Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1997 - 2004
1997 - 2004Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojisi (Dr), Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye
1991 - 1994
1991 - 1994Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uygulamalı Resim (Yl) (Tezli), Türkiye
1983 - 1987
1983 - 1987Lisans
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Ders kitaplarındaki grafik tasarımın öğrenci başarısına ve derse ilişkin tutumlarına etkisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojisi (Dr)
1997
1997Yüksek Lisans
Sınıf içi iletişime ilişkin öğretmen-öğrenci davranışları, görüşleri ve önerileri
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl) (Tezli)
1994
1994Yüksek Lisans
Sanatçı, sanat eğitimcisi ve sanat yazarı olarak Adnan Turani
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uygulamalı Resim (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Eğitim Teknolojisi
Eğitim Programları ve Öğretim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2017 - 2020
2017 - 2020Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2013 - 2015
2013 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2006 - 2013
2006 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
1994 - 2006
1994 - 2006Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorRektörlük Kalite Komisyonu Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2022 - 2025
2022 - 2025Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2011 - 2013
2011 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2006 - 2009
2006 - 2009Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1992 - 1994
1992 - 1994Metge Projesi Teknoloji Eğitimi Koordinatörü
MEB Kız Teknik Öğr. Genel Md. , Metge Projesi Teknoloji Eğitimi Koordinatörü
1991 - 1994
1991 - 1994Resim Öğretmeni
Ankara Hatice Hikmet Oğultürk Kız Meslek Lisesi, Resim Öğretmeni
1991 - 1991
1991 - 1991Resim Öğretmeni
Ankara Beypazarı Kız Meslek Lisesi, Resim Öğretmeni
1987 - 1991
1987 - 1991Resim Öğretmeni
İzmir Çeşme Kız Meslek Lisesi, Resim Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Etkileşimli E-Kitaplara Yönelik Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri: Coğrafya Dersi Örneği
Bangir Alpan G.(Danışman), ALPAN G.
E.DÜNDAR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Öğretmenlerin Eğitim Teknolojisi Öz Yeterlikleri ve Yaratıcılık Algıları
Alpan G. (Danışman)
A.GÜLÖZER(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Videoların Konuşma Becerisi Üzerine Etkisi: Öğretmen, Öğrenci ve Diğer Paydaşların Görüşleri
Bangir Alpan G. (Danışman)
R.YÜKSELAY(Öğrenci)
2021
2021Doktora
BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE YARATICI PROBLEM ÇÖZME ÇALIŞMALARI: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Bangir Alpan G.(Danışman), ALPAN G.
H.Akdeniz(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yabancı dil öğretim materyalleri ile donatılmış ilkokullardaki dil öğretimine ilişkin öğretmen, öğrenci ve yönetici görüşleri
ALPAN G. (Danışman)
P.ÖNDER(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
TÜRKİYE VE İRAN'DAKİ DERS KİTAPLARININ GÖRSEL TASARIM İLKELERİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ
ALPAN G. (Danışman)
S.SHAHIN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Öğrenme ortamları olarak atölyeler: Bir özel ilkokul örneği
ALPAN G. (Danışman)
M.GÜNERİGÖK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkiye ve İran’daki Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin ve Öğretim Materyali Kullanımlarına İlişkin Görüşlerinin Karşılaştırılması
Bangir Alpan G. (Danışman)
L.ASSADZADEH(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkiye ve İran'daki öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve öğretim materyali kullanımlarına ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması
ALPAN G. (Danışman)
L.ASSADZADEH(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite mezunlarının resim sanatına ilgileri ve resim eğitimine yönelik görüşleri:Kırıkkale ili örneği
Alpan G. (Danışman)
V.GEDİK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Temel eğitim programları ve ders kitaplarının dijital okuryazarlık bağlamında incelenmesi
ALPAN G. (Danışman)
