Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1990 - 1994
1990 - 1994Doktora
University of Pittsburgh, Education Faculty, Department Of Instruction And Learning, Amerika Birleşik Devletleri
1983 - 1985
1983 - 1985Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1981 - 1983
1981 - 1983Ön Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1994
1994Doktora
An Analysis of Questions in Three Fourth-Grade Basal Reader Anthologies From an Intertextual Perspective
University of Pittsburgh, Department Of Instruction And Learning
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Türkçe Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
1995 - Devam Ediyor
1995 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Yönetimsel Görevler
2016 - 2017
2016 - 2017Bölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Dekan
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2003 - 2012
2003 - 2012Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1986 - 1986
1986 - 1986Öğretmen
Millî Eğitim Bakanlığı, Öğretmen
Yönetilen Tezler
2019
2019Doktora
Dijital yazma atölyesi etkinliklerinin yazma motivasyonu ve hikâye yazma becerisinin gelişimine etkisi
Akyol H. (Danışman)
N.AKTAŞ(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüklerine ilişkin görüş ve uygulamaları
Akyol H. (Danışman)
Z.ESRA(Öğrenci)
2019
2019Doktora
İş birliğine dayalı öğrenmenin yazılı anlatıma, öz düzenleme becerisine ve yazma motivasyonuna etkisi
Akyol H. (Danışman)
E.SEVER(Öğrenci)
2019
2019Doktora
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEMELLİ OKUMA ÇALIŞMALARININ BAZI OKUMA DEĞİŞKENLERİ VE DERSE KATILIM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
AKYOL H. (Danışman)
E.ÇETİNKAYA(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Anlama Becerilerinin Geliştirilmesinde Rehberli Okuma Yöntemi'nin Etkisi
AKYOL H. (Danışman)
N.Sözen(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Ses Bilgisi Farkındalık Programının Etkisi.
AKYOL H. (Danışman)
İ.Gökkuş(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Okuma yazma güçlüklerini gidermede Orton-Gillingham yaklaşımının etkisi
AKYOL H. (Danışman)
S.ALTUNBAŞ(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Erken okuryazarlık becerilerinin gelişiminde ses bilgisi farkındalık programının etkisi
AKYOL H. (Danışman)
İ.GÖKKUŞ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Zihinsel imaj oluşturma öğretiminin 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
M.KOCAARSLAN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Kavram Odaklı Okuma Öğretiminin Okuma Motivasyonu ve Anlamaya Etkisi
AKYOL H. (Danışman)
Z.Çeliktürk(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Koro, tekrarlı ve yardımlı okuma yöntemlerinin zayıf okuyucuların okuma ve anlama becerileri üzerine etkisi
AKYOL H. (Danışman)
H.KODAN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Kavram odaklı okuma öğretiminin okuma motivasyonu ve anlamaya etkisi
AKYOL H. (Danışman)
Z.ÇELİKTÜRK(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Amerika Birleşik Devletleri'nde Disleksili Bireylere Uygulanan Eğitim ve Öğretim Programlarının Türkiye'de Yapılan Çalışmalara Katkısı Açısından Değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.Balcı(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Koro, Tekrarlı ve Yardımlı Okuma Yöntemlerinin Zayıf Okuyucuların Okuma ve Anlama Becerileri Üzerine Etkisi
AKYOL H. (Danışman)
H.Kodan(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Amerika Birleşik Devletleri'nde disleksili bireylere uygulanan eğitim ve öğretim programlarının Türkiye'de yapılan çalışmalara katkısı açısından değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.BALCI(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Çok okunan Türk ve dünya çocuk klasiklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.RABİA(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Zenginleştirilmiş okuma programının okuma güçlüğü olan öğrencilerin bilişsel süreç ve nöral yapılarına etkisi
AKYOL H. (Danışman)
H.GÜL(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Uyum ve hazırlık çalışmaları programının ilk okuma yazmaya hazıroluşluğa etkisi ve uygulamaya ilişkin öğretmen görüşleri
AKYOL H. (Danışman)
B.DELİCAN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Diyaloğa dayalı öğretim stratejilerinin okuma tutum ve becerilerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
M.KARASU(Öğrenci)
2013
2013Doktora
İlköğretim 5. sınıf öğrencileri ve öğretmenlerinin özetleme stratejilerinin değerlendirilmesi:Türkçe dersi örneği
AKYOL H. (Danışman)
P.BULUT(Öğrenci)
2012
2012Doktora
İlköğretim I. kademe öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
M.BAŞTUĞ(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Akıcı okuma yöntemlerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi
Akyol H. (Danışman)
H.KAĞAN(Öğrenci)
2011
2011Doktora
İlköğretim beşinci sınıf Türkçe dersi öğrenme-öğretme sürecinin anlama öğretimi açısından değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
