Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1998 - 2001
1998 - 2001Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
1995 - 1998
1995 - 1998Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1986 - 1991
1986 - 1991Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2001
2001Doktora
Müzeler ve Tarihî Mekanlarla Tarih Öğretimi: Tarih Öğretmenlerinin "Müze Eğitimi'ne" İlişkin Görüşleri
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
1998
1998Yüksek Lisans
Tarih Öğretimine Bilimsel Problem Çözme Yönteminin Uygulanmasına Yönelik Bir Model
Gazi Üniversitesi
1997
1997Yüksek Lisans
The Transfer of Telegraph Technology to the Ottoman Empire in the XIXth Century
Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Araştırma Alanları
Tarih
Sosyal Bilimler Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2010 - 2017
2010 - 2017Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2005 - 2010
2005 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
1998 - 2001
1998 - 2001Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü
1994 - 1998
1994 - 1998Okutman
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
TARİH SERMAYESİ: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)
Ata B. (Danışman)
E.Çalışkan(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
TARİH ÖĞRETİMİNDE ETNOGRAFYA MÜZELERİNİN ETKİLİ KULLANIMI: REHBERLİ YA DA REHBERSİZ GEZİLERİN ÖĞRENCİLERİN MÜZE ALGISINA VE BAŞARISINA ETKİSİ
Ata B. (Danışman)
F.Bahar(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Kullanılan Görsel Materyallere Felton-Allen ile Nichol Modeline Göre Soru Sormanın Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
ATA B. (Danışman)
Y.YİLDİZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarında Harita-Metin İlişkisi Ve Sınıf İçi Öğretmen Uygulamaları
ATA B. (Danışman)
A.Fatih(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lise Öğrencilerinin “Tarih Nedir?” Aforizmalarına Katılma Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
ATA B. (Danışman)
D.BALTA(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Suudi Arabistan Krallığı ve Türkiye Cumhuriyeti Sosyal Bilgiler Öğretim Programları, Ders Kitapları ve Çalışma Kitaplarının Karşılaştırmalı Analizi
ATA B.
M.Alper(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Tarih öğretmenlerinin internetteki forum sitelerinden yararlanma tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Ata B.
E.Taşdemir(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Sosyal bilgiler öğretiminde yararlanılan sınıf içi tarihi roman kullanım tekniklerinin öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerine etkisi
Ata B.
M.Keçe(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Ortaokul sosyal bilgiler dersinde mesleklerle ilgili yapılan etkinliklerin öğrencilerin meslek seçimine etkisinin analizi
Ata B.
M.Canal(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının intihal problemine yönelik tutum ve davranışları
Ata B.
M.Avaroğulları(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Sosyal bilgiler proje fuarının sosyal bilgiler dersine ilişkin tutumlara etkisi ve sürece yönelik öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri
Ata B.
O.Karadeniz(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde istatistik ve grafik kullanım tekniklerinin öğrencilerin grafik okuma becerisine etkisi
Ata B.
M.Akın(Öğrenci)
2010
2010Doktora
MEDYA OKURYAZARLIĞININ SOSYAL BİLGİLER PROGRAMLARIYLA İLİŞKİLENDİRİLMESİ VE ÖĞRETİMİ
ATA B.
A.ALTUN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE MEZARLIKLARIN VE ŞEHİTLİKLERİN KULLANILMASI
ATA B.
M.KULU(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
TÜRKİYE VE BALKAN SAVAŞLARINA KATILAN BALKAN ÜLKELERİNİN TARİH DERS KİTAPLARINDA BALKAN SAVAŞLARI
ATA B.
S.AVCI(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
SOSYAL BİLGİLERDE TARİH DİYAGRAMLARININ KULLANIM TÜRLERİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ
ATA B.
S.ATEŞ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
OSMANLI BEYLİĞİ'NİN KURULUŞU KONUSU ÇERÇEVESİNDE; ÖĞRENCİ, TARİH ÖĞRETMENİ VE TARİHÇİLERİN TARİHTE NEDENSELLİK ANLAYIŞLARININ İNCELENMESİ
ATA B.
Y.ER(Öğrenci)
2007
2007Doktora
HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE AİLELERİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMI HAKKINDA BİLGİLENDİRİLME BİÇİMLERİNİN VE ÖĞRENCİLERİN FARKLI BASKIN ZEKÂ GRUPLARINDA YER ALMALARININ PROJE BAŞARILARI VE TUTUMLARINA ETKİSİ
ATA B.