N.ALTUN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokul İngilizce öğretiminde görsel okuryazarlık etkinliklerinin öğrenci başarısına etkisi
Alpan G. (Danışman)
Ö.AKIN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
ALPAN G. (Danışman)
A.SARIKOZ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Görsel sanatlar eğitiminin performans görevlerine katkılarına ilişkin öğrenci görüşleri
ALPAN G. (Danışman)
E.EKİCİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul (5., 6., 7., 8. sınıf) matematik dersinde öğrencilerin öğrenmekte zorlandıkları konular, nedenleri ve çözüm önerileri
ALPAN G. (Danışman)
Ö.YAYLA(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Mental aritmetik eğitiminin 5 yaş çocuklarının görsel algı gelişimlerine etkisi
ALPAN G. (Danışman)
M.ÖZBALCI(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Üniversite web tasarımlarının incelenmesi ve örnek bir tasarım geliştirilmesi
ALPAN G. (Danışman)
P.GÜNGÜR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Halk eğitim merkezlerindeki tezhip kurslarına ilişkin katılımcı görüşleri: Isparta ili örneği
ALPAN G. (Danışman)
H.ŞENKAYA(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin kişilik tipleri ile sanata olan ilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
ALPAN G. (Danışman)
S.TAŞKESEN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Canlandırmanın (Animasyonun) öğrenci başarılarına ve derse ilişkin tutumlarına etkisi
ALPAN G. (Danışman)
A.DERYA(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Toplumsal Dayanışma Merkezlerinde (TODAM) resim eğitimi alan kursiyerlerin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
ALPAN G. (Danışman)
G.DURDUBAŞOĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ DERSİNDEKİ MÜZE ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK, ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE MÜZE YETKİLİLERİNİN GÖRÜŞLERİ
ALPAN G.
S.KAYA(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Görme engelli öğrencilerin modelaj-iş etkinliklerinin estetik beğenilerini güçlendirme düzeyine yönelik görüşleri
ALPAN G. (Danışman)
H.YİĞİT(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ EĞİTSEL AFİŞLERE YÖNELİK ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE UZMAN GÖRÜŞLERİ
ALPAN G.
Ş.İÇÖZ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
MESLEK LİSESİ GRAFİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYARDAKİ GRAFİK PROGRAMLARINI KULLANMADAKİ YETERLİKLERİ
ALPAN G.
N.ŞAFAK(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
DEĞERLİ TAŞ VE MÜCEVHERAT SEKTÖRÜNDE TASARIM EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
ALPAN G.
A.DOĞAR(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Çevrim içi Videolar, İzleyenlerin Konuşma Becerilerini Etkiler mi? Öğretmen, Öğrenci ve Farklı Meslek Çalışanlarının Görüşleri
Yükselay R., ALPAN G.
ULUSAL EĞİTİM AKADEMİSİ DERGİSİ , cilt.9, sa.1, ss.62-78, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Öğretmenlerin Yaratıcı Öğretim Algıları ve Sınıf İçi Uygulamaları
GÜLÖZER A., ALPAN G.
International SOCIAL SCIENCES STUDIES Journal , 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. The Impact of an Effective Communication Course with Enhanced Student Engagement on Communication Skills and Empathic Tendency of Preservice Teachers
Çelik Ö. C., Alpan G.
EDUCATIONAL PROCESS : INTERNATIONAL JOURNAL
, cilt.12, sa.2, ss.33-58, 2023 (Scopus)
2022
20224. TÜRKİYE’DE YAPILAN YARATICI PROBLEM ÇÖZME KONULU ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ
ATEŞ A., ALPAN G.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.26, sa.2, ss.533-556, 2022 (TRDizin)
2022
20225. ÖĞRENME ORTAMI OLARAK ATÖLYELERİN İNCELENMESİ: BİR ÖZEL İLKOKUL ÖRNEĞİ
Günerigök M., ALPAN G.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.235, ss.2225-2248, 2022 (Scopus, TRDizin)
2022
20226. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE DUYGUSAL ZEKÂNIN İNCELENMESİ
AKDENİZ H., ALPAN G.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.235, ss.1901-1916, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
20217. Temel Eğitim Programlarında Dijital Okuryazarlık
ALTUN N., ALPAN G.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.280-294, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Why Do University Students Prefer YouTube to Learn and Study?
