Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Eleştirel düşünmeye dayalı fen eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin elektrik konusunda sahip oldukları yanlış kavramların tespiti üzerine bir araştırma
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2011 - 2014
2011 - 2014Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2000 - 2011
2000 - 2011Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAna Bilim Dalı Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEğitim ve Müfredat Kurulu üyesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2020
2020 - 2020Uzaktan Eğitim Koordinatörü
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2002 - 2011
2002 - 2011Koordinatör
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Çevre eğitiminde farklılaştırılmış öğretim: çevreye yönelik tutum, bilgi ve öğrenci görüşleri
Yıldırım H. İ. (Danışman)
Ü.YILDIZ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Fen öğretiminde eğitim koçluğunun fene yönelik motivasyon ile başarıya etkisi ve eğitim koçluğuna yönelik öğrenci görüşleri
Yıldırım H. İ. (Danışman)
H.DİDAR(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Fen bilimleri ders kitapları ve öğretim programının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi üzerine bir araştırma
Yıldırım H. İ. (Danışman)
M.DEMİRCİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İlköğretim fen bilimleri ders kitaplarının değerler açısından incelenmesi üzerine bir araştırma
Yıldırım H. İ. (Danışman)
Z.YILMAZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Teknoloji destekli fen öğretimi: Tutum, başarı, motivasyon ve öğrenci görüşleri
Yıldırım H. İ. (Danışman)
R.ÇAKIR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Çevre eğitiminde stem yaklaşımı: Çevreye yönelik tutum, bilgi düzeyi ve öğrenci görüşleri
Yıldırım H. İ. (Danışman)
S.ÇÜRÜK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TUTUM, MOTİVASYON VE BAŞARILARINA ETKİSİ
Yıldırım H. İ. (Danışman)
İ.Kutlu(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYE YÖNELİK ÖZ YETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Yıldırım H. İ. (Danışman)
Ş.Şahingöz(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
BİLİM ŞENLİKLERİNİN ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ, MOTİVASYON, FEN BİLİMLERİ DERSİ VE BİLİME YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Yıldırım H. İ. (Danışman)
A.ÇELİK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tahmin-gözlem-açıklama destekli proje tabanlı çevre eğitiminin ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarısına etkisi
Yıldırım H. İ. (Danışman)
D.ÇALIŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz yeterlik inanç düzeyleri üzerine bir araştırma: Şanlıurfa örneği
Yıldırım H. İ. (Danışman)
A.NUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul dışı öğrenme ortamlarının ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik ilgi, tutum ve motivasyonlarına etkisi
Yıldırım H. İ. (Danışman)
E.SOYSAL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile destekli çevre eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarılarına etkisi
Yıldırım H. İ. (Danışman)
F.Dağıstanlı(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarıya etkisi
Yıldırım H. İ. (Danışman)
E.EROĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarılarına etkisi
Yıldırım H. İ. (Danışman)
F.KARATAŞ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Fen Bilimleri Ders Kitapları ve Öğretim Programının 21. Yüzyıl Becerileri Açısından İncelenmesi
Demirci M., YILDIRIM H. İ.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.13, sa.25, ss.156-180, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Effect of educational coaching uniquely designed with the grow model in science teaching on motivation toward science and achievement.
UÇAŞ H. D., YILDIRIM H. İ.
