Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi, Türkiye
2001 - 2003
2001 - 2003Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretiminde çoklu ortam kullanımının akademik başarı ve tutumlara etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi
2003
2003Yüksek Lisans
Tarih öğretiminde fotoğraf kullanımı
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2015 - 2020
2015 - 2020Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2010 - 2015
2010 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2002
2001 - 2002Öğretmen
MEB, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Harita okuryazarlığı becerisinin 5E modeline dayalı etkinliklerle işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi
Akbaba B. (Danışman)
G.AYDOĞDU(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Toplumsal bellek unsuru olarak türkülerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması
Akbaba B. (Danışman)
A.KARACA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
SOSYAL BİLGİLER 6. VE 7. SINIF DERS KİTAPLARINDA KÜLTÜREL MİRAS ÖĞRENME ALANI KAPSAMINDA KADIN KARAKTERLERİN İNCELENMESİ
Akbaba B. (Danışman)
K.Ateş(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının girişimcilik düzeylerinin belirlenmesi
Akbaba B. (Danışman)
D.YILDIRIM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı drama kullanılmasının iletişim becerilerine ve akademik başarıya etkisi
AKBABA B. (Danışman)
S.MAHMOOD(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan adalet değerinin kazandırılmasında Diriliş Ertuğrul dizisinin rolü
Akbaba B. (Danışman)
M.GÜRGÜR(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Kullanımı
AKBABA B. (Danışman)
E.Erdoğan(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımı
AKBABA B. (Danışman)
E.ERDOĞAN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Sosyal bilgiler eğitiminde küresel sorunlar ve öğretimi
AKBABA B. (Danışman)
T.PALAZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde karikatür kullanımının yaratıcı düşünmeye etkisi
AKBABA B. (Danışman)
D.BARUT(Öğrenci)
2017
2017Doktora
6–7. sınıf sosyal bilgiler programında bulunan alana özgü becerilerin etkinlikler yoluyla kazandırılması
AKBABA B. (Danışman)
M.ERDEM(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Okul duvarlarında yer alan görsel materyallerin sosyal bilgiler öğretimindeki yerine ilişkin öğrenci görüşleri
AKBABA B. (Danışman)
F.ÇETİNTÜRK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenme ve öğretim stillerinin karşılaştırmalı analizi
AKBABA B. (Danışman)
E.KARATAŞ(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlere ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
AKBABA B. (Danışman)
B.KILCAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
7. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirliğine dayalı öğretim yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı ile demokratik tutum ve insan hakları algılarına etkisi
AKBABA B. (Danışman)
S.KAŞAVEKLİOĞLU(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler derslerindeki değerler eğiitmi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri
AKBABA B. (Danışman)
Ç.VAROL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (49)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (21)
2025
20251. Sosyal Bilgiler Eğitiminin Entelektüel Topografyası
Karaca A., Erbaş S., AKBABA B.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.1-26, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Determination of Social Studies Teachers' Views on Spatial Skills
YILDIRIM D., AKBABA B.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.72-98, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Tarih, Coğrafya ve Eğitim Araştırmalarında Toplumsal Bellek Konulu Makalelerin Bibliyometrik Analizi
KARACA A., AKBABA B.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.145-163, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknostres Düzeylerinin Yordanmasında Cinsiyet, TPAB, Okul Desteği ve Mesleki Doyumun Rolü
Erdoğan E., Akbaba B.
EGITIM VE BILIM
, cilt.47, sa.210, ss.193-215, 2022 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
20215. Vatandaşlık Eğitimine Yönelik Bibliyometrik Araştırma: 1980-2020 Yılları Arasında Yapılan Çalışmaların Analizi
KARACA A., AKBABA B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.788-804, 2021 (TRDizin)
2020
20206. Kullansam mı Kullanmasam mı? Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sinema ve Dizi Filmlerin Kullanımına Yönelik Öğretmen Deneyimleri
Keleşoğlu S., Akbaba B.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.182-197, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Öğrencilerin Hayallerindeki Sosyal Bilgiler Dersinde Bilişim Teknolojilerinin Yeri
Karaman B., Akbaba B.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.1-27, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. An Evaluation on the Advantage and Disadvantage of Revolution History Teaching in Turkey in Light of Friedrich Nietzsche’s Views on the Advantage and Disadvantage of History for Life
Akbaba B.
