Prof. Dr. HAYATİ AKYOL


Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Sınıf Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Türkçe Eğitimi

Metrikler

Yayın

86

Yayın (WoS)

19

Yayın (Scopus)

22

Atıf (WoS)

45

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

31

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

8755

H-İndeks (Scholar)

44

Atıf (TrDizin)

41

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

100

Proje

2

Tez Danışmanlığı

50

Açık Erişim

30
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1990 - 1994

1990 - 1994

Doktora

University of Pittsburgh, Education Faculty, Department Of Instruction And Learning, Amerika Birleşik Devletleri

1983 - 1985

1983 - 1985

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1981 - 1983

1981 - 1983

Ön Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1994

1994

Doktora

An Analysis of Questions in Three Fourth-Grade Basal Reader Anthologies From an Intertextual Perspective

University of Pittsburgh, Department Of Instruction And Learning

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Türkçe Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

1995 - Devam Ediyor

1995 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Yönetimsel Görevler

2016 - 2017

2016 - 2017

Bölüm Başkanı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Dekan

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2003 - 2012

2003 - 2012

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1986 - 1986

1986 - 1986

Öğretmen

Millî Eğitim Bakanlığı, Öğretmen

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Karşılaştırmalı Öğretmen Yetiştirme Program ve Politikaları

OKUMA YAZMADA NÖROLOJİK VE SOSYAL TEMELLER

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlköğretimde Türkçe Öğretimi

Yönetilen Tezler

2015

2015

Doktora

Kavram odaklı okuma öğretiminin okuma motivasyonu ve anlamaya etkisi

AKYOL H. (Danışman)

Z.ÇELİKTÜRK(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (47)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (8)
Scopus (22)
TRDizin (35)
Diğer Yayınlar (4)

2000

2000

45. Yazı Öğretimi

AKYOL H.

Milli Eğitim , 2000 (Scopus, TRDizin)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Akademik Yazma İçin Yeni Bir Yol: Yeni Okuryazarlıklar Çerçevesi (QeLESCo)

Hartman D. K., Akyol H., Yildiz M., Düzgün S., Çoban Sural Ü.

22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Sosyal Becerilerin Gelişimi Açısından İş Birliğine Dayalı Öğrenme

AKYOL H., SEVER E.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Okuma, Okuduğunu Anlama ve Okuma Motivasyonunun Geliştirilmesi: Bir EylemAraştırması

AKYOL H., ÇOBAN SURAL Ü.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.169-170, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. ZAYIF OKUYUCULARIN ÇEVRİMİÇİ ANLAMA SÜRECİ HAKKINDA BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

BAŞ Ö., HARTMAN D. K., AKYOL H.

18. Uluslararası Sını Öğretmenliği Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Öğretmen Yetiştirme: Sorunlar ve Öneriler

AKYOL H.

Öğretmen Yetiştirme: Sorunlar ve Öneriler, 24 Kasım 2017

2017

2017

8. 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerin Kalem Tutuşlarının İncelenmesi.

AKYOL H., BAŞARAN M.

9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu 2017., 2 Kasım - 04 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. 21. Yüzyılda Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri

AKYOL H.

II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Sınıf Öğretmenliği ve Sorunlar

AKYOL H.

4. Uluslararası İlköğretim Eğitimi Konferansı, 18 - 24 Eylül 2017

2017

2017

11. Pedagogical Conditions for Forming the Media Competence among Students of Higher Education

AKYOL H., TAZHENOVA G. S., TURGUNBAEVA B. I.

Eurasian Conference on Language Social Sciences, 23 - 24 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. OKUMA YAZMA GÜÇLÜĞÜNÜN GİDERİLMESİNE ODAKLI EYLEM ARAŞTIRMASI: İKİNCİ SINIF ÖRNEĞİ

AKYOL H., SEVER E.