S.ATEŞ(Öğrenci)
2011
2011Doktora
İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin kelime kullanım sıklıkları üzerine bir araştırma
AKYOL H. (Danışman)
Ç.ÇETİNKAYA(Öğrenci)
2010
2010Doktora
İş birlikli öğrenme yönteminin okumaya ilişkin bazı değişkenler üzerindeki etkisi ve yönteme ilişkin öğrenci-veli görüşleri
AKYOL H. (Danışman)
K.YILDIRIM(Öğrenci)
2010
2010Doktora
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, okuma motivasyonu ve okuma alışkanlıkları arasındakii ilişki
AKYOL H. (Danışman)
M.YILDIZ(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Bitişik eğik yazı öğretimi çalışmalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.DURAN(Öğrenci)
2009
2009Doktora
BİTİŞİK EĞİK YAZI ÖĞRETİMİ ÇALIŞMALARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKYOL H. (Danışman)
E.DURAN(Öğrenci)
2007
2007Doktora
6+1 ANALİTİK YAZMA ve DEĞERLENDİRME MODELİNİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HİKÂYE EDİCİ METİN YAZMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİ
AKYOL H. (Danışman)
Y.ÖZKARA(Öğrenci)
2007
2007Doktora
İlköğretim V. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2007
2007Doktora
6+1 Analitik yazma ve değerlendirme modelinin 5. sınıf öğrencilerinin hikâye edici metin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
Y.ÖZKARA(Öğrenci)
2007
2007Doktora
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metin Unsurlarına İlişkin Tercihleri
AKYOL H. (Danışman)
M.BAŞARAN(Öğrenci)
2007
2007Doktora
İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
AKYOL H. (Danışman)
E.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Ana fikir bulma stratejisi öğretiminin ana fikir bulma ve okuduğunu anlamaya etkisi
AKYOL H. (Danışman)
G.PİLTEN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Türkçe(1-5. sınıflar dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
Z.ELVAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
TÜRKÇE (1-5. SINIFLAR) DERS PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
AKYOL H. (Danışman)
Z.ELVAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Kavram geliştirme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kelime hazinelerini geliştirmeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
P.TAŞDEMİR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretrim okulu 4.sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama özetleme ve hatırlama becerileri üzerinde zihin haritalrın etkisi
AKYOL H. (Danışman)
A.ASLAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim dördüncü sınıf metinlerindeki görsellerin okuduğunu anlama ve özetlemeye etkisi
AKYOL H. (Danışman)
S.ATEŞ(Öğrenci)
2005
2005Doktora
İlk okuma-yazma öğretiminde kullanılan çözümleme ve bireşim yöntemlerinin uygulamalı olarak karşılaştırılması
AKYOL H. (Danışman)
A.ŞAHİN(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Bütünsel beyin yaklaşımıyla ve çoklu zekâ kuramıyla öğretimin birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma erişisine etkisi
AKYOL H. (Danışman)
Ö.BAŞ(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim birinci ve ikinci kademe öğrencilerinin yazım hataları ve öğretmen görüşleri
AKYOL H. (Danışman)
G.KOÇAK(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin Türkçe derslerinde öğretim materyalleri kullanma durumları
AKYOL H. (Danışman)
M.BAŞARAN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 2. kademede yazı öğretimi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
H.BENAN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 1.2 ve 3. sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
AKYOL H. (Danışman)
B.BAYINDIR(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Genel Anadolu ve yabancı dil ağırlıklı liselerin 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı öğretim programının etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
Ö.DENİZ(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında bulunan metinler ile öğrenci kompozisyonlarının okunabilirlik düzeyleri açısından karşılaştırılması
AKYOL H. (Danışman)
T.TEMUR(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Hikaye haritası yönteminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama beceri düzeyleri üzerine etkisi
AKYOL H. (Danışman)
G.AKÇA(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
İlköğretimde sınıf öğretmenlerinin sınıf içi disiplini sağlamada kullandıkları yöntemler (Trabzon ili örneği)
AKYOL H. (Danışman)
K.CİVELEK(Öğrenci)
2001
2001Yüksek Lisans
İlköğretim yazı öğretimi programının 1. kademe uygulamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H. (Danışman)
F.TAYLAN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (47)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (19)
ESCI (8)
Scopus (22)
TRDizin (35)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Metinlerarası Okuma Araştırmalarında Yöntemsel Çeşitlilik ve Eğilimler
Babacan K., Akyol H.