International Journal of Progressive Education , 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. THE IMPACT OF THE TECHNOLOGY-SUPPORTED ARGUMENTATION-BASED LEARNING APPROACH ON
YILDIRIM H. İ., SAĞLAM S.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20254. The impact of STEM approach in environmental education on environmental attitudes and knowledge levels and students’ opinions on STEM approach
ÇÜRÜK S., YILDIRIM H. İ.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Değerler Açısından İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma
Yılmaz Z., Yıldırım H. İ.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.933-958, 2023 (TRDizin)
2023
20236. THE EFFECT OF ALTERNATIVE MEASUREMENT AND EVALUATION ON KNOWLEDGE, ATTITUDE AND MOTIVATION LEVELS OF 7th GRADE STUDENTS TOWARDS SCIENCE LESSON
Kuzğun İ., Yıldırım H. İ.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.22, sa.88, ss.1717-1738, 2023 (TRDizin)
2023
20237. The Effect of Teaching Based on Alternative Measurement and Evaluation Techniques on Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy Beliefs, Attitudes, and Knowledge Levels toward Measurement and Evaluation
YILDIRIM H. İ.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.43, 2023 (TRDizin)
2022
20228. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Öz-Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Şahingöz Ş., YILDIRIM H. İ.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, ss.1467-1493, 2022 (TRDizin)
2022
20229. A STUDY ON SCIENCE TEACHERS\u2019 ATTITUDE TOWARDS MEASUREMENT AND EVALUATION
YILDIRIM H. İ., YILDIRIM A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.21, sa.84, ss.1546-1568, 2022 (TRDizin)
2022
202210. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
YILDIRIM H. İ.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.256-285, 2022 (TRDizin)
2020
202011. Bilim Fuarında Projeyle Yer Alan Öğrencilerin ve Danışman Öğretmenlerin Bilim Fuarına İlişkin Görüşleri
Yıldırım H. İ.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.7, sa.1, ss.28-51, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inanç düzeyleri üzerine bir araştırma
Yıldırım H. İ., Karataş F.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.157-176, 2020 (TRDizin)
2020
202013. Yaşam temelli öğrenme yaklaşımı ile destekli çevre eğitiminin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarı düzeylerine etkisi
Dağıstanlı F., Yıldırım H. İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.54, ss.126-132, 2020 (TRDizin)
2020
202014. Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Ortaokul 6.Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutum, Davranış ve Başarılarına Etkisi
Eroğlu E., Yıldırım H. İ.
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.42-68, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. The effect of prediction, observation, explanation supported project based environmental education on the levels of attitude and behavior toward environment
ÇALIŞ D., YILDIRIM H. İ.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.15, sa.1, ss.24-47, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. The Effect of Using Out-of-School Learning Environments in Science Teaching on Motivation for Learning Science
Yıldırım H. İ.
Participatory Educational Research
, cilt.7, sa.1, ss.143-161, 2020 (Scopus)
2019
201917. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
Sakin A. N., YILDIRIM H. İ.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.1111-1140, 2019 (TRDizin)
2018
201818. Eleştirel düşünme becerilerini temel alan fen öğretiminin 7. Sınıf öğrencilerinin başarı ve problem çözme becerilerine etkisi
Yıldırım H. İ.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.80, sa.80, ss.325-348, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. An Investigation into the Secondary School Students’ Motivation toward Science Learning
Yıldırım H. İ., Karataş F.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.241-268, 2018 (TRDizin)
2018
201820. The Impact of Out-of-School Learning Environments on 6th Grade Secondary School Students Attitude Towards Science Course
Yıldırım H. İ.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.6, sa.12, ss.26-41, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Impact of Technological Pedagogical Content Knowledge Based Education Applications on Prospective Teachers’ Self-Efficacy Belief Levels Toward Science Education
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.6, sa.10, ss.29-38, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. The Effect of Science Teaching Enriched With Technological Applications on the Science Achievements of 7th Grade Students
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.6, sa.9, ss.53-68, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201823. The Effect of Technological Pedagogical Content Knowledge Based Training Programs Used in Astronomy Classes on the Success Levels of Science Teacher Candidates
Şensoy Ö., Yıldırım H. İ.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.6, sa.6, ss.1328-1338, 2018 (Scopus)
2018
201824. Effect of Science Teaching Enriched with Technological Practices on Attitudes of Secondary School 7th Grade Students towards Science Course
Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.6, sa.5, ss.947-959, 2018 (Scopus)
2018
201825. Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerine Etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, ss.1473-1495, 2018 (TRDizin)
2018
201826. Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
Yıldırım H. İ., Karataş F.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.65, sa.65, ss.164-187, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201827. Bilim şenliklerinin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin bilime yönelik tutum düzeylerine etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
The Journal of Academic Social Sciences , cilt.64, sa.64, ss.193-213, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201828. Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Yıldırım H. İ.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.390-409, 2018 (TRDizin)
2017