M.BEKTAŞ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
YENİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMINA GÖRE HAZIRLANAN SOSYAL BİLGİLER DERS KİTAPLARINDAKİ ANLATIM TEKNİKLERİ VE ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİLERİ
ATA B.
A.DEMiREZEN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (53)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (18)
Diğer Yayınlar (36)
2025
20251. Küresel tarih yaklaşımıyla hazırlanmış bir ünitenin ortaöğretim öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: II. Dünya Savaşı sürecinde Türkiye ve Dünya ünitesi örneği
Ata B., Gülmez A.
Turkish History Education Journal
, cilt.14, sa.1, ss.35-48, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. A New Concept Proposal in History Education: History Capital
Çalışkan E., Ata B.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS)
, cilt.-8, sa.1, ss.99-144, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
20213. İki Ayrı Coğrafyada Tarih Eğitimcisi: Lucy Maynard Salmon ve Abdurrahman Şeref
GÜVERCİN A., ATA B.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.29, sa.2, 2021 (TRDizin)
2021
20214. Suudi Arabistan Krallığı ve Türkiye Cumhuriyeti Sosyal Bilgiler Ders ve Çalışma Kitaplarının Karşılaştırmalı Analizi
ÇETİN M. A., ATA B.
JOURNAL OF INNOVATIVE RESEARCH IN TEACHER EDUCATION , cilt.2, sa.1, ss.25-41, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Vatandaşlık Tiplerinin Belirlenmesi
MALKOÇ S., ATA B.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.54, sa.2, ss.459-496, 2021 (TRDizin)
2021
20216. Alanla İlişkilendirilmiş Finansal Okuryazarlık Eğitimi Modelinin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Finansal Okuryazarlıkları Ve Finansal Tutumlarına Etkisi
Adalar H., Ata B.
Tarih Okulu Dergisi , sa.52, ss.2266-2304, 2021 (TRDizin)
2018
20187. Hisli, Azimli Cesur Türk Gençliği ve Atatürk
Ata B.
Türk Yurdu
, sa.375, ss.40-43, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. TÜRKİYE’DE BİR PSİKOLOG TARİH DERS KİTABI YAZARI OLDU: PSİKOLOG ALİ HAYDAR TANER ve ORTAOKUL İÇİN TARİH-II ÜZERİNE
Ata B.
Turkish History Education Journal
, cilt.6, sa.2, ss.215-242, 2017 (TRDizin)
2017
20179. Mehmet Âkif Ersoy’un “Gür Hisli”, “Gür İmanlı” ve “İki Gözü Nevzad’ı”: Abdüllatîf Nevzad Ayasbeyoğlu ve Milli Eğitim Tarihimiz
Ata B.
Hamideli Tarih
, sa.4, ss.44-54, 2017 (Hakemsiz Dergi)
2017
201710. NİKOLA TESLA MÜZESİ VE TÜRK ZİYARETÇİLERİ
Ata B.
MILLI EGITIM
, cilt.46, sa.214, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201611. Bertrand Russell, Tarih Eğitimi ve Dünya Barışı
Ata B.
Turkish History Education Journal
, cilt.5, sa.1, ss.193-225, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201412. Öğrencilerin tarih okuryazarlığı düzeylerini etkileyen faktörler Öğretmen görüşlerine dayalı nitel bir çalışma
Ata B., Keçe M.
Turkish History Education Journal
, cilt.3, sa.2, ss.1-23, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201413. TARİH İNGİLTERE VE ABD DEKİ TARİH EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINI TOPLU BİR DEĞERLENDİRME 1917 1950 ARASI C M FLEMING
Ata B.
Turkish History Education Journal
, cilt.3, sa.2, ss.228, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201414. A Turkish Intellectual Between Marxist Politics and Durkheim's Pedagogy: Sadrettin Celal Antel and History Teaching
Ata B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.175, ss.27-40, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201415. 102 Önce Ispartalı Hakkı’nın Evladını Kaliteli Okul Arayış Macerası
Ata B.
Ezcümle
, sa.19, ss.30-31, 2014 (Hakemsiz Dergi)
2014
201416. 1924'te İlkokullarda Tarih Öğretimi: D'alembert Etkisi Altında Türk Deneyimi
Ata B.