Journal of Education and Future
, sa.27, ss.147-159, 2025 (ESCI, TRDizin)
2025
20252. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Dijital Okuryazarlık Becerileri ile Web 2.0 İçerik Geliştirme Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
ÖZÇELİK F. C., Akyol H.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.174-192, 2025 (TRDizin)
2025
20253. Helping Mert Become the Student They Aspire to Be: A Single-Case Intervention Using Think-Aloud and Paraphrasing to Improve Reading and Writing
Zelzele B., AKYOL H.
Reading and Writing Quarterly
, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Karşılıklı öğretimin anlama, dikkat, hızlı isimlendirme ve çalışma belleği üzerindeki etkisi
Öksüz H. İ., Akyol H.
Turkish Journal of Education
, cilt.13, sa.3, ss.180-198, 2024 (ESCI, TRDizin)
2024
20245. İş Birliğine Dayalı Öğrenme Tekniklerinin Sosyal Becerilere Etkisine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
SEREZLİ E. S., AKYOL H.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.884-907, 2024 (TRDizin)
2024
20246. Developing Reading Fluency: An Action Research
Akyol H., GEDİK O., Turna C.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.138-150, 2024 (TRDizin)
2023
20237. Ön Bilgi, Okuma Hataları ve Kelime Tanıma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi
ÖKSÜZ H. İ., AKYOL H.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.269-282, 2023 (TRDizin)
2023
20238. Investigation of Reading Skill Development of Primary School Students in the Covid 19 Process
BAŞ Ö., Sirem O., AKYOL H., GÖK B.
READING & WRITING QUARTERLY
, cilt.39, sa.4, ss.300-317, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20229. The Impact of Collaborative Learning Techniques on Written Expression, Self-Regulation and Writing Motivation*
Sever E., AKYOL H.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.14, sa.5, ss.587-603, 2022 (Scopus)
2022
202210. An Action Research on the Online Comprehension Process of Struggling Readers
BAŞ Ö., Hartman D. K., AKYOL H.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.37, sa.1, ss.304-327, 2022 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2022
202211. Examining Turkish Course Exam Questions in Terms of Originality, Page Layout, Item Type, Item Writing Criteria and Cognitive Level
UYSAL P. K., Arikan C. A., Erdol T. A., Ozmutlu E. B., AKYOL H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.47, sa.210, ss.259-280, 2022 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
202112. Comparison of the first grades native language textbooks of Kazakhstan and Turkey
Akyol H., Kuratbayeva A.
BILIG
, cilt.97, ss.109-136, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
202113. Developing Reading, Reading Comprehension and Motivation: An Action Research Study
AKYOL H., ÇOBAN SURAL Ü.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.205, ss.69-92, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201914. Reading and Writing Disability and an Action Research: A Sample from Second Grade
AKYOL H., Sever E.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.3, ss.685-707, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201915. Dördüncü Sınıf Öğrencilerin Kalem Tutuşlarının Ergonomik Unsurlar Açısından İncelenmesi.
BAŞARAN M., AKYOL H.
Uluslararası Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.1-14, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Primary School Students and Teacher’xxs Opinions about Summary Writing: A Qualitative Analysis
Bulut P., Akyol H.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.3, ss.637-651, 2019 (Scopus)
2019
201917. Reading Disabilities and Intervention: An Action Research
UYSAL P. K., AKYOL H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.198, ss.17-35, 2019 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201918. Reading Difficulty and its Remediation: A Case Study
AKYOL H., Boyaci Altinay Y.
European Journal of Educational Research
, cilt.8, sa.4, ss.1269-1286, 2019 (Scopus)
2018
201819. BİTİŞİK EĞİK YAZI BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖRNEĞİ
AKYOL H., ÇETİNKAYA E.
Turkısh Studies , cilt.13, sa.4, ss.299-320, 2018 (TRDizin)
2018
201820. Improving the Reading Skills of a Students with Reading Difficulties: An Action Research
AKYOL H., Kayabasi Z. E. K.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.193, ss.143-158, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201821. The Relationship between Fourth-Grade Primary School Students’xx Story-writing Skills and Their Motivation to Write
AKYOL H., Aktaş N.