BURHANLI S., ALPAN G.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, sa.4, ss.164-177, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Türkiye ve İran'daki Ders Kitaplarının İncelenmesi: Görsel Öge, Sayfa ve Kapak Tasarımları
Shahinpoor S., ALPAN G.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi , ss.255-280, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Lise Öğrencilerinin Ders Çalışmaya, Desteklenmeye ve Güdülenmeye İlişkin Görüşleri
SARICI BULUT S., ALPAN G.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.123-144, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Looking for Digital Media: Motivation, Learning and Message Design
ALPAN G., BURHANLI S.
International Journal of Educational Researchers , cilt.121, sa.1, ss.9-23, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Typographic Expressions in Graphic Design Education
Fashandakia T., ALPAN G.
International Journal of Applied Arts Studies (IJAPAS) , cilt.5, sa.3, ss.31-40, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Visual Literacy and Teaching English: A Research on Elementary School Students
Alpan G., Akın Mart Ö.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World
, cilt.10, sa.3, ss.10-21, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. Teachers’ Creative Teaching Perceptions: A Scale Development Study
Gülözer A., ALPAN G.
International Online Journal of Educational Sciences , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Özel Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcı Problem Çözme Stillerinin Analizi
Akdeniz H., ALPAN G.
Talent , 2020 (TRDizin)
2020
202016. Oyunlaştırılmış Kodlama Eğitimi: Öğrenme Yönetim Sistemi Model Önerisi
KAYA A. B., ALPAN G.
Eğitimde Teknoloji Uygulamaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-25, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Öğrenci ve Öğretmen Bakış Açısıyla Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Sarıkoz A., ALPAN G.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.4, ss.1595-1607, 2019 (TRDizin)
2019
201918. Professional Knowledge Courses in Teacher Education: Lecturer and Student Views (The Case of Gazi Education Faculty)
Alpan G., Erdamar G.
International Journal of Progressive Education (ERIC) , cilt.15, sa.2, ss.140-156, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201919. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öncesi ve Sonrası Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen Algıları
Alpan G., Demirkan Ö., Erdamar G., Yazçayır N., Saraçoğlu G. K.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.13, sa.27, ss.204-218, 2019 (TRDizin)
2019
201920. Öğrencilerin matematikte zorlanma nedenlerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Yayla Ö., ALPAN G.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES , 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Lise Öğrencilerinin Beş Faktör Kişilik Özellikleri İle Sanat İlgileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
TAŞKESEN S., ALPAN G.
Journal of Strategic Research in Social Science , cilt.4, sa.1, ss.57-78, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201722. Lise Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ve Eğitsel İnternet Kullanma Öz-Yeterlik İnançları
Erdamar G., Demirkan Ö., Saraçoğlu G. K., Alpan G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.636-657, 2017 (TRDizin)
2017
201723. LİSE ÖĞRETMENLERİNİN YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ VE EĞİTSEL İNTERNET KULLANMA ÖZ-YETERLİK İNANÇLARI
ERDAMAR G., DEMİRKAN Ö., SARAÇOĞLU G. K., ALPAN G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.636-657, 2017 (TRDizin)
2017
201724. Lise öğretmenlerinin yaşamboyu öğrenme eğilimleri ve eğitsel internet kullanma öz-yeterlik inançları
Erdamar G., Demirkan Ö., Saraçoğlu G. K., Alpan G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.636-657, 2017 (TRDizin)
2017
201725. Ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimlerinin karşılaştırılması
Erdamar G., Alpan G.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.1, ss.93-117, 2017 (TRDizin)
2017
201726. Bir eğitim kurumu olarak üniversite WEB tasarımlarının incelenmesi
GÜNGÜR P., ALPAN G.