201729. Ortaokul öğrencilerinin fen dersine yönelik tutum düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi - 1
Yıldırım H. İ., Kansız F.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.7, ss.17-40, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201730. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel DüşünmeEğilimlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.37, sa.2, ss.611-648, 2017 (TRDizin)
2017
201731. Elektriğin iletimi ünitesinde uygulanan yaşam temelli öğrenme yaklaşımının 6. sınıf öğrencilerin fen derslerine yönelik tutumları üzerine etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ., GÖKÇE B.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.60, sa.60, ss.124-134, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201732. Araştırma Soruşturma Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Yaratıcı Düşünme ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
Şensoy Ö., Yıldırım H. İ.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.34-46, 2017 (TRDizin)
2017
201733. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi-2
Yıldırım H. İ., Kansız F.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, ss.779-806, 2017 (TRDizin)
2016
201634. Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6 Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.23-40, 2016 (TRDizin)
2016
201635. 8 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Üç Boyutlu Görsel Materyal Kullanımının Başarıya ve Tutuma Etkisinin Araştırılması
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ , cilt.14, sa.1, ss.85-102, 2016 (TRDizin)
2016
201636. Bilim Şenliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.14, sa.1, ss.23-40, 2016 (TRDizin)
2011
201137. İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimi Üzerine Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Fen Öğretiminin Etkisi
Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.523-540, 2011 (TRDizin)
2008
200838. İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi Müfredatı İle Liselere Giriş Sınavları Fen Bilgisi Sorularının Öğrencilerin Kişisel Bilgileri De Dikkate Alınarak Karşılaştırılması
Koç E., Yıldırım H. İ., Bal Ş.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.9, sa.3, ss.35-48, 2008 (TRDizin)
2008
200839. Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Fen Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerine Etkisi
YILDIRIM H. İ., YALÇIN N.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.3, ss.165-187, 2008 (TRDizin)
2008
200840. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Gelişim Düzeyleri Fen Bilgisi Başarıları Fen Bilgisine Karşı Tutumları Ve Cinsiyet Değişkenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Turhan F., Aydoğdu M., Şensoy Ö., Yıldırım H. İ.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.439-450, 2008 (TRDizin)
2008
200841. İlköğretim 6. 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Elektrik Akımı Konusunda Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları
Yıldırım H. İ., Yalçın N., Şensoy Ö., Akçay S.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.67-82, 2008 (TRDizin)
2007
200742. İlköğretim 6 Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Duyu Organları Konusunun İşlenmesinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısı Ve Tutum Üzerinde Etkisi
Şenol H., Yıldırım H. İ., Bal Ş.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.211-220, 2007 (TRDizin)
2006
200643. Fen Bilgisi Öğretimi Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Yeni Programın Öğretme Öğrenme Süreçleri Boyutunda Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri
Yıldırım H. İ., Şensoy Ö., Karatepe A., Yalçın N.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.20, ss.33-41, 2006 (TRDizin)
2005
200544. İlköğretim Öğrencilerinin (6, 7 ve 8. sınıflar) Fotosentez Konusundaki Yanlış Kavramlarının Tespiti Üzerine Bir Araştırma
Şensoy Ö., Aydoğdu M., Yıldırım H. İ., Uşak M., Hançer A. H.
Milli Eğitim Dergisi , cilt.166, 2005 (TRDizin)
2005
200545. İlköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarının deprem hakkındaki bilgi düzeylerinin bazı değişkenlere göre karşılaştırılması
Uşak M., Şensoy Ö., Yıldırım H. İ., Hançer A. H.
Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.35-46, 2005 (TRDizin)
2005
200546. Fen Eğitiminde İlköğretim 6 Sınıflarda Çiçekli Bitkiler Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi
Akçay S., Aydoğdu M., Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.103-116, 2005 (TRDizin)
2004
200447. İlköğretim 7 sınıf sınıflarında basit makinalar konusunun öğretiminde labaratuar yönteminin öğrenci başarısına etkisinin araştırılması
Telli A., Yalçın N., Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.3, ss.291-305, 2004 (TRDizin)
2004
200448. Fen Bilgisi Öğretimi Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Mevcut Fen Bilgisi Müfredat Programının Amaçlar Boyutunda Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri
KARATEPE A., YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö., YALÇIN N.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.165-175, 2004 (TRDizin)
2004
200449. Fen Bilgisi Öğretimi Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Yeni Programın İçerik Boyutunda Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri
KARATEPE A., YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö., YALÇIN N.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.327-338, 2004 (TRDizin)
2004
200450. İlköğretim 7 Sınıflarda Basit Makinalar Konusunun Öğretiminde Laboratuvar Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisinin araştırılması
Telli A., Yıldırım H. İ., Şensoy Ö., Yalçın N.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.3, ss.291-305, 2004 (TRDizin)
2003
200351. İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğretiminin Önemi Ve Nasıl Olması Gerektiği Üzerine Bir Değerlendirme
Hançer A. H., Şensoy Ö., Yıldırım H. İ.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.13, ss.80-88, 2003 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. İleri dönüşüm yaklaşımlarıyla geliştirilmiş üç boyutlu etkileşimli eğitsel oyunların fene yönelik motivasyona etkisi
Haras Ş. K., Yıldırım H. İ., Bertizlioğlu İ., Kaynak F. N., Koçak S.