Universal Journal of Educational Research
, ss.2772-2779, 2018 (Scopus)
2018
201822. Kavram Odaklı Okuma Öğretiminin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Motivasyonuna ve Okuduklarını Anlamaya Etkisi
ÇELİKTÜRK SEZGİN Z., AKYOL H.
İlköğretim Online
, cilt.17, sa.2, ss.546-561, 2018 (TRDizin)
2018
201823. Effects of Choral, Repeated and Assisted Reading Strategies on Reading and Reading Comprehension Skills of Poor Readers
KODAN H., AKYOL H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.193, ss.159-179, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2018
201824. Rehberli Okuma Yöntemi: Bir Eylem Araştırması ,
Sözen N., AKYOL H.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, ss.1633-1658, 2018 (TRDizin)
2017
201725. The Effect of an Enrichment Reading Program on the Cognitive Processes and Neural Structures of Children Having Reading Difficulties.
KURUYER H. G., AKYOL H., KARLI OĞUZ H. K., HAS A. C.
International Electronic Journal of Elementary Education , cilt.9, sa.4, ss.809-828, 2017 (Scopus)
2017
201726. The Impact of Teaching Mental Imagery on Reading Comprehension, Reading Attitude, and Vividness of Mental Imagery Skills of 4th Graders
KOCAARSLAN M., AKYOL H., GÜNEŞ F.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.1, ss.63-80, 2017 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2016
201627. Okuma Güçlüğünün Giderilmesine Yönelik Bir Uygulama Akıcı Okuma Stratejilerinin Kullanımı
AKYOL H., KODAN H.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, ss.7-21, 2016 (TRDizin)
2016
201628. The Effects of Repetitive Reading and PQRS Strategy in the Development of Reading Skill
Ulu H., AKYOL H.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.63, ss.225-242, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201529. Improving Reading Skills of Fourth Grade Elemantary Student Who Has Reading Disability
Sezgin Z. C., AKYOL H.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.4, sa.2, ss.4-16, 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201530. Okuma güçlüğü olan dördüncü sınıf öğrencisinin okuma becerilerinin geliştirilmesi
AKYOL H., Sezgin Z. Ç.
Turkish Journal of Education , 2015 (ESCI, TRDizin)
2015
201531. Assisting a struggling Turkish student with a repeated reading fluency intervention
YILDIRIM K., Ritz E., AKYOL H., Rasinski T.
Reading Matrix , 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201532. Yapılandırılmış Akıcı Okuma Yönteminin 3. Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Okuma ile Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi
AKYOL H., BAŞTUĞ M.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.17, sa.1, ss.125-141, 2015 (TRDizin)
2014
201433. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri ve Öğretmenlerinin Özetleme Stratejileri
Bulut P., Akyol H.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.4, sa.5, ss.36-48, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201434. A Case Study Regarding Definition and Solution of Reading and Comprehensive Problems
DÜNDAR H., AKYOL H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.171, ss.361-377, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201335. Türkçe Dersi Öğrenme Öğretme Sürecinin Anlama Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi
ATEŞ S., AKYOL H.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.268-300, 2013 (TRDizin)
2013
201336. Okuma uzmanlığı ve okuma uzmanı yetiştirilmesineyönelik bir program önerisi.
AKYOL H., YILDIZ M.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201337. Anlamaya Yönelik Nasıl Sorular Soruyoruz?