Turkish History Education Journal
, cilt.3, sa.1, ss.43, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201417. Ulus’taki Milli Eğitim Bakanlığı Binası (Ankara Darülmualimini) ve 1947
Ata B.
Ezcümle
, sa.1, ss.1-4, 2014 (Hakemsiz Dergi)
2014
201418. Öğrencilerin Tarih Okuryazarlığı Düzeylerini Etkileyen Faktörler Öğretmen Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
ATA B., KEÇE M.
Türk Tarih Eğitimcileri Dergisi, , cilt.3, sa.2, ss.1-23, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201319. Sosyal Bilgiler Dersinde Proje Fuarının Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri
KARADENİZ O., ATA B.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, sa.14, ss.375-410, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201320. “UNESCO’nun Tarih Eğitimi Yayınlarına Yönelik Bir Değerlendirme (1947-2009)
Ata B., Altun A.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.6, sa.14, ss.107-139, 2013 (TRDizin)
2013
201321. Oz Büyücüsünün Evinde Bir Gezinti
Ata B.
, cilt.6, sa.20, ss.18-21, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201322. Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adayları ve İntihal Önbilgileri İntihalin Yaygınlığı ve Başvurulan Yöntemler
Avaroğulları M., Ata B.
GaziosmanPaşa Bilimsel Araştırma Dergisi
, sa.4, ss.94-107, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201323. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Seyahatnameler: “Çocuklar, Ninelerimiz ve Dedelerimiz Çok Yardımseverdi
Ata B.
Türk Yurdu
, cilt.33, sa.310, ss.164-166, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201324. UNESCO'NUN TARİH EĞİTİMİ YAYINLARINA YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME (1947-2012)
Altun A., Ata B.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, sa.14, ss.107-139, 2013 (TRDizin)
2012
201225. Yahya Kemal Beyatlı`nın “Çamlar Altında Musahabe-II” Yazısı Üzerine Yeni Bir Yorum
Ata B.
Türk Yurdu
, cilt.32, sa.295, ss.525-530, 2012 (Hakemsiz Dergi)
2012
201226. Öğrenci Anılarında Tarih Öğretmenleri ve Uygulamaları 1882 1957
Ata B.
Turkish History Education Journal
, cilt.1, sa.1, ss.73-98, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201227. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgilerin doğasıyla ilgili görüşleri
Kaymakcı S., Ata B.
Journal of Social Studies Education Research (Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi)
, cilt.3, sa.1, ss.35-64, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201128. Sosyal Bilgiler Eğitiminde İyi Bir Örnek ABD Kongre Kütüphanesinin Amerikan Hafıza Projesi
Ata B.
TURK KUTUPHANECILIGI / TURKISH LIBRARIANSHIP
, cilt.25, sa.2, ss.261-270, 2011 (TRDizin)
2009
200929. Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Bir Ders Araç ve Gereçleri Lojistik Merkezi Maarif Kütüphanesi 1872 1895
Ata B.
Tarihin Peşinde: Uluslararası Tarih ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.27-36, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200930. Selim Sabit Efendi’nin Okul Tarihi İnşası
Ata B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.377-392, 2009 (TRDizin)
2009
200931. Tarihçi Faik Reşit Unat’ın Milli Eğitim ve Tarih Eğitimine Katkıları
Ata B.
Türk Yurdu
, sa.260, ss.94-101, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200932. Johann Friedrich Herbart’ın tarih eğitimi üzerine görüşleri
Ata B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.2, ss.1377-1396, 2009 (TRDizin)
2008
200833. II. Meşrutiyet Döneminin Değerli Bir Maarifçisi Fuad Şemsi İnan
Ata B.
Türk Yurdu
, cilt.28, sa.251, ss.98-101, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200834. The Implementation of one of the History Education Decisions in the Second National Education Council in 1943: The Formation Story of a Histomap
Ata B.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.8, sa.2, ss.347-353, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200835. Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalındaki Akademisyenlerin ve Öğretmen Adaylarının Başvuru Kitapları Üzerine Düşünceleri
Altun A., Ata B.
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, sa.2, ss.27-45, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200736. Bir Çankırılı Tarihçi: Mustafa Çağatay Uluçay ve Tarih Eğitimine Katkıları
Ata B.