2nd International ESEP Congress International Congress on Educational Sciences and Effective Practices, Nevşehir, Türkiye, 12 - 17 Kasım 2024, ss.112, (Özet Bildiri)
2024
20242. Fen öğretiminde eğitim koçluğunun 7. Sınıf öğrencilerinin fene yönelik motivasyonları üzerine etkisi
Uçaş H. D., YILDIRIM H. İ.
Ege 11th International Conference On Social Sciences., İzmir, Türkiye, 01 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. A Research on the investigation of the 7th grade science course book in terms of 21st century skills.
DEMİRCİ M., YILDIRIM H. İ.
International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2024, (Özet Bildiri)
2022
20224. Teknoloji destekli fen öğretiminin fen dersine yönelik tutum üzerine etkisi
Çakır R., YILDIRIM H. İ.
11. Anadolu uluslararası sosyal bilimler kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 29 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Çevre eğitiminde STEM yaklaşımının ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgi düzeyi üzerine etkisi
Çürük S., YILDIRIM H. İ.
3th International Congress On Social Sciences - Humanities And Education, İstanbul, Türkiye, 01 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının kök değerler açısından incelenmesi
Yılmaz Z., YILDIRIM H. İ.
6th International Education and Innovative Sciences Congress, Burdur, Türkiye, 24 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2021
20217. Fen bilimleri öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz-yeterlik inançlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi.
Şahingöz Ş., YILDIRIM H. İ.
INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences (ICSDSE 2021), Türkiye, 27 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2020
20208. Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik motivasyonlarına etkisi
Kutlu İ., YILDIRIM H. İ.
International Congress of Pedagogical Research (ICOPR 2020), Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2020
20209. The effect of technology-supported science teaching on sixth grade students’ motivation for science lesson
Şentürken N., YILDIRIM H. İ.
7. International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mart 2020, (Özet Bildiri)
2019
201910. A study on technological pedagogical content knowledge self-efficacy belief levels of science teachers: A sample of Sanliurfa
SAKİN A. N., YILDIRIM H. İ.
5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. The effects of out of school learning environment on attitude and ınterest toward science course of 7th grade students
SOYSAL E., YILDIRIM H. İ.
5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. The effect of science fairs on the attitudes and motivations of 8th grade students towards science lessons
ÇELİK A., YILDIRIM H. İ.
5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. The effect of argumentation based learning method on environmental attitude, behavior and success of secondary school 6th graders
EROĞLU E., YILDIRIM H. İ.
5th International Social and Education Sciences Studies Congress (UBAK), Balıkesir, Türkiye, 11 - 14 Temmuz 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. Bilim şenliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisi
YILDIRIM H. İ.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201915. Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz-yeterlik inançlarının gelişimine etkisi
YILDIRIM H. İ.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. The impact of environmental education supported by context-based learning method on environmental attitudes and behaviors of 7th grade secondary school students.
DAĞISTANLI F., YILDIRIM H. İ.
International Congress on Multidisciplinary Social Sciences (ICMUSS), Ankara, Türkiye, 7 - 10 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Tahmin-gözlem-açıklama destekli proje tabanlı çevre eğitiminin ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum, davranış ve başarısına etkisi
ÇALIŞ D., YILDIRIM H. İ.
ASEAD V. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201818. Research on variables related to self- efficacy belief level of middle-school students in studying science
KARATAŞ F., YILDIRIM H. İ.
1.International Symposium on Contemporary Education and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. The effect of the inquiry based learning approach on self-efficacy belief levels of prospective science teachers regarding measurement and evaluation
YILDIRIM H. İ., KARATAŞ F.
1.International Symposium on Contemporary Education and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201820. Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çevre konularındaki başarılarına etkisi
KARATAŞ F., YILDIRIM H. İ.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201821. Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik tutumlarına etkisi
YILDIRIM H. İ., KARATAŞ F.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201822. Fen bilgisi öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersi başarıları üzerine araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının etkisi
YILDIRIM H. İ., KARATAŞ F.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201823. Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik öz-yeterlik inanç düzeyleri üzerine bir araştırma
KARATAŞ F., YILDIRIM H. İ.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201824. Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) kazandırma amaçlı teknolojik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının TPAB öz yeterlik düzeylerine etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
International Congress on Science and Education, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201825. İnformal öğrenme ortamlarının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin fen dersine yönelik tutumlarına etkisi
YILDIRIM H. İ.