AKYOL H., YILDIRIM K., ATEŞ S., ÇETİNKAYA F. Ç.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2013 (TRDizin)
2011
201138. İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama, Okuma Motivasyonu ve Okuma Aışkanlıkları Arasındaki İlişki
YILDIZ M., AKYOL H.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 (TRDizin)
2011
201139. İlköğretim 5 sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama okuma motivasyonu ve okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki
YILDIZ M., AKYOL H.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, sa.3, ss.793-815, 2011 (TRDizin)
2010
201040. Pre-service teachers' use of reading strategies in their own readings and future classrooms
AKYOL H., ULUSOY M.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.26, sa.4, ss.878-884, 2010 (SSCI, Scopus)
2010
201041. BİTİŞİK EĞİK YAZI ÖĞRETİMİ ÇALIŞMALARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
DURAN E., AKYOL H.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 2010 (TRDizin)
2008
200842. Ses temelli cümle yöntemi ve cümle yöntemiyle okuma yazma öğrenen öğrencilerin okuma becerilerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
AKYOL H., TEMUR T.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 2008 (TRDizin)
2001
200144. İlköğretim Okulları 5. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Okuma Metinleriyle İlgili Soruların Analizi
AKYOL H.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , 2001 (Scopus, TRDizin)
1997
199747. Okuma Metinlerindeki Soruların Sınıflandırılması
AKYOL H.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , 1997 (SSCI, Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Akademik Yazma İçin Yeni Bir Yol: Yeni Okuryazarlıklar Çerçevesi (QeLESCo)
Hartman D. K., Akyol H., Yildiz M., Düzgün S., Çoban Sural Ü.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2024, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2019
20192. Sosyal Becerilerin Gelişimi Açısından İş Birliğine Dayalı Öğrenme
AKYOL H., SEVER E.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. Okuma, Okuduğunu Anlama ve Okuma Motivasyonunun Geliştirilmesi: Bir EylemAraştırması
AKYOL H., ÇOBAN SURAL Ü.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.169-170, (Özet Bildiri)
2019
20194. Özgül Öğrenme Güçlüğü Konusunda HazırlananLisansüstü Tezlerin Ġncelenmesi: Bir Ġçerik AnaliziÇalıĢması / An Examination of Postgraduate Theses onSpecific Learning Disability: A Content Analysis
AKYOL H., TEMUR M., EROL M.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
2019
20195. ZAYIF OKUYUCULARIN ÇEVRİMİÇİ ANLAMA SÜRECİ HAKKINDA BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
BAŞ Ö., HARTMAN D. K., AKYOL H.
18. Uluslararası Sını Öğretmenliği Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Sınıf Öğretmenlerinin Okuma Ve Yazma Güçlüğü OlanÖğrencileri Ġle Ġlgili Deneyimleri: Fenomenolojik BirAraĢtırma / The Experiences of Primary School Teachers onStudents with Reading and Writing Disabilities: APhenomenological Study
AKYOL H., TEMUR M., EROL M.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
2017
20177. Öğretmen Yetiştirme: Sorunlar ve Öneriler
AKYOL H.
Öğretmen Yetiştirme: Sorunlar ve Öneriler, 24 Kasım 2017
2017
20178. 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerin Kalem Tutuşlarının İncelenmesi.
AKYOL H., BAŞARAN M.
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu 2017., 2 Kasım - 04 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. 21. Yüzyılda Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri
AKYOL H.
II. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Sınıf Öğretmenliği ve Sorunlar
AKYOL H.
4. Uluslararası İlköğretim Eğitimi Konferansı, 18 - 24 Eylül 2017
2017
201711. Pedagogical Conditions for Forming the Media Competence among Students of Higher Education
AKYOL H., TAZHENOVA G. S., TURGUNBAEVA B. I.
Eurasian Conference on Language Social Sciences, 23 - 24 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. OKUMA YAZMA GÜÇLÜĞÜNÜN GİDERİLMESİNE ODAKLI EYLEM ARAŞTIRMASI: İKİNCİ SINIF ÖRNEĞİ
AKYOL H., SEVER E.
16th International Primary Teacher Education SymposiumEuropean University of Lefke, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Okuma ve Yazma Güçlüğü Olan Bir İlkokul 2. SınıfÖğrencisinin Okuma ve Yazma Becerisinin Geliştirilmesi
AKYOL H., KAYA B.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Okuma-yazma güçlüğü yaşayan bir ilkokul öğrencisinin okuma-yazma becerilerinin geliştirilmesi
AKYOL H., AYAZ E.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, KKTC, Türkiye, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. yazma güçlüğü olan bir ilkokul 3. Sınıf öğrencisinin el yazısıokunaklılığının geliştirilmesine yönelik nitel bir çalışma
AKYOL H., ÇETİNKAYA E.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAYLARININ GÜNLÜK YAŞAMDA KULLANILAN OKUL MATEMATİĞİ KONULARINA YÖNELİK FARKINDALIKLARININ BELİRLENMESİ
AKYOL H., ÇARKCI İ.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu
AKYOL H.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 24 - 26 Nisan 2017
2017
201718. Sınıf Öğretmenliği
AKYOL H.