Çankırı Araştırmaları Dergisi
, sa.2, ss.35-42, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200737. Kıdemli ve Aday Tarih Öğretmenlerinin Tarih Dersini Sevmeyen Lise Öğrencisine Yönelik Yaklaşımları
Ata B.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, sa.2, ss.29-42, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200738. İlköğretim 3 Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Proje Çalışmaları İle İlgili Öğrenci Görüşleri
BEKTAŞ M., ATA B.
Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.23, ss.165, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200639. Harf Devrimi Üzerine Yeniden Düşünmek
Ata B.
Kontur Yaşam Aylık Seyahat ve Aktüalite Dergisi
, sa.1, ss.1-3, 2006 (Hakemsiz Dergi)
2006
200640. Tarihî dokümanla tarih öğretiminin lise öğrencilerinin başarısına etkisi
Keleş H., Ata B., Köksal H.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, ss.99-112, 2006 (TRDizin)
2005
200541. Boş teneke gelirleriyle yapılan hayır işine bir örnek: Bakanlar Kurulu’nun 1947 tarihli bir kararı
Ata B.
Türk Yurdu
, sa.217, ss.75-76, 2005 (Hakemli Dergi)
2003
200342. Rousseau, Emile ve Tarih Öğretimi
Ata B.
MILLI EGITIM
, sa.159, ss.239-244, 2003 (TRDizin)
2003
200343. Mülkiyeli Bir Eğitim Bilimci: İhsan Sungu
Ata B.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.233-243, 2003 (TRDizin)
2002
200244. The Influence of An American Educator (John Dewey) on the Turkish Educational System
Ata B.
TURKISH YEARBOOK OF INTERNATIONAL RELATIONS
, cilt.31, sa.2, ss.119-130, 2002 (TRDizin)
2002
200245. Tarih Derslerinde Dokümanlarla Öğretim Yaklaşımı
Ata B.
Türk Yurdu
, cilt.22, sa.175, ss.80-86, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200146. 1924 Türk Basını Işığında Amerikalı Eğitimci John Dewey nin Türkiye Seyahati
Ata B.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
, cilt.21, sa.3, ss.193-207, 2001 (Hakemli Dergi)
2001
200147. Çanakkale Savaşlarını Nasıl Öğreteceğiz
Ata B.
Türk Yurdu
, sa.164, ss.23-29, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200048. Atatürk Tarih Öğretimi ve Müzeler
Ata B.
Türk Yurdu
, cilt.20, sa.160, ss.85-90, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200049. İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu ve Tarih Öğretimi
Ata B.
, sa.450, ss.590-602, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200050. Tarih Öğretiminde Bir Araç Olarak Tarihi Romanlar
Ata B.
Türk Yurdu
, sa.153, ss.158-165, 2000 (Hakemli Dergi)
1999
199951. İngiltere de Piaget ve Bruner in görüşlerinin ilköğretimde tarih öğretimine yansıması üzerine bir araştırma
Ata B.
PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.6, ss.1-9, 1999 (Hakemli Dergi)
1998
199852. Okul Dışı Tarih Öğretimi
Safran M., Ata B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.87-94, 1998 (TRDizin)
1996
199653. Barışçı tarih öğretimi üzerine çalışmalar Türkiye de tarih ders kitaplarında yunanlılara ilişkin kullanılan dil ve yunanlılara ilişkin öğrenci görüşleri
Safran M., Ata B.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, ss.11-26, 1996 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. “Halkın bilim hocası Salih Murat Uzdilek ve gazetelerdeki bilim yazılarının bir değerlendirmesi”
Ata B., Gençer R.
Türkiye’de Bilim Tarihi Eğitimi ve Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Ekim 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2021
20212. MÜLKİYELİ MÜHENDİSLER: AVRUPA'YA MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNE GÖNDERİLEN MÜHENDİSLER (1908-1922)
Ayhan İ., Ata B.
TÜRKİYE'NİN MODERNLEŞME SÜRECİ VE MEKTEB-İ MÜLKİYE SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 15 Mart 2021, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Klasikler ve Önemi”
ATA B.
. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Tarih Öğretmenliği Lisans Taslak Programı Geliştirilme Sürecini Değerlendirme (2017 yılı)”
ATA B.
TTK Uluslararası Tarih Müfredatı Çalıştayı, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Müzelerin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
ATA B.
Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, 2 - 07 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Sınıfta bir sosyal bilimci “gibi” seyahatnameleri okumak: “Aleksander von Humboldt mu yoksa Carl Friedrich Gauss mu çok uzaklara gitti?”