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.19, ss.141-158, 2017 (TRDizin)
2017
201727. LIBERAL ARTS COURSES IN TEACHER EDUCATION
ALPAN G., ERDAMAR G.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.10, ss.115-135, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201728. ELEŞTİREL DÜŞÜNME ALGISI: LİSE ÖĞRETMENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Erdamar G., Alpan G.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.62, ss.787-800, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201729. Görsel sanatlar eğitimi öğrencilerin performanslarına katkı sağlıyor mu?
ALPAN G., EKİCİ E.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.141-153, 2017 (TRDizin)
2015
201530. The Reflections of Visual Literacy Training in Pre Service Teachers Perceptions and InstructionalMaterials Design
ALPAN G.
Journal of Education and Human Development
, cilt.4, ss.143-157, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201531. Öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının ve problem çözme yeteneklerinin gelişimi: Boylamsal bir çalışma.
ERDAMAR G., ALPAN G.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.77-91, 2015 (TRDizin)
2015
201532. Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançlarının ve Problem Çözme Yeteneklerinin Gelişimi Boylamsal Bir Çalışma
Erdamar G., Alpan G.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.13, sa.2, 2015 (TRDizin)
2015
201533. Mental Aritmetik Eğitimi ÇocuklarınGörsel Algı Gelişimini Destekliyor mu
ALPAN G., Meltem Ö.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.5, sa.10, ss.1-16, 2015 (TRDizin)
2014
201434. The development of a student teachers concerns scale
Erdamar G., Alpan G., Özer A.
EJER |Eurasian Journal of Educational Research Eurasian Journal of Educational Research
, sa.54, ss.151-170, 2014 (SCI-Expanded)
2014
201435. The development of a student teacher concerns scale Öǧretmen adayi{dotless} kaygi{dotless} ölçeǧinin geliştirilmesi
ALPAN G., ÖZER A., Erdamar G. K., Subaşi G.
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, sa.54, ss.151-170, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2014
201436. Uygulama öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının epistemolojikinançlarının karşılaştırılması
Alpan G., Erdamar G.
Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.241-257, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201337. Toplumsal Dayanışma Merkezlerindeki TODAM Resim Eğitimine Yönelik Katılımcı Görüşleri
ALPAN G., Durdubaşoğlu G.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.58-68, 2013 (TRDizin)
2013
201338. A CRITICAL POINT OF VIEW TO THE COURSES WITH POWERPOINT: STUDENTS' OPINIONS
Alpan G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.44, ss.61-72, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201339. Görsel Okuryazarlık Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Yaklaşımlarına Etkisi Gazi Üniversitesi Örneği
ALPAN G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.111-130, 2013 (TRDizin)
2013
201340. Examining the epistemological beliefs and problem solving skills of preservice teachers during teaching practice
ERDAMAR G., ALPAN G.
TEACHING IN HIGHER EDUCATION
, cilt.18, sa.2, ss.129-143, 2013 (SSCI, Scopus)
2011
201141. Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları
Erdamar G., Alpan G.
Journal of New World Sciences Academy-Education Sciences (NWSA) , cilt.6, sa.4, ss.2569-2578, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201142. Teaching practices prior and subsequent to 1998 in Turkey: Gazi University Vocational Education Faculty case
ALPAN G., ERDAMAR G.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.37, sa.3, ss.289-301, 2011 (SSCI, Scopus)
2008
200843. Ders Kitaplarındaki Metin Tasarımı
ALPAN G.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.1, sa.6, ss.107-134, 2008 (TRDizin)
2008
200844. Görsel Okuryazarlık ve Öğretim Teknolojisi
ALPAN G.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.74-102, 2008 (TRDizin)
2004
200445. Ders Kitaplarındaki Grafik Tasarımın Öğrenci Başarısına ve Derse İlişkin Tutumlarına Etkisi
ALPAN G.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama , sa.6, ss.193-209, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Yabancı Dil Öğretiminde Yapay Zeka ve Akran Dönütünün Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi
ERGÜN B., ALPAN G.
