:Mn-PVA)/n-Si (MPS) STRUCTURESAT ROOM TEMPERATURE STRUCTURES AT ROOM TEMPERATURE

International Natural Science, Engineering and Material Technologies Conference, Kırklareli, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2019, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

11. 60Co GAMMA-RAY IRRADIATION EFFECTS ON THE MAIN ELECTRICALPARAMETERS OF THE Au/(ZnO:Mn-PVA)/n-Si (MPS) STRUCTURESAT ROOM TEMPERATURE

International Natural Science, Engineering and Materials Technology Conference, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

12. THE INVESTIGATION OF EFFECTS OF (NANOCARBON DOPED-PVP)POLYMER INTERFACIAL LAYER ON THE MAIN ELECTRICALPARAMETERS AND CONDUCTIVITY

International Natural Science, Engineering and Materials Technology ConferenceSep 9-10, 2019, İstanbul / TURKEY, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

13. An investigation about learning outcomes of sciencecurriculum in terms ofscientific reasoning skills

7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), 9 - 12 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

14. Fen Bilgisi Öğetmen Adaylarının Gözlem Yapma Becerilerinin Değerlendirilmesi

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES (ısms), 16 - 17 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

15. ÖZEL GÖRELİLİK KONUSU VE ÖĞRETMEN ADAYLARININMANEVİ YÖNELİMLERİ

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES (ISMS), 16 - 17 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

16. The capacitance characteristics of Au/n-GaAs junction in the temperature range of 80-300 K

5th Internatıonal conference on materials science and advanced-nanotechnologies for next generation (MSNG2018), 4 - 06 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

17. Investigation of Admittance Characteristics of Au/2 graphene-cobalt doped (Ca3Co4Ga0.001Ox)/n-Si MIS structure

5th Internatıonal conference on materials science and advanced-nanotechnologies for next generation (MSNG2018), 4 - 06 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

18. The dielectric characteristics of Au/n-GaAs junction for different frequencies at 120 K

5th Internatıonal conference on materials science and advanced-nanotechnologies for next generation (MSNG2018), 4 - 06 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

19. Frequency Dependence of Electrical Parameters of Au/n-Si structures with 2 graphene–cobalt doped (Ca3Co4Ga0.001Ox) interfacial layer

5th Internatıonal conference on materials science and advanced-nanotechnologies for next generation (MSNG2018), 4 - 06 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

21. A comparative analysis of 2013 and 2017 curricula for science course

5th International Conference on Curriculum and Instruction, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

23. The Electrical Characteristics of Al/TiO2-GO/n-Si Schottky Structures

4th Internatıonal conference on materials science and nanotechnology for next generation (MSNG2017), 28 - 30 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

24. Effects of J-Ray Irradiation on the C–V and G/ω–V Characteristics of Al/SiO2/p-Si(MIS) Structures

4th Internatıonal conference on materials science and nanotechnology for next generation (MSNG2017), 28 - 30 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

25. Schottky Diode with Curcumin (C21H20O6) Interfacial Layer

4th Internatıonal conference on materials science and nanotechnology for next generation (MSNG2017), 28 - 30 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

26. The Au/Polyvinyl Alcohol (Co, Zn-Doped)/n-Type Silicon Schottky Barrier Devices

4th Internatıonal conference on materials science and nanotechnology for next generation (MSNG2017), 28 - 30 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

31. A Study For The Science Education Questions In The Exams Which Are Made From TheCentre

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

32. Digital Or Laboratory Medium Preference Of Elementary School Students

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

33. Middle school studentsʹ metaphors of scientific inquiry

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

34. Multivariate assessment of middle school students’ interest in STEM career: a profile from Turkey

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

35. Frequency and gate voltage effects on the dielectric properties and electrical conductivity ofAl Co PVC p Si structures

2nd International Congress on the World of Technology and AdvancedMaterials-WITAM 2016, 20 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