ATA B.
TÜBA, Bilim Eğitim Çalıştayı, Türkiye, 11 - 15 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2016
20167. Eğitim Fakültelerinde Türk Eğitim Tarihi Dersinin Öğretim Durumu İle ilgili Bazı Tespitler
ATA B.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 1 - 03 Eylül 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
20158. Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar
ATA B., AKÇA BERK N.
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Charles R Crane ve John Dewey nin Türkiye Gezisi Faaliyetinin Organizasyonu
Ata B.
John Dewey ve Türk Eğitimine Etkileri Paneli, Ankara, Türkiye, 11 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2014
201410. Tarihi Roman Kullanım Tekniklerinin Öğrencilerin Tarih Okuryazarlığı Düzeylerine Etkisi
Keçe M., Ata B.
III. International Symposium on Social Studies Education, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2014, ss.177-190, (Tam Metin Bildiri)
2013
201311. Modern Eğitim Karşısında İki Aydın: Abdülkayyum Nasırî ve Selim Sabit Efendi
Ata B.
Avrasya'da Türk Dili ve Tarihi Eğitimi , İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013, sa.5, ss.254-267, (Tam Metin Bildiri)
2011
201112. Mülkiye Mektebi Mezunlarının Tarih ve Coğrafya Eğitimine Katkılarına Toplu Bir Bakış (1879-1960)
Ata B.
V. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 16 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)
2009
200913. Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve sorunları
Akça Berk N., Ata B.
Eğitimde Yeni Yönelimler V- Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400, (Tam Metin Bildiri)
2007
200714. Yeni Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının İlköğretim 2005 Sosyal Bilgiler Dersi 6 7 Sınıflar Öğretim Programı Açısından Değerlendirilmesi
Ata B.
I. Uluslararası Bilim Çalıştayı (Prof. Dr. Suzan ERBAŞ Anısına), Çanakkale, Türkiye, 8 - 09 Mart 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200615. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yansıtıcı Soruşturma Geleneği ve Oluşturmacılık Yaklaşımı
Ata B.
Eğitimde Çağdaş Yönelimler III: "Yapılandırmacılık ve Eğitimde Yansımaları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Kasım 2006, ss.259-262, (Tam Metin Bildiri)
2005
200516. İlköğretim 8 Sınıf T C İnkılâp Tarihi Program Geliştirme Çalışmalarında Karşılaşılan Sorunlar
Ata B.
Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2005, ss.121-129, (Tam Metin Bildiri)
1998
199817. John Dewey ve Türkiye de ilköğretimde tarih öğretimi 1923 1930
Ata B.
Atatürk’ün Cumhuriyetinİlanından Sonraki Hedefleri Sempozyumu Bildirileri, Ankara, Türkiye, 01 Kasım 1998, ss.57-77, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Okul Dışı Tarih Öğretiminin Tarihsel Kökenleri
Ata B.
OKUL DIŞI TARİH ÖĞRETİMİ KURAM VE UYGULAMA, ŞİMŞEK AHMET,KAYMAKCI SELAHATTİN, Editör, Türk Tarih Kurumu, Ankara, ss.11-28, 2025
2024
20242. John Dewey, Kültürel Çağ Kuramı (Cultural Epoch Theory) ve Tarih
Ata B.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-V, AKDAĞ HAKAN, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.29-54, 2024
2024
20243. Haşim Nahit Erbil’in Modern Tekniği Üretecek Eğitim Üzerine Görüşleri: “Çividen Uçak Motoruna Kadar Her Şeyi Kendimiz Yapmak İstiyoruz
Ata B.
Türkiye’deEğitim Düşünürleri, KİREÇCİ MEHMET AKİF,BACANLI HASAN, Editör, Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü Yayınları, Ankara, ss.415-441, 2024
2024
20244. Mehmet İhsan Sungu
Ata B., Cehri M. A.
Türkçenin Eğitimine Emek Verenler (1839-1938), DEMİR CELAL, Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.1183-1197, 2024
2023
20235. Yurtdışında Tarih Eğitimi
Ata B. (E. Kurulu Üy.), Altun A. (E. Kurulu Üy.), Kaymakçı S. (E. Kurulu Üy.)
İber Akademi Yayınları, İstanbul, 2023
2023
20236. Ord. Prof. Reşat Kaynar'ın Tarihçiliği, Milli Eğitim Meseleleri ve Tarih Eğitimi Üzerine Görüşleri
Ata B.
Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa SAFRAN'a Armağan, Hayta,Hecdet,Ata,Bahri,Köksal Hüseyin,Belenli Tuğba,Yakar,Selen, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.135-169, 2023
2022
20227. Hasan Cemil Çambel, Türk Gençliğinin Eğitimi ve Tarih Eğitimi
Ata B.
Prof. Dr. Mehmet Çağatay Özdemir Armağanı Toplumsal Değişim, Serdar Sağlam, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.176-200, 2022
2022
20228. Avusturyalı Arkeolog ve Sanat Tarihçi Josef Strzygowski’nin Türkiye Gezileri ve Sonraki Etkileri
Ata B.
Prof. Dr. Mehdi İlhan Anısına Tarihe Adanan Bir Ömür, Doğan,Mehmet,Kamil Çolak, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.257-279, 2022
2022
20229. Süleyman Nazif’in Yazılarında Kartacalı Komutan Hannibal’e Dayalı Analojik Akıl Yürütmeler Üzerine Bir Sorgulama
Ata B.
Prof. Dr. Refik Turan’a Armağan, Hayta,Necdet, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.3-18, 2022
2022
202210. Bir Hafıza Mekânı Olarak Müderris Ahmed Selahaddin Bey’in Cenaze Töreni ve Hakkında Yazılanlar
Ata B.
Türk Dünyası Yolunda Bir Ömür Prof. Dr. Mehmet Şahingöz’e Armağan, Hayta,Necdet, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.3-12, 2022
2020
202011. John Dewey:Demokrasi ve Eğitim Kitabının 100. Yılı
ÜNDER H., GÜVEN İ., ATA B., AYDIN A.
Ankara Üniversitesi, Ankara, 2020
2020
202012. Farklı Ülkelerde Yürütülen Finansal Okuryazarlık Eğitimleri ve Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarına Yansımaları
ADALAR H., ATA B.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - IV, Prof. Dr. Refik TURAN - Prof. Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-44, 2020
2018
201813. Jose Ortega Y Gasset’e Göre Tarih, Tarihçilik Mesleği ve Tarih Eğitimi
Ata B.
Avrupa’nın Öğretmeni Jose Ortega Y Gasset: Peyzaj Pedagojisi’nden Geleceğin Eğitimi’ne, Ata,Bahri, Editör, PEGEM, Ankara, ss.175-186, 2018
2017
201714. Tarih Öğretiminin Tarihi (1869-1922)
Ata B.
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu,Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-28, 2017
2017
201715. Haşim Nahit Erbil ve Tarih Öğretimi: İlkokulda ”Haile İçin Kahraman” Yetiştirmekten Lisede ”Tarih Metodu” Kazandırma Çabasına
Ata B.
Haşim Nahit Erbil’in Türkiye’nin Yükselişi ve Teknik Eğitim Davası, Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.109-144, 2017
2017
201716. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ölümardi [Nekroloji] Yazılarından (Vefat İlanlari, Vefeyât [Obituary] Ve İhtisasat [Eulogy] ) Yararlanma
Ata B.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-I, Hakan Akdağ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.116-129, 2017
2016
201617. Seyahatnameler-Gezi Yazıları ile Sosyal Bilgilerin Öğretimi
Ata B.
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri, Halil Tokcan , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.285-308, 2016
2016
201618. Eğitimci Avni Başman'ın "Canı Sıkılmayan İnsanlar" adlı yazısına bir cevap
Ata B.
Hamideli Tarih, Ramazan Topraklı, Editör, SİSTEM OFSET, Ankara, ss.30-33, 2016
2016
201619. Cizvitler ve Tarih Öğretimi
Ata B.
Ignatius Loyola ve Cizvit Okullarının Eğitim Anlayışı, Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.116-126, 2016
2016
201620. Yapılandırmacı Eğitim Tartışmaları Işığında Sosyal Bilgiler
Safran M., Ata B.
Sosyal Bilgiler Eğitimi, Dursun Dilek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.56-84, 2016
2015
201521. John Dewey'nin Türkiye'de Nasıl Karşılandğına Dair İzlenimlerin Amerikan Belgelerine Yansıması
Ata B.
Berna Türkdoğan Uysal Armağan kitabı, Şenol Kantarcı-Fatma Şimşek, Editör, Sonçağ Yayıncılık, Ankara, ss.75-85, 2015
2015
201522. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müzeler
Ata B.