Participatory Educational Research
, cilt.7, sa.1, ss.162-183, 2020 (Scopus)
2020
20209. İnkılâp Tarihi Öğretimine Yönelik Tarama Modelindeki Tezlerin Analizi
Akbaba B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.289-328, 2020 (TRDizin)
2020
202010. Investigation of Chronological Thinking Skills of Secondary School Students and Development of These Skills Based on Grade Level
Akbaba B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, ss.215-229, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201911. ÖĞRENME VE ÖĞRETME ARACI OLARAK İNFOGRAFİK TASARIMI
Akbaba B., Öztürk F., Adalar H., Ekiçi M.
Araştırma ve Deneyim Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.38-53, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Bilişim Teknolojisi Destekli Materyal Tasarlama ve Kullanmaya Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
Akbaba B., Erbaş S.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.174-194, 2019 (TRDizin)
2019
201913. 2017 ORTAÖĞRETİM TARİH DERSİ 9-11 ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN “DERS KİTABI YAZIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR”IN 9. SINIF TARİH DERS KİTABINDAKİ YANSIMALARI
Akbaba B.
TUHED
, cilt.8, sa.1, ss.1-26, 2019 (TRDizin)
2019
201914. Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi
Erdoğan E., Akbaba B.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.193-213, 2019 (TRDizin)
2018
201815. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE KÜRESEL SORU
Palaz T., Akbaba B.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.13, sa.27, ss.1213-1240, 2018 (TRDizin)
2018
201816. II. Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye’de Bulunan Polonyalılar
Birbudak T. S., Akbaba B.
ATATÜRK YOLU DERGİSİ
, sa.62, ss.1-20, 2018 (TRDizin)
2018
201817. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Dayanışma Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Kılcan B., Akbaba B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.185-210, 2018 (TRDizin)
2018
201818. Should We Flip the Social Studies Classrooms? The Opinions of Social Studies Teacher Candidates on Flipped Classroom
Erdoğan E., Akbaba B.
Journal of Education and Learning
, cilt.7, sa.1, ss.116-124, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201719. 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
Barut D., Akbaba B.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.51-69, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Altıncı ve Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Hoca Ahmed Yesevî Algıları
KILCAN B., AKBABA B., GÜLBUDAK B.
Journal of History Culture and Art Research , cilt.6, sa.2, ss.549-564, 2017 (ESCI)
2017
201721. Sixth and Seventh Graders' Perceptions of Khoja Ahmad Yassawi
Kılcan B., Akbaba B., Gulbudak B.
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, cilt.6, ss.549-564, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri
Akbaba B., Kaymakcı S., Birbudak T. S., Kılcan B.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.285-309, 2016 (TRDizin)
2016
201623. The views of pre service social studies teachers regarding the teaching of the Atatürk s principles and history of revolution
Akbaba B., Demirtaş B., Birbudak T. S., Kılcan B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.1343-1358, 2016 (TRDizin)
2016
201624. Türkiye Cumhuriyeti nin İlk Yıllarındaki Vatandaş Yetiştirme Politikalarında Tarih Yazımı ve Öğretiminin İşlevi
Akbaba B.
Türk Yurdu
, cilt.36, sa.341, ss.47-51, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Sosyal Bilgiler Dersinde Verilen Performans Görevlerinin Muhatapları Tarafından Değerlendirilmesi
Palaz T., Kılcan B., Akbaba B., Çepni O.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.5, ss.248-264, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi
Palaz T., Kılcan B., Akbaba B., Çepni O.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.5, ss.248-264, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201527. Karagöz ün Gözünden Çanakkale Savaşı
Akbaba B.