1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201826. İnformal Öğrenme Ortamlarının Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
International Congress on Science and Education, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201827. Astronomi konularında üç boyutlu görsel materyal kullanımının öğrencilerinin başarı düzeylerine etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
International Congress on Science and Education, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201828. Astronomi derslerinde kullanılan teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının astronomiye yönelik tutumlarına etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201829. Teknolojik uygulamalarla destekli fen öğretiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201830. Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarına etkisi.
KARATAŞ F., YILDIRIM H. İ.
1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201831. Bilişim teknolojileri ve uygulamaları ile işlenen fen derslerin öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumları üzerine etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
27th International Conference on Educational Sciencesi (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201832. Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik davranışlarına etkisi
KARATAŞ F., YILDIRIM H. İ.
1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201833. Teknolojik uygulamalarla destekli çevre eğitiminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarına etkisi
KARATAŞ F., YILDIRIM H. İ.
4th International Symposium on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201834. Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) kazandırma amaçlı teknolojik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının TPAB öz güven düzeylerine etkisi
YILDIRIM H. İ.
1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences (ICES-2018), İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201835. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı derslerinde kullanılan teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının öz-yeterlik düzeylerine etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
International Congress on Science and Education, Afyon, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KARATAŞ F., YILDIRIM H. İ.
4th International Symposium on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201837. Bilim şenliklerinin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201738. Fen bilimleri dersi dünya ve evren öğrenme alanında kullanılan üç boyutlu görsel materyallerin öğrenci başarısına etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
VII. International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201739. Bilişim teknolojileri ve uygulamaları ile işlenen fen derslerinin öğrencilerin akademik başarı düzeyleri üzerine etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
VII. International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201740. Teknolojik UygulamalarlaDestekli Fen Öğretiminin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilime Yönelik TutumDüzeylerine Etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
VII. International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201741. Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Konularına Yönelik İlgi Düzeylerine Etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
VII. International Congress of Research in Education, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201742. Bilişim Teknolojileri ve Uygulamaları ile İşlenen Fen Derslerinin Öğrencilerin Motivastonları Üzerine Etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201743. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı Teknolojik Uygulamaların Fen Bilşgisi Öğretmen Adaylarının Öz-yeterlik İnançç Düzeylerine Etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201744. Astronomi Derslerinde Kullanılan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Başarı Düzeylerine Etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201745. Teknolojik Uygulamalarıla Destekli Fen Öğretiminin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201646. Teknolojik uygulamalarla destekli fen ögretiminin ortaokul 7 sınıf ögrencilerinin fen dersine yöneliktutumlarına etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
VI. International Congress of Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201647. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Uygulama Çalısmalarının Ögretmen Adaylarının Fen Ögretimine YönelikÖzyeterlik Inanç Düzeylerinin Gelisimine Etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
VI. International Congress of Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201648. Bilim şenliklerinin ortaokul 6 sınıf ögrencilerinin bilime yönelik tutum düzeylerine etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
VI. International Congress of Research in Education, Rize, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201649. Teknolojik pedagojik alan bilgisi kazandırma amaçlı teknolojik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201650. Teknolojik pedagojik alan bilgisi uygulama çalışmalarının öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumları üzerine etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201651. Ortaokul öğrencilerinin fen dersine yönelik tutum düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
KANSIZ F., YILDIRIM H. İ.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201652. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Uygulama Çalışmalarının Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Özyeterlik İnanç Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
VI. International Cangress on Research in Education (ICRE), 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201653. 6 sınıf elektriğin iletimi ünitesinde uygulanan yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fene yönelik tutumları üzerine etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
VI. International Cangress on Research in Education (ICRE), 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201654. Teknolojik uygulamalarla destekli fen öğretiminin ortaokul 7 sınıf öğrencilerinin fen dersine yönelik tutumlarına etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
VI. International Cangress on Research in Education (ICRE), 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201655. Bilim şenliklerinin ortaokul 6 Sınıf öğrencilerinin bilime yönelik tutum düzeylerineEtkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
VI. International Cangress on Research in Education (ICRE), 13 - 15 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201656. Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6 Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi
YILDIRIM H. İ.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201657. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
KANSIZ F., YILDIRIM H. İ.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2014
201458. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201459. İlköğretim 8 Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Görsel Materyal Kullanımının Başarıya Ve Tutuma Etkisinin Araştırılması
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201460. Araştırma Soruşturma Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Materyal Tasarımı Derslerinde Kullanılmasının Yaratıcı Düşünme ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201461. Bilim Şenliklerinin Ortaokul 6 Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2010
201062. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö., AKÇAY S.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201063. Oyunlarla fen öğretiminin ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına etkisi.