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek Ahmet ve Selahattin Kaymakçı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.171-187, 2015
2014
201423. Dr. Halil Fikret Kanad ve Odenwald Okulu
Ata B.
Cumhuriyetin Öncü Eğitimcileri Halil Fikret Kanad ve Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu, Mustafa Güçlü, A. Selcen Arslangilay, Editör, Bizim Akademi Yayınları, Ankara, ss.39-54, 2014
2013
201324. Emile Durkheim ve Tarih Eğitimi
Ata B.
Emile Durkheim: Üçüncü Fransa Cumhuriyeti’nde Öğretmen Eğitimcisi ve Eğitim Görüşleri,, Ata,Bahri, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.35-50, 2013
2013
201325. Sosyal bilgiler eğitiminde müzelerin önemi.
Ata B.
Sosyal Bilgilerin Temelleri, Turan,Refik,Kadir Ulusoy, Editör, Pegem, Ankara, ss.342-354, 2013
2013
201326. Öğrencilerin Tarih Metinlerinden Anlam Çıkarmalarına Yönelik Araştırmalara Bir Bakış
Ata B., Safran M.
Sosyal Bilgiler Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, ŞAHİN, Cemalettin, Editör, Gündüz Yay., Ankara, ss.339-355, 2013
2011
201127. Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Telgrafçılar Nasıl Yetiştirildi?
Ata B.
Prof. Dr. Yahya Akyüz'e Armağan, Öztürk, Cemil ve Fındıkçı, İlhami, Editör, Pegem, Ankara, ss.282-304, 2011
2009
200929. Sosyal Bilgiler Ünitesi Kavramı Üzerine Bazı Düşünceler.
Ata B.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-1, Refik Turan,Hakan Akdağ,Ali Murat Sümbül, Editör, Pegem, Ankara, ss.25-42, 2009
2009
200930. Tarih Derslerinde Yerel Tarih, Müze ve Ören Yerlerinin Kullanımı
Ata B.
Tarih Öğretim Yöntemleri, Muammer Demirel, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.114-129, 2009
2008
200831. Sosyal Bilgilerde Atatürkçülük Konularının Eğitimi ve Öğretmenin Rolü
Ata B.
Özel öğretim yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi, Bayram Tay ve Adem Öcal, Editör, Pegem, Ankara, ss.291-307, 2008
2008
200832. Türk Tarih Öğretmen Adaylarının Tarih Eğitiminde Analoji Anlayışları
Ata B.
21 Yüzyılda kimlik vatandaşlık ve tarih eğitimi içinde, Safran, Mustafa Dilek Dursun , Editör, Yeni İnsan, Ankara, ss.302-316, 2008
2006
200633. Sosyal bilgiler öğretim programı.
Ata B.
Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi Yapılandırmacı bir yaklaşım, Cemil Öztürk, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-83, 2006
2006
200634. Üniversite Öncesi Tarih Öğretiminde Siyasi Tarihin Yeri
Ata B.
Türkiye’de Siyasi Tarihin Gelişimi ve Sorunları, G. Erdem, Editör, Ankara Üniversitesi Sİyasal Bilgiler Fakültesi Yayıncılık, Ankara, ss.31-49, 2006
2005
200535. İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (6 ve 7. Sınıflar) ve Kılavuz Kitabı
SAFRAN M., ATA B., KÖKSAL H., GÖKÇE M., IŞIK H., ÖZÜR N.
MEB Yayınları, 2005
2005
200536. İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (4 ve 5. Sınıflar) ve Kılavuz Kitabı
SAFRAN M., ATA B., KÖKSAL H., GÖKÇE M., IŞIK H.
MEB Ders Kitapları Müdürlüğü, 2005
2005
200537. Tarih Pedagojisine Uygun Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Nasıl Olmalıdır?
Ata B.
İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi Mevcut Durum Sorular ve Çözüm Önerileri, Mehmet Saray ve Hüseyin Tosun, Editör, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, ss.73-85, 2005
2003
200338. Öğrencilerin Tarih Metinlerinden Anlam Çıkarmalarına Yönelik Araştırmalara Bir Bakış
Ata B., Safran M.
Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Sosyal Bilgiler, Cemalettin Şahin, Editör, Gündüz Yay., Ankara, ss.337-355, 2003
Diğer Yayınlar
Ödüller