Lisansüstü Öğretmen Çalışmaları Kongresi (LOCK) / 09-12 Mayıs 2024 Güzelyalı/Çanakkale, 9 - 12 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Öz-Yeterlik düzeyleri
Yakın M. K., ALPAN G.
16. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 01 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2022
20223. Lisansüstü Öğrencilerin Bilgi Arama Davranışları ve Problem Çözme Becerilerine İlişkin Görüşleri
TANRIKULU İ., ALPAN G.
10th International Congress on Curriculum and Instruction, 26 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
20224. Eba TV Yayınları ve Destek Anlatım Videolarının Çoklu Ortam Tasarım İlkelerine Göre Değerlendirilmesi
TUĞRUL S., ALPAN G.
10th International Congress on Curriculum and Instruction, 26 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2021
20215. İnternet Videolarının Konuşma Becerisi Üzerine Etkisi: Öğretmen, Öğrenci ve Diğer Paydaşların Görüşleri
Yükselay R., ALPAN G.
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, 24 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
20216. Covid-19 Küresel Salgın Dönemi Uzaktan Eğitim: Çevrimiçi Ödevlere İlişkin Öğrenci Görüşleri
ŞAHİN Z., ALPAN G.
International Pegem Conference on Education, 27 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20217. Bilim ve Sanat Merkezinde Yaratıcı Problem Çözme Çalışmaları
AKDENİZ H., ALPAN G.
IGATE '21 International Congress on Gifted and Talented Education, 11 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2020
20208. Türkiye’de Yapılan Yaratıcı Problem Çözme Konulu Araştırmaların İncelenmesi
Ateş A., ALPAN G.
IPCEDU International PEGEM Conference on Education, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
20209. İlk ve Ortaokul Öğrencilerinin Teneffüsle İlgili Görüşleri
Malkamak G., ALPAN G.
IPCEDU 2020 International PEGEM Conference on Education, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202010. Lise Öğrencilerinin Ders Çalışmaya, Desteklenmeye ve Güdülenmeye İlişkin Görüşleri
SARICI BULUT S., ALPAN G.
ı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Sempozmumu, Türkiye, 28 Ağustos 2020, (Özet Bildiri)
2019
201911. Öğrenme ortamı olarak atölyeler
Melek G., ALPAN G.
III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Üniversite Mezunlarının Resim Sanatına İlgilerine ve Sanat Eğitimine Yönelik Görüşleri: Kırıkkale İli Örneği
Gedik V., ALPAN G.
. I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Yaratıcı Problem Çözme Stilleri EnvanterininTürkçeye Uyarlanması Çalışması
Akdeniz H., ALPAN G.
6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Özel yetenekli Öğrencilerin Yaratıcı Problem ÇözmeStillerinin Analizi
Akdeniz H., ALPAN G.
6. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Evaluation of textbooks in Turkey and Iran in terms of principles of visual design
Gedik V., ALPAN G.
The 7th Curriculum and Instruction Congress, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. Opinions of Students on Language Teaching in Primary Schools Equipped with Foreign Language Teaching Materials
Gedik V., ALPAN G.
The 7th Curriculum and Instruction Congress, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
201817. Educational Values of Teachers and Vocational Professional Levels of Teachers. 6th International Congress on Curriculum and Instruction.
ERDAMAR G., ALPAN G., DEMİREL H.
6th International Congress on Curriculum and Instruction, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Humor Styles of Teachers and Creative Personality Features
ALPAN G., ERDAMAR G., DEMİREL H.