Türk Yurdu
, sa.331, ss.40-43, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201428. Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluşundan Günümüze Lise Tarih Ders Kitaplarında Türk-Arap İlişkilerinin Sunumu ve Arap İmajı
Akbaba B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.34, sa.3, ss.337-356, 2014 (TRDizin)
2014
201429. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının geçmiş yaşantılarında öğrenemedikleri konular ve bunlara ilişkin çözüm önerileri
Kaymakcı S., Akbaba B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, sa.3, ss.145-165, 2014 (TRDizin)
2014
201430. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Estetik Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Kılcan B., Akbaba B.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.10, sa.4, ss.1047-1076, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201431. Developing Attitude Towards Cultural Heritage Scale A Validity And Reliability Study
Akbaba B.
Educational Research and Reviews
, cilt.9, sa.20, ss.1046-1054, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201432. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumları
Akbaba B., Kılcan B.
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.13, sa.3, ss.746-758, 2014 (TRDizin)
2014
201433. Tarih Öğretmeni Adaylarının Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Öğretimine Yönelik Görüşleri
Akbaba B., Demirtaş B., Birbudak T. S., Kılcan B.
JOURNAL OF WORLD OF TURKS
, cilt.6, sa.2, ss.207-226, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201434. İnkılâp Tarihi Öğretimi İçin Bir Kaynak Karagöz Dergisi
Akbaba B.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.731-742, 2014 (TRDizin)
2013
201335. Lise Tarih Ders Kitaplarını Değerlendirme Formunun Geliştirilmesi
Akbaba B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.26-41, 2013 (TRDizin)
2013
201336. The effect of 2011 Van earthquake on 8th grade students value rankings
Akbaba B., Kılcan B., Çepni O.
Mevlana International Journal of Education (MIJE)
, cilt.3, sa.4, ss.75-85, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201337. The attitudes of pre service history teachers towards teaching profession and technology and their self efficacy about usage teaching materials
Akbaba B.
International Journal of Academic Research
, cilt.5, sa.5, ss.94-101, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201338. The Attitudes of Pre Service Social Studies Teachers towards Teaching Profession and Their Self Efficacy about Using Instruction Materials
Akbaba B.
Mevlana International Journal of Education
, cilt.3, sa.2, ss.157-169, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Education Life In The Kosovo Province In The Early Part Of Twentieth Century
Birbudak T. S., Akbaba B.
International Journal of Academic Research
, cilt.5, sa.4, ss.255-260, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201340. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Kültürel Mirasa Duyarlılık Değerine İlişkin Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Kılcan B., Akbaba B.
Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks
, cilt.5, sa.3, ss.113-137, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201241. Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Ortam Kullanımının Öğrencilerin Zaman Kronoloji ve Değişim Sürekliliği Algılama Becerilerine Etkisi
Akbaba B., Keçe M., Erdem M.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.237-257, 2012 (TRDizin)
2012
201242. Sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
Akbaba B., Kılcan B.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.1-10, 2012 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2009
200943. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Öğretiminde Çoklu Ortam Kullanımının Akademik Başarı ve Tutumlara Etkisi
Şahingöz M., Akbaba B.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.17, ss.17-37, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200944. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretimine Yönelik Bir Durum Değerlendirmesi Gazi Üniversitesi Örneği
Akbaba B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.29-52, 2009 (TRDizin)
2009
200945. Millî Mücadele ve Cumhuriyet Dönemi Mizah Basınında Mustafa Kemal Atatürk İmajı
Akbaba B., Birbudak T. S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.29, ss.1250-1274, 2009 (TRDizin)
2008
200846. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar Gazi Üniversitesi Örneği
Akbaba B.
Gazi Akademik Bakış
, cilt.1, sa.2, ss.177-197, 2008 (TRDizin)
2007
200747. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersinin Amaçlarına Yönelik Öğrenci Görüşleri
Akbaba B.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.339-353, 2007 (TRDizin)
2005
200548. Tarih Öğretiminde Fotoğraf Kullanımı
Akbaba B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.185-197, 2005 (TRDizin)
2005
200549. İnkılap Tarihi Öğretiminde Fotoğraf Kullanımı
Akbaba B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.65-78, 2005 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Toplum ve Ülke İncelemeleri Dersi Program Ve Ders Kitaplarının Doküman Analizi
Akbaba B., Yıldırım D.