1st INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES, 18 - 24 Nisan 2017
2016
201619. OKUMA GÜÇLÜĞÜ PROBLEMİ YAŞAYAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNEYÖNELİK BİR ÇALIŞMA
KAYABAŞI E. K., AKYOL H.
1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ S E M P O Y U M U, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. İLKOKUL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME VE NİTELİK ARAYIŞI
AKYOL H.
1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. OKUMA VE OKUMA GÜÇLÜKLERİ NÖROGÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ
KURUYER H. G., AKYOL H.
1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ SEMPOZYUMU, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. PERİ MASALLARI ÜZERİNE METİNLERARASI YAZMA ÇALIŞMALARI
AKYOL H., BAŞ Ö., GÖK B.
1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ S E M P O Y U M U, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. KELİME OKUMA BECERİSİ VE SÖZEL ÇALIŞMA BELLEĞİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYLERİNİ YORDAMASI
KURUYER H. G., AKYOL H.
1 5 . U L U S L A R A R A S I S I N I F Ö Ğ R E T M E N L İ Ğ İ E Ğ İ T İ M İ S E M P O Y U M U, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201524. Sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve yeterlik algıları Türkiye Örneği
AKYOL H., Kasten W., YILDIRIM K., ATEŞ S., ÇETİNKAYA Ç.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. Zihin Gözünü Eğitme Büyülü Bir Strateji Olarak Zihinsel İmaj Oluşturmanın Okuduğunu Anlamaya Etkisi
KOCAARSLAN M., AKYOL H., GÜNEŞ F.
14. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2010
201026. Okuma bozukluğu olan bir öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir durum çalışması.
AKYOL H., YILDIZ M.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Okuma ve Yazma Sürecinde Görme-İşitme Duyularının Önemi ve Süreçteki Öğretmen Rolleri
ÇOBAN SURAL Ü., TABARU ÖRNEK G., AKYOL H.
Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırma ve Derlemeler, Prof. Dr. Şehriban KOCA, Prof. Dr. Erdal BAY, Editör, Serüven Yayın evi, Ankara, ss.567-606, 2023
2019
20193. Okuma Yazma Güçlüğünün Giderilmesine Yönelik Bir Öğretmen Araştırması
Zorlu E., AKYOL H.
İlköğretim Çalışmaları Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan Olkun, Mehmet Engin Deniz, Mehmet Toran, Mehmet Hayri Sarı, Halil Kamışlı, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.385-408, 2019
2019
20194. Metinlerarası Öğretim ve Anlam Kurma
AKYOL H.
Türkçe Öğretimi: Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin, Hayati Akyol, Ayfer Şahin, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.183-210, 2019
2019
20195. Dil Bilgisi ve İmla Öğretimi
AKYOL H., ŞAHİN A.
Türkçe Öğretimi:Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin, Hayati Akyol, Ayfer Şahin, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.213-241, 2019
2018
20186. Development of The Reading and Writing Skills of a 2nd Grade Student with Reading and Writing Difficulties
AKYOL H., KAYA B.
New Horizons in Educational Sciences I, Turhan Çetin, Ayfer Şahin, Almasa Mulalic, Nudzejma Obralic, Editör, Lambert Academic Publishing, Riga, ss.40-71, 2018
2015
20158. Bridge Over Troubled Water New Perspectives on Teacher Induction
Heikkinen H., Lejo S., AKYOL H.
Pegem Akademi, Ankara, 2015
2015
20159. Towards small-group mentoring in Turkey
AKYOL H., ULUSOY M.
Bridge over troubled water New perspectives on teacher induction, H. L. Heikkinen, L. Swachten, & H. Akyol , Editör, PEGEM, Ankara, ss.164-183, 2015
2014
201410. Okumayı Değerlendirme Öğretmenler İçin Kolay ve Pratik Bir Yol
AKYOL H., YILDIRIM K., ATEŞ S., ÇETİNKAYA F. Ç., Rasinski T.
Pegemakademi, Ankara, 2014
Desteklenen Projeler
2012 - 2014
2012 - 2014Okuma Güçlüklerinin Tanı ve Tedavisine Yönelik Uluslararası Uygulamaların İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AKYOL H. (Yürütücü)
2009 - 2012
2009 - 2012İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN OKUMAYA İLİŞKİN BAZI DEĞİŞKENLER ÜZERİNDEKi ETKİSİ VE BU YÖNTEME İLİŞKİN ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
AKYOL H. (Yürütücü)