6th International Congress on Curriculum and Instruction, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. İlkokul İngilizce Öğretiminde Görsel Okuryazarlık Etkinliklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi
Akın Mart Ö., ALPAN G.
9th International Congress on New Trends in Education, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201820. The Use of Instructional Materials by Primary School Teachers in Turkey and Iran
ALPAN G., ASSADZADEH L.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201821. Lifelong Learning Tendency of Primary SchoolTeachers in Iran and Turkey
ASSADZADEH L., ALPAN G.
27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201722. Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitimi Programına Katılan Öğretmen Adaylarının Programa Yönelik Görüşleri
Demirkan Ö., Alpan G., Erdamar G., Saraçoğlu G. K.
5. Uluslararası Eğitim programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.229-230, (Özet Bildiri)
2017
201723. Ideal Teacher Perceptionsof Candidate Teachers Participating in Pedagogical Formation Certificate Program
Alpan G., Demirkan Ö., Erdamar G., Yazçayır N., Saraçoğlu G. K.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.232, (Özet Bildiri)
2017
201724. Teacher and Student Opinions Related to Computer Technology and Software Course
SARIKOZ A., ALPAN G.
Curriculum studies in Basic Education. The 5thCurriculum and Instruction Congress., Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Opinions of Candidate Teachers Attending Pedagogical Formation Certificate Program on the Program
DEMİRKAN Ö., ALPAN G., ERDAMAR G., SARAÇOĞLU G. K.
Curriculum Studies in Basic Education. The 5th Curriculum and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. Eğitim Bilimleri Alanında Yaratıcı Problem Çözme Becerileri Konusunda Yapılan Tezlere Bir Bakış
ALPAN G., KAYA A. B., KIDIMAN E.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24 Mayıs 2017 - 26 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2016
201627. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünmeye İlişkin Algıları 4 Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
ERDAMAR G., ALPAN G.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.342, (Özet Bildiri)
2016
201628. Öğretmen Yetiştirmede Genel Kültür Dersleri Öğretim Elemanı ve Öğrenci Yorumları Gazi Eğitim Fakültesi Örneği
ALPAN G., ERDAMAR G.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.353, (Özet Bildiri)
2016
201629. Perceptions of Secondary School Teachers on Cricital Thinking Curriculum studies in Teacher Education
ERDAMAR G., ALPAN G.
The 4rd International Conference on Curriculum and Instruction., 26 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. General Knowledge Courses in Teacher Training Wiews of Faculty Staff and Students Gazi Education Faculty
ALPAN G., ERDAMAR G.
Curriculum studies in Teacher Education. The 4rd International Conference on Curriculum and Instruction, 27 - 30 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2015
201531. Professional Teaching Knowledge Lessons in Teacher Training Comments of Faculty and Students Gazi Education Faculty Case
ALPAN G., ERDAMAR G.
The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. A Longitudinal Study into the Development of Epistemological Beliefs and Problem Solving Skills of Student Teachers
ERDAMAR G., ALPAN G.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. Mental Aritmetik Eğitiminin 5 Yaş Çocuklarının Görsel Algı Gelişimlerine Etkisi
Özbalcı M., ALPAN G.
24. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Okul Kültüründe Görsel İletişim
ALPAN G.
Yönetim ve Kültür Yazıları, ÇALIK TEMEL, SEZGİN FERUDUN, Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.161-178, 2025
2024
20242. Öğretim Materyallerinin Görsel Tasarımı ve Öğrenme
ALPAN G.
Öğretim Teknolojisi, DEMİRKAN ÖZDEN, ÜNSAL HALÜK, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.281-320, 2024
2023
20233. STUDENT AND TEACHER OPINIONS ON INTERACTIVE E-BOOKS: THE CASE OF GEOGRAPHY COURSE
Dündar E., ALPAN G.