8. Uluslararası Sosya Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2019, ss.587-595, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Halil İbrahim Kafesoğlu
Akbaba B.
VI. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (ISHE 2019), Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.160-173, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanal Müze Teknolojisine Yönelik Görüşleri
Karaca A., Akbaba B.
The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Nisan 2019, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2018
20184. Ortaokul Düzeyindeki Öğrencilerin Kültür Kavramına İlişkinAlgılarının İncelenmesi
AKBABA B., KILCAN B., GÜRGÜR M.
7. Uluslararası SosyalBilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.244-255, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Finans Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
Yavaş M., Akbaba B.
7. Uluslararası SosyalBilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.230-243, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin kültür kavramına ilişkin algılarının incelenmesi
Akbaba B., Kılcan B., Gürgür M.
International Symposium on Social Studies Education VII, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.244-255, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Doğa Eğitimine Katılmış ve Katılmamış Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Doğa Eğitimine Yönelik Bilgi ve Görüşleri
AKBABA B., YILDIRIM D.
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Tarih Dersi Öğretim Programları Değişiyor Peki, Tarih Ders Kitapları Değişiyor mu?
Akbaba B.
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.640-663, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. 2017 Ortaöğretim Tarih Dersi 9-11 Öğretim Programı’nda Yer Alan ”Ders Kitabı Yazımında Dikkat Edilecek Hususların” 9. Sınıf Tarih Ders Kitabındaki Yansımaları
AKBABA B.
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.169, (Özet Bildiri)
2017
201710. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Öğretiminin TürkiyeCumhuriyeti İçin Anlamı Nedir?
AKBABA B.
II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Baku, Azerbaycan, 19 - 21 Ekim 2017, ss.37-38, (Özet Bildiri)
2017
201711. Tersine Çevirmeye Değer mi? Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Sınıflarında Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Kullanımına Yönelik Görüşleri
ERDOĞAN E., AKBABA B.
VI. ULUSLARARASISOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.355-356, (Özet Bildiri)
2016
201612. Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin Hoca Ahmed Yesevi algıları
KILCAN B., AKBABA B., GÜLBUDAK B.
International Turkic World Education Sciences and Social Sciences Congress, held in memory of Hodja Ahmet Yesevi year 2016, 1 - 04 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Polish People in Turkey During the World War II
AKBABA B., BİRBUDAK T. S.
The Fourth International Congress of Turkology Turkic Peoples Through the Ages and Lands, Varşova, Polonya, 21 - 23 Eylül 2016, ss.17, (Özet Bildiri)
2016
201614. Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi soğuk Savaş Döneminde Türkiye Konusuna Yönelik Örnek Bir Çokluorrtam Öğretim Materyalinin Oluşturulması
ŞAHİNGÖZ M., AKBABA B., ÜSTÜNDAĞ M. T.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.98-99, (Özet Bildiri)
2016
201615. Bir Türk Tarihi Müellifi Necib Asım Yazıksız
HAYTA N., AKBABA B., BİRBUDAK T. S.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.136-137, (Özet Bildiri)
2015
201516. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kültürel Mirasa Yönelik Tutumları
ABLAK S., AKSOY B., AKBABA B.
I. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Saraybosna, Bosna-Hersek, 4 - 05 Mayıs 2015, ss.623-632, (Tam Metin Bildiri)
2014
201417. Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi
PALAZ T., KILCAN B., AKBABA B.
International Symposium on Social Studies Education III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan yardımseverlik değerine ilişkin öğrenci algılarının incelenmesi
KILCAN B., AKBABA B.
Uluslararası Gençlik ve Değerler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 25 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201419. Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Öğretimine Yönelik Görüşleri
AKBABA B., DEMİRTAŞ B., BİRBUDAK T. S., KILCAN B.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES) III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.211-212, (Özet Bildiri)
2014
201420. Sosyal bilgiler dersinde verilen performans görevlerinin muhatapları tarafından değerlendirilmesi
PALAZ T., KILCAN B., AKBABA B.