CAN İ., AYDIN A., YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2009
200964. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Altıncı Sınıf Öğrencilerine Elektrik Konusunun Öğretiminde Kavramsal Değişim Yaklaşımının Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi
CEYLAN H., YALÇIN N., YILDIRIM H. İ.
XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200865. Araştırma Soruşturma Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
ŞENSOY Ö., AYDOĞDU M., YILDIRIM H. İ.
International Conference on Educational Science, 14 - 17 Haziran 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200866. Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Fen Eğitiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı Düzeyleri ve Kalıcılık Üzerine Etkisi
YILDIRIM H. İ., YALÇIN N., ŞENSOY Ö.
International Conference on Educational Science, 15 Temmuz - 19 Haziran 2008, cilt.3, ss.2059-2068, (Tam Metin Bildiri)
2008
200867. Araştırma Soruşturma Tabanlı Ögrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Ögretmen Adaylarının Akademik Başarı Düzeylerinin Gelişimine Etkisi
ŞENSOY Ö., AYDOĞDU M., YILDIRIM H. İ.
(ICES’xx08) Gazimağusa, K.K.T.C., 23 - 25 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2006
200668. Fen Eğitiminde Yapısalcı Yaklaşımın Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Başarı Problem Çözme Becerileri ve Özyeterlik Düzeylerine Etkisi
ŞENSOY Ö., YILDIRIM H. İ., AYDOĞDU M.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
2005
200569. İlköğretim 6 Sınıflarda Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi
AKÇAY S., HANÇER A. H., YILDIRIM H. İ., ŞENSOY Ö.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Teknoloji destekli argümantasyon tabanlı fen öğrenme yaklaşımı
YILDIRIM H. İ.
Fen eğitiminde yenilikçi yaklaşımlar ve dijital dönüşüm, ORHAN AHMET TURAN, Editör, Özgür, Gaziantep, ss.21-50, 2025
2025
20252. Fen öğretiminde okul dışı öğrenme
YILDIRIM H. İ.
Fen eğitiminde yenilikçi yaklaşımlar ve dijital dönüşüm, ORHAN AHMET TURAN, Editör, Özgür, Gaziantep, ss.81-122, 2025
2019
20193. Research on variables related to self- efficacy belief level of middle-school students in studying science
YILDIRIM H. İ., KARATAŞ F.
Contemporary Approaches in Education and Social Sciences, Halil TOKCAN Alper ALTUNÇEKİÇ, Editör, Old Publishing, Brasov County, ss.25-46, 2019
2019
20194. The effect of the inquiry based learning approach on self-efficacy belief levels of prospective science teachers regarding measurement and evaluation
YILDIRIM H. İ., KARATAŞ F.
Contemporary Approaches in Education and Social Sciences, Halil Tokcan, Alper Altunçekiç, Editör, Old Publishing, Brasov Country, ss.47-69, 2019
2018
20185. Erken çocukluk dönemi fen eğitiminde kavramlar, kavram yanılgıları ve kavram öğretimi
YILDIRIM H. İ.
Erken çocuklukta fen eğitimi, Ahmet Turan ORHAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.79-141, 2018
2009
20096. Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I-II
SELVİ M., MERİÇ G., AFACAN Ö., EKİCİ E., TAŞKIN EKİCİ F., EROĞLU B., et al.
Pozitif, Ankara, 2009
2005
20057. Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları
Doğru M., Uşak M., Ünsal Y., Meriç G., Yıldırım H. İ., Şensoy Ö.
Pegem A Yayıncılık’a bağlı Öğreti, Ankara, 2005
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorGazi Eğitim Bilimleri Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Kasım 2022
Kasım 2022TÜBİTAK Projesi
4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları, Gazi Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022TÜBİTAK Projesi
4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı, Gazi Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2021
Nisan 2021TÜBİTAK Projesi
4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları, Gazi Üniversitesi, Türkiye
Mart 2021
Mart 2021