INTERNATIONAL RESEARCH IN SOCIAL, HUMAN AND ADMINISTRATIVE SCIENCES XIII, Karaca, Arzu, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.83-119, 2023
2022
20224. Öğretmenlerin Bireysel Yenilikçilik ve Görsel Okuryazarlık Profili Üzerine Bir Araştırma
ALPAN G., ÇELİK Ö. C.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022, ODABAŞI Ferhan, İŞMAN Aytekin, AKKOYUNLU Buket, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.595-612, 2022
2021
20215. Temel Eğitim Ders Kitaplarının Dijital Okuryazarlık Bağlamında İncelenmesi
ALTUN N., ALPAN G.
Eğitim Teknolojileri Okumaları, AKKOYUNLU Buket, İŞMAN Aytekin, ODABAŞI Hatice Ferhan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.493-506, 2021
2020
20206. Mizah, Yaratıcılık ve Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma
ALPAN G.
Eğitime Adanmış Yarım Asır, Dilşad PEKER ÜNAL, Fatih Demir, Editör, PegemAkademi, ss.162-177, 2020
2019
20197. Türkiye’de Mikro Öğretim Çalışmaları ve Uygulamaları
ERDAMAR G., ALPAN G.
Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Hasan Hüseyin Şahan, Adnan Küçükoğlu, Editör, Pegem Akademi, ss.134-171, 2019
2018
20188. Vocatıonal Preferences Of Teacher Candıdates Who Got Traınıng For Pedagogıcal Formatıon Certıfıcate
SARAÇOĞLU G. K., ERDAMAR G., ALPAN G., DEMİRKAN Ö., YAZÇAYIR N.
Recent Researches In Education, Recep Efe, Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambride Scholars Publishing, Cambridge, ss.484-497, 2018
2018
20189. Vocational Preferences Of Teacher Candidates Who Got Training For Pedagogical Formation Certificate
Saraçoğlu G. K., Erdamar G., Alpan G., Demirkan Ö., Yazçayır N.
Recent Researches in Education, Recep Efe,Irina Koleva and Emin Atasoy, Editör, Cambride Scholars Publishing, Cambridge, ss.484-497, 2018
2016
201610. Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılabilecek Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri
Alpan G., Demirkan Ö.
Hayat Bilgisi Öğretimi, Semra Güven,Selahattin Kaymakçı, Editör, Pegem, Ankara, ss.248-289, 2016
2016
201611. Sosyal- Bilişsel Öğrenme Kuramları
ALPAN G.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Yusuf BUDAK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-148, 2016
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019İlkokul İngilizce Öğretiminde Görsel Okuryazarlık Etkinliklerinin Öğrenci Başarısına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Alpan G. (Yürütücü)
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2022
Mart 2022Journal of Turkish Science Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022MANAS JOURNAL OF SOCİAL STUDİES
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Eğitim ve Toplum Araştırmaları dergisi
Diğer Dergiler
Mayıs 2021
Mayıs 2021International Journal of Curriculum and Instructional Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021MANAS JOURNAL OF SOCİAL STUDİES
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2020
Ekim 2020TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020MİLLİ EĞİTİM
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mayıs 2021
Mayıs 2021Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Gazi Üniversitesi, Türkiye
Ödüller
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 16
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2021
Ağustos 2021Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi - ÜAK
Temmuz-2021
Temmuz 2021Tez Savunma (Doktora)
- Hacettepe Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi - ÜAK
Haziran-2021
Haziran 2021Tez Savunma (Doktora)
- Gazi Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi - ÜAK
Mart-2021
Mart 2021Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi - ÜAK
Mart-2021
Mart 2021Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi - ÜAK
Mart-2021
Mart 2021Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi - ÜAK
Şubat-2021
Şubat 2021Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Kocaeli Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
Ekim-2020
Ekim 2020Doçentlik Sınavı
Doçentlik sınav jürisi - ÜAK
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Doktora)
- Gazi Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Muş Alparslan Üniversitesi
Haziran-2015
Haziran 2015