3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.159-160, (Özet Bildiri)
2013
201321. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Değer Sıralamalarında Van da Yaşanan Depremin Etkisi
AKBABA B., KILCAN B., ÇEPNİ O.
International Symposium on Social Studies Education II, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2012
201222. Education Life in The Kosovo Province in the Early Part of Twentieth Century
BİRBUDAK T. S., AKBABA B.
15th International Conference Education Reform in the 21st Century in Balkan Countries, Bükreş, Romanya, 28 - 30 Haziran 2012, ss.10, (Özet Bildiri)
2012
201223. Öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumları
AKBABA B., KILCAN B.
2nd International Symposium on History Education, Trabzon, Türkiye, 14 Haziran - 16 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Okul Dışı Tarih Öğretiminde Dijital İmkanlar ve Araçlar
AKBABA B.
Okul Dışı Tarih Öğretimi Kuram ve Uygulama, ŞİMŞEK AHMET, KAYMAKCI SELAHATTİN, Editör, TÜRK TARİH KURUMU, Ankara, ss.106-119, 2025
2024
20242. İmalatı-ı Harbiye'den Ankaragücü'ne: Bizimkisi Bir Aşk Hikâyesi
AKBABA B.
ANKARA, YAVUZ AYŞE FİLİZ, Editör, TÜRK YURDU, Ankara, ss.927-945, 2024
2024
20243. Türkiye'de Yüz Yıllık Süreçte (1923-2023) Tarih Pedagojisindeki Değişim ve Süreklilik
AKBABA B.
Tarih ve Eğitime Dair Cumhuriyetin 100. Yılı Konuşmaları, Şimşek, Ahmet, Editör, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Yayınevi, İstanbul, ss.10-19, 2024
2023
20234. Alan McCully
AKBABA B.
Yurtdışında Tarih Eğitimi, Ata, Bahri, Altun, Adnan, Kaymakcı, Selahattin, Editör, İBER Akademi, İstanbul, ss.43-80, 2023
2023
20235. Türkiye Cumhuriyeti'nin Yeni Yüzyılının Sosyal Bilgiler Ders Kitapları Nasıl Tasarlanmalı?
AKBABA B.
SOSYAL BİLGİLERDE GÜNCEL OKUMALAR 3, Ersoy, Arife Figen ve Karaduman, Hıdır, Editör, Eğitten Kitap, Ankara, ss.1-51, 2023
2022
20226. Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme ve Tasarım Kılavuzu
Akbaba B. (Editör), Kaymakcı S. (Editör)
Pegem Akademi, Ankara, 2022
2022
20227. Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Entegrasyonu ve Öğretmenin Bu Süreçteki Rolü
AKBABA B.
Farklı Boyutlarıyla Öğretmenlik, İlhan, Ekrem Levent, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-23, 2022
2021
20218. Bilişim Teknolojileri, Sosyal Bilgiler ve Materyal Tasarımı
AKBABA B.
Sosyal Bilgilerde Bilişim Teknolojileri Destekli Materyal Geliştirme, AKBABA, Bülent, YEŞİLTAŞ, Erkan, ERDOĞAN, Erdi, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-24, 2021
2021
20219. Tarih Eğitimi Üzerine Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi
AKBABA B., KARACA A.
Covid 19 Pandemi Etkisinde Eğitim ve Uzaktan Eğitim Araştırmaları, ALTUNÇEKİÇ, Alper, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.13-30, 2021
2019
201910. Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi
Aksoy B. (Editör), Akbaba B. (Editör), Kılcan B. (Editör)
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
201911. Tarih Ders Kitaplarında Mustafa Kemal Atatürk İmajı
Akbaba B.
Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Ahmet Şimşek, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.37-391, 2019
2019
201912. Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi
Akbaba B., Aksoy B.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ, Bülent Aksoy,Bülent Akbaba,Bahadır Kılcan, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.9-17, 2019
2019
201913. Sosyal Bilgiler ve Tarih
Akbaba B., Kılcan B.