36. Current Voltage characteristics of Al Co PVC p Sistructures

2nd International Congress on the World of Technology and Advanced Materials, 28 Eylül - 02 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

37. Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik FeTeMM Yaklaşımı İle Hazırlanan Öğretim TasarımınınUygulanması

III nd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

38. A Comparative Study of College Students Performance On İntegrated Science Process Skills in Turkey andMalaysia

III nd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

40. Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik FeTeMM Alanlarına Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçeye UyarlamaÇalışması

III nd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

41. Öğretmen Gözünden Kırsalda Eğitim

IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

42. Cognitive and Metacognitive Questioning Through Physics Problem in the Topics of Modern Physics

III nd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs 2106 - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

43. The frequency and voltage dependent electrical characteristics of Al TiW Pd2Si n Si structure

2 nd International Conference on Organic Electronic Material Technologies, 17 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

44. Illumination intensity effects on the electrical characteristics of Al TiW Pd2Si n Si Schottky structures

2 nd International Conference on Organic Electronic Material Technologies (OEMT2016), 17 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

45. Electrical characteristics of Al p Si structures with two different thickness TiO2 interfacial insulator layer

2 nd International Conference on Organic Electronic Material Technologies, 17 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

46. Frequency and gate voltage effects on the dielectric properties and electrical conductivity of Al TiO2 p Si structures

2 nd International Conference on Organic Electronic Material Technologies, 17 - 19 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

48. THE COMPARISON OF ELECTRICAL CHARACTERISTICS OF p Si TiO2 AL AND p Si TiO2 ZR AL SCHOTTKY DEVICES

9. International Physiscs Conference of the Balkan Physics Union, 24 - 27 Ağustos 2015, ss.1299

49. Science Teacher Candidates Epistemological Beliefs and Critical Thinking Disposition

II. International Eurasian EducationalResearch Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.1297-1299

50. İş Konusundaki Kavram Yanılgılarını Ortaya Çıkaran 2 Aşamalı Kavram Testi Geliştirme

II. International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

51. An action research on teaching science through technology supported inquiry - based learning: a pilot study

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014, Prague, Çek Cumhuriyeti, 29 - 31 Ekim 2014, cilt.186, ss.46-52, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

52. 7th Grade Students' Views On Combining The Use Of Computer Simulations And Laboratory Activities In Science Teaching

Proceedings of 6th World Conference on Educational Sciences, Valletta, Malta, 6 - 09 Şubat 2014, cilt.191, ss.1173-1177, (Tam Metin Bildiri) identifier

53. Turkish Elementary School Students’ Performance on Integrated Science Process Skills

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Tam Metin Bildiri) identifier

54. The Effects of Technology Teaching Materials on Students’ Image of Scientists

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, (Tam Metin Bildiri) identifier

55. Turkish elementary school students' performance on integrated science process skills

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3469-3475, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier identifier

56. The views of the teachers taking in-service training about alternative measurement and evaluation techniques: The sample of primary school teachers

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2347-2352, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

58. The effects of technology teaching materials on students' image of scientists

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2371-2376, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

59. The effect of three different teaching tools in science education on the students' attitudes towards computer

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2652-2657, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

60. The analysis of current-voltage (I-V) characteristics of schottky diode in terms of Gaussian distribution of barrier height

6th International Conference of the Balkan-Physical-Union, İstanbul, Türkiye, 22 - 26 Ağustos 2006, cilt.899, ss.594, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

61. DEVIATIONS FROM THERMIONIC EMISSION IN CURRENT-VOLTAGE (I-V)CHARACTERISTICS OF SCHOTTKY STRUCTURES

International Natural Science, Engineering and Materials Technology Conference, 9 - 10 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 29

2. Nicel Eğitim Araştırmalarında Veri-Analiz İle İlgili Temel Kavramlar ve Örnek Spss Uygulamaları

Sosyal ve Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar, İlbilge DÖKME,Ahmet Volkan YÜZÜAK, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-16, 2024