16th International Primary Teacher Education SymposiumEuropean University of Lefke, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Okuma ve Yazma Güçlüğü Olan Bir İlkokul 2. SınıfÖğrencisinin Okuma ve Yazma Becerisinin Geliştirilmesi

AKYOL H., KAYA B.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Okuma-yazma güçlüğü yaşayan bir ilkokul öğrencisinin okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesi

AKYOL H., AYAZ E.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, KKTC, Türkiye, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. yazma güçlüğü olan bir ilkokul 3. Sınıf öğrencisinin el yazısıokunaklılığının geliştirilmesine yönelik nitel bir çalışma

AKYOL H., ÇETİNKAYA E.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu

AKYOL H.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 24 - 26 Nisan 2017

2017

2017

18. Sınıf Öğretmenliği

AKYOL H.

1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, 18 - 24 Nisan 2017

2016

2016

19. OKUMA GÜÇLÜĞÜ PROBLEMİ YAŞAYAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNEYÖNELİK BİR ÇALIŞMA

KAYABAŞI E. K., AKYOL H.

1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ S E M P O Y U M U, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. İLKOKUL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME VE NİTELİK ARAYIŞI

AKYOL H.

1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. OKUMA VE OKUMA GÜÇLÜKLERİ NÖROGÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ

KURUYER H. G., AKYOL H.

1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. PERİ MASALLARI ÜZERİNE METİNLERARASI YAZMA ÇALIŞMALARI

AKYOL H., BAŞ Ö., GÖK B.

1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ S E M P O Y U M U, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. KELİME OKUMA BECERİSİ VE SÖZEL ÇALIŞMA BELLEĞİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYLERİNİ YORDAMASI

KURUYER H. G., AKYOL H.

1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ S E M P O Y U M U, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve yeterlik algıları Türkiye Örneği

AKYOL H., Kasten W., YILDIRIM K., ATEŞ S., ÇETİNKAYA Ç.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. Zihin Gözünü Eğitme Büyülü Bir Strateji Olarak Zihinsel İmaj Oluşturmanın Okuduğunu Anlamaya Etkisi

KOCAARSLAN M., AKYOL H., GÜNEŞ F.

14. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

26. Okuma bozukluğu olan bir öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir durum çalışması.

AKYOL H., YILDIZ M.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Okuma ve Yazma Sürecinde Görme-İşitme Duyularının Önemi ve Süreçteki Öğretmen Rolleri

ÇOBAN SURAL Ü., TABARU ÖRNEK G., AKYOL H.

Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırma ve Derlemeler, Prof. Dr. Şehriban KOCA, Prof. Dr. Erdal BAY, Editör, Serüven Yayın evi, Ankara, ss.567-606, 2023

2019

2019

2. Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi

AKYOL H.

PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2019

2019

2019

3. Okuma Yazma Güçlüğünün Giderilmesine Yönelik Bir Öğretmen Araştırması

Zorlu E., AKYOL H.

İlköğretim Çalışmaları Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan Olkun, Mehmet Engin Deniz, Mehmet Toran, Mehmet Hayri Sarı, Halil Kamışlı, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.385-408, 2019

2019

2019

4. Metinlerarası Öğretim ve Anlam Kurma

AKYOL H.

Türkçe Öğretimi: Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin, Hayati Akyol, Ayfer Şahin, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.183-210, 2019

2019

2019

5. Dil Bilgisi ve İmla Öğretimi

AKYOL H., ŞAHİN A.

Türkçe Öğretimi:Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin, Hayati Akyol, Ayfer Şahin, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.213-241, 2019

2018

2018

6. Development of The Reading and Writing Skills of a 2nd Grade Student with Reading and Writing Difficulties

AKYOL H., KAYA B.

New Horizons in Educational Sciences I, Turhan Çetin, Ayfer Şahin, Almasa Mulalic, Nudzejma Obralic, Editör, Lambert Academic Publishing, Riga, ss.40-71, 2018

2016

2016

7. Türkçe Öğretim Yöntemleri

AKYOL H.

PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2016

2015

2015

9. Towards small-group mentoring in Turkey

AKYOL H., ULUSOY M.

Bridge over troubled water New perspectives on teacher induction, H. L. Heikkinen, L. Swachten, & H. Akyol , Editör, PEGEM, Ankara, ss.164-183, 2015

Desteklenen Projeler

2012 - 2014

2012 - 2014

Okuma Güçlüklerinin Tanı ve Tedavisine Yönelik Uluslararası Uygulamaların İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AKYOL H. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 45

h-indeksi (WOS): 4