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu,Selahattin Kaymakcı,Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.747-772, 2019
2019
201914. Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi
AKBABA B., AKSOY B.
Sosyal Bilgilerde Beceri Eğitimi, Bülent AKSOY, Bülent AKBABA, Bahadır KILCAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.4-17, 2019
2017
201715. Kanıt Temelli Tarih Öğretimi
Akbaba B.
Türkiye’de Tarih Araştırmaları El Kitabı, İsmail H. DEMİRCİOĞLU,Ebru DEMİRCİOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.85-129, 2017
2017
201716. 2000’lerde Popüler Tarihçilik
ÖZCAN A., ÇAPA M., ATA B., AKBABA B.
Türkiye’de Tarih Eğitimi, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem, Ankara, ss.384-392, 2017
2017
201717. 1960-1970’lerde Tarih Eğitimi
Akbaba B.
Türkiye’de Tarih Eğitimi, Ahmet Şimşek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.209-242, 2017
2015
201518. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Görsel Materyallerin Kullanımı
Akbaba B.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mustafa Safran, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.283-319, 2015
2013
201319. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler
Akbaba B. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2013
2013
201320. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Görsel Kaynakların Kullanımı
Akbaba B.
KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME KILAVUZU SOSYAL BİLGİLER, Bülent AKBABA, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.233-278, 2013
2013
201321. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarını Değerlendirme Formunun Geliştirilmesi
Akbaba B.
KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME KILAVUZU SOSYAL BİLGİLER, Bülent Akbaba, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.457-474, 2013
2010
201022. Tarih Öğretiminde Görsel Kaynaklardan Yararlanma
Akbaba B.
TARİH NASIL ÖĞRETİLİR?, Mustafa Safran, Editör, YENİ İNSAN, İstanbul, ss.170-183, 2010
2006
200623. SOSYAL BİLGİLER 6 ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI
Kolukısa E. A., Tokcan H., Akbaba B.
A YAYINEVİ, Ankara, 2006
2006
200624. SOSYAL BİLGİLER 6 ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI
Kolukısa E. A., Tokcan H., Akbaba B.
A YAYINEVİ, Ankara, 2006
2006
200625. SOSYAL BİLGİLER 6 DERS KİTABI
KOLUKISA E. A., TOKCAN H., AKBABA B.
A Yayınları, Ankara, 2006
2005
200526. SOSYAL BİLGİLER 4 ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI
Kolukısa E. A., Oruç Ş., Akbaba B., Dündar H.
A YAYINEVİ, Ankara, 2005
2005
200527. SOSYAL BİLGİLER 4 ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABI
Kolukısa E. A., Oruç Ş., Akbaba B., Dündar H.
A Yayınları, Ankara, 2005
2005
200528. SOSYAL BİLGİLER 4 DERS KİTABI
KOLUKISA E. A., ORUÇ Ş., AKBABA B.
A Yayınları, Ankara, 2005
Ansiklopedide Bölümler
2025
20251. Türk Dünyası Ansiklopedisi
AKBABA B.
Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı, ss.1-7, 2025
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Eğitimde Öğrenme ve Öğretme Aracı Olarak İnfografikler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBABA B. (Yürütücü)
2012 - 2015
2012 - 2015İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLERE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNİN NİTEL YOLLARLA İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
AKBABA B. (Yürütücü)
2012 - 2015
2012 - 2015İLKÖĞRETİM 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ PROGRAMINDA YER ALAN DEĞERLERE YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNİN NİTEL YOLLARLA İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBABA B. (Yürütücü), KILCAN B.
2012 - 2015
2012 - 2015ÜNİVERSİTE GENÇLİĞİNİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKBABA B. (Yürütücü)
2008 - 2009
2008 - 2009ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ ÖĞRETİMİNDE ÇOKLU ORTAM KULLANIMI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ŞAHİNGÖZ M. (Yürütücü), AKBABA B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorGazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorTurkish History Education Journal
Editörler Kurulu Üyesi