3. Bilim Sanat Eğitim Merkezlerine Kayıtlı Olma Durumuna Göre Öğrencilerinin Bilimsel Muhakeme Becerileri ve LGS Puanları

Sosyal ve Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar, İlbilge Dökme,Ahmet Volkan Yüzüak, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.125-132, 2024

5. FEN ALANINDAKİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN TESPİTİ: TÜRKIYE VE MALEZYA ÖRNEKLERI1

FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ IX, İlbilge Dökme Ahmet Volkan Yüzüak, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.205-225, 2023

6. BIR FEN DERSI SONRASINDA DERS İÇERIĞINE YÖNELIK ÖĞRENCILERIN DURUMSAL İLGILERINI BELIRLEYEN ÖLÇME ARACININ TÜRKÇE’YE UYARLANMASI: GEÇERLIK VE GÜVENIRLIK ÇALIŞMASI

FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINA GÜNCEL BAKIŞ IX, İlbilge Dökme,Ahmet Volkan Yüzüak, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.85-96, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

8. Tekrarlı Ölçümlerde Tek Faktörlü Varyans Analizi-Ranova (Repeated Measures-Analysis Of Variance)

FEN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINAGÜNCEL BAKIŞ - V, İlbilge Dökme,Ahmet Volkan Yüzüak, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.1-14, 2022 Creative Commons License

9. Fen Eğitiminde Beceriler

Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

10. 3. Bölüm Bilimsel Muhakeme Becerileri

Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.17-25, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

11. 2. Bölüm Bilimsel Süreç Becerileri

Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge Dökme, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.7-15, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

12. 1. Bölüm 21. Yüzyıl Becerileri Kapsamında Fen Eğitiminde Beceriler

Fen Eğitiminde Beceriler, İlbilge DÖKME, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-5, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

17. A Two-Phased Conceptual Test to Help Reveal the Misconceptions About the Topic of “Work”

Special Topics in Science Education Research, İlbilge Dökme,Semra Benzer, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.1-21, 2020

18. Bölüm 3 Revize Edilmiş Bilimsel Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış, İlbilge Dökme,Semra Benzer, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.33-44, 2020 Creative Commons License

20. Revize Edilmiş Bilimsel Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış, İlbilge Dökme, Semra Benzer, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.33-44, 2020

22. Değişkenleri Belirleme ve Kontrol Etme Etkinlikleri

Bilimsel Muhakeme Becerileri İle Düşünme Sanatı, İlbilge DÖKME, Editör, Anı, Ankara, ss.110-150, 2019

23. Bilimsel Muhakemenin Fen Başarısı ile İlişkisi

Bilimsel Muhakeme ile Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı, Ankara, ss.32-51, 2019

24. Denge Etkinlikleri

Bilimsel Muhakeme Becerileri İle Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı, Ankara, ss.288-308, 2019

25. Bilimsel Muhakeme Becerilerine Genel Bir Bakış

Bilimsel Muhakeme ile Düşünme Sanatı, İlbilge DÖKME, Editör, Anı, Ankara, ss.10-30, 2019 Creative Commons License

26. Birleşik Değişken Etkinlikleri

Bilimsel Muhakeme Becerileri İle Düşünme Sanatı, İlbilge Dökme, Editör, Anı, Ankara, ss.245-288, 2019

27. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarinin Gözlem Yapabilme Becerilerinin Değerlendirilmesi

Current Academic Studies in Education Sciences, Harun Şahin,Abidin Temizer,Fatma Erdoğan, Editör, ivpe , Cetinje, ss.652-672, 2018 Creative Commons License
Metrikler

Yayın

169

Yayın (WoS)

62

Yayın (Scopus)

62

Atıf (WoS)

1561

H-İndeks (WoS)

22

Atıf (Scopus)

1718

H-İndeks (Scopus)

23

Atıf (Scholar)

3610

H-İndeks (Scholar)

33

Atıf (TrDizin)

29

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

53

Proje

9

Tez Danışmanlığı

24

Açık Erişim

75
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları