Prof.Dr. BANU ALTUNAY


Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Görme Engelliler Eğitimi


Araştırma Alanları: Özel Eğitim, Görme Engelliler Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Arslantekin Banu, Altunay Arslantekin BANU, Altunay BANU

Metrikler

Yayın

124

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

24

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

14

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

18
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2008

2002 - 2008

Doktora

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

1997 - 2000

1997 - 2000

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

1992 - 1996

1992 - 1996

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

Doğrudan öğretim temelli öğretmen adayı değerlendirme programı'nın, özel eğitim öğretmenlerinin değerlendirme ve dönüt verme becerilerine etkisi Sürdürülebilir Kalkınma

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2000

2000

Yüksek Lisans

Görme engelli öğrencilere, belirlenen rotalar boyunca bağımsız hareketlerin kazandırılmasında fiziksel yardım ve sözel ipucuyla sunulan bireyselleştirilmiş rota öğretim materyalinin etkililiği

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Araştırma Alanları

Özel Eğitim

Görme Engelliler Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2017 - 2022

2017 - 2022

Doç.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2010 - 2017

2010 - 2017

Yrd.Doç.Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

1996 - 2010

1996 - 2010

Öğretim Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2011 - 2012

2011 - 2012

Koordinatör Yardımcısı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi dersi

Lefke Avrupa Üniversitesi

2019 - 2019

2019 - 2019

Özel Gereksinimli Öğrencilerin Sınava Katılabilmesi İçin Düzenlemeler

Yunus Emre Enstitüsü (Sınav Merkezi Birimi)

2019 - 2019

2019 - 2019

Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi Dersi

Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi

2011 - 2012

2011 - 2012

Öğretim Üyesi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİ

Lisans

Lisans

Görme Eng. Öğretim Yöntemleri

Lisans

Lisans

Görme Yetersizliğinde Öğretimin Desenlenmesi

Lisans

Lisans

GEZEREK ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI 1

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması- I

Lisans

Lisans

GÖRME ENG. MATEMATİK ÖĞRETİMİ 1

Lisans

Lisans

Özel Eğitimde Matematik Öğretimi (2. Grup)

Doktora

Doktora

AKADEMİK KAVRAM VE BECERİLERİN ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

Lisans

Lisans

Engelsiz Toplum Yaratmak

Lisans

Lisans

Özel Eğitimde Matematik Öğretimi (1. Grup)

Lisans

Lisans

GÖRME ENG. YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1

Lisans

Lisans

Seçmeli VI- Ağır ve Çoklu Yetersizlik

Lisans

Lisans

Görme Eng. Öğretmenlik Uygulaması

Lisans

Lisans

Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi

Lisans

Lisans

Özel Eğitim

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

YÖNELİM VE BAĞIMSIZ HAREKET

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması 1

Lisans

Lisans

Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi 2

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması 2

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yönetim ve Bağımsız Hareket Becerileri

Lisans

Lisans

Matematik Öğretimi 1

Lisans

Lisans

Gezerek Özel Eğitim Uygulamaları 2

Lisans

Lisans

Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Öğretimin Desenlenmesi

Lisans

Lisans

Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi 1

Lisans

Lisans

Matematik Öğretimi 2

Yönetilen Tezler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

Görme Yetersizliği Olan Bireylere Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi

ALTUNAY B.

2. Uluslararası Tıp, Sağlık ve İletişim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2022, ss.657-665

2022

2022

Kaynaştırma Sınıflarında Bulunan Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Ailelerinin ve Öğretmenlerinin Tutum ve Davranışları Üzerine Bir İnceleme

ÇELİK G., ALTUNAY B.

Bilişim Teknolojilerinde Evrensel Tasarım: Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi, Manisa, Türkiye, 22 Eylül 2022

2022

2022

Özel Eğitim Öğretmenlerinin Erişilebilir Ders Materyali Hazırlanması Konusunda Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi Üzerine Bir Araştırma

KALAÇ M. Ö., ALTUNAY B., ÇELİK G.

BILTEVT’2022 ULUSLARARASI ENGELSİZ BİLİŞİM 2022 KONGRESİ “BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNDE EVRENSEL TASARIM”, Manisa, Türkiye, 22 Eylül 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE YAŞANAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ, AİLE AÇISINDAN İNCELENMESİ

Kaman K., ALTUNAY B.

Bilişim Teknolojilerinde Evrensel Tasarım Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi 2021, Manisa, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2021

2021

2021

Universal Design for Student with Special Needs

ALTUNAY B.

VIII. International Eurasian Educational Research Congress- 2021, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021

2020

2020

Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretiminde Ailenin Rolü

POLAT F., ALTUNAY B.

9. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2020, ss.19-20

2019

2019

Görme Engelli Öğrencilerin Gelişim Özellikleri ve Eğitimleri

ARSLANTEKİN B.

Görme Engelli Öğrenciler İçin Engelsiz Fen Öğretimi Projesi, Aksaray, Türkiye, 07 Kasım 2019

2019

2019

Yönelim ve Bağımsız Hareket

ARSLANTEKİN B.

28th International Conference on Educational Sciences- ICES UEBK 2019, Ankara, Türkiye, 27 Nisan 2019

2018

2018

Zihinsel Engelli Öğrencilere Çevre Hesaplaması Öğretiminde Doğrudan Öğretim Modelinin Etkililiğinin İncelenmesi

ERSOY SAĞLIK S., ARSLANTEKİN B.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2018 (UBEK2018), Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.518-519

2017

2017

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Karşılaştırmalı Olmayan Kavramların Doğrudan Öğretim Modeliyle Öğretiminin Etkililiği

ARSLANTEKİN B.

Uluslararası Kapanış Kongresi Ergoterapi ve Rehabilitasyon, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2017, ss.264-265

2017

2017

Görme Engelli Öğrencilerin Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerine Yönelik Yaşantılarının Belirlenmesi: YÖBDA Projesi

ARSLANTEKİN B.

Uluslararası Kapanış Kongresi Ergoterapi ve Rehabilitasyon, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2017, ss.261-262

2017

2017

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilere Arama Yöntemlerinin İpuçlarının Sistematik Azaltılmasıyla Öğretiminin Etkililiği

ARSLANTEKİN B.

Uluslararası Kapanış Kongresi Ergoterapi ve Rehabilitasyon, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 02 Haziran 2017, ss.266

2017

2017

View of Teachers Regarding Learning Outcomes of GamesPhysical Activities and Physical EducationSports Curriculum

KILIÇ S., ARSLANTEKİN B.

3. International Conference on Social Sciences and Education Research (ICSSER), Roma, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, ss.69

2017

2017

View of teachers regarding the possibility of learning outcomes of gamesphysical activities curriculum in primary schools of the visually impaired in Turkey

KILIÇ S., ARSLANTEKİN B.

26. International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2812-2813

2016

2016

THE INVESTIGATION OF MATHEMATICS TEXTBOOKS PREPARED FOR STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITY

KALKAN S., ÖZER E., TOROS F., COŞKUN BAŞAR M., ARSLANTEKİN B.

ELMIS 2016 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya Ereğli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.66

2016

2016

THE ATTITUDES OF SPECIAL EDUCATION TEACHERS IN TURKEY TOWARDS LESSONS OF PLAY AND PHYSICAL ACTIVITIES

ÜZÜM S., ARSLANTEKİN B.

ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya Ereğli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.33

2016

2016

Examining the Mathematics Books for Mentally Retarded Students In Terms of Acquisition of Activities Towards Concepts

ARSLANTEKİN B., ŞENER AKIN U., BOYRAZ G.

ELMIS 2016 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Konya Ereğli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.32

2016

2016

Examınıng The Mathematıcs Books For Mentally Retarded Students In Terms Of Acquıstıon Of Actıvıtıes Towards Concepts

ARSLANTEKİN B., Akın U., BOYRAZ G.

Examınıng The Mathematıcs Books For Mentally Retarded Students, In Terms Of Acquıstıon Of Actıvıtıes Towards Concepts, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.32

2016

2016

Correlated Features Sequence and Cognitive Strategy Education Based on Direct Instruction Model in Math Skills of Students with Special Needs

ŞENER AKIN U., ARSLANTEKİN B.

International Conference on Contemporary Issues in Education (ICCIE), Zagreb, Hırvatistan, 27 - 29 Mayıs 2016, ss.271-280

2016

2016

Effectiveness of Direct Instruction Model in Acquisition and Maintenance of Geometric Shape Concepts for Students with Visual Impairment

ARSLANTEKİN B., ŞENER AKIN U.

International Conference on Contemporary Issues in Education (ICCIE), Zagreb, Hırvatistan, 27 - 29 Mayıs 2016, ss.281-289

2016

2016

Development of Orientation and Mobility Skill Assessment Tool (OMSAT/YOBDA ) for Visually Impaired Students

ARSLANTEKİN B., DOĞANAY BİLGİ A., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., AKI E., Sıdıka E., UYSAL M., et al.

INTCESS 2016, 3rd International Conference on Education and Social Sciences, İstanbul, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Şubat 2016

2016

2016

DEVELOPMENT OF ORIENTATION AND MOBILITY SKILL ASSESSMENT TOOL (OMSAT/YOBDA) FOR VISUALLY IMPAIRED STUDENTS

ARSLANTEKİN B., DOĞANAY BİLGİ A., BÜYÜKÖZTÜRK Ş., AKI E., ERSOY SAĞLIK S., UYSAL M., et al.

INTCESS2016 3rd International Conference on Education and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Şubat 2016

2015

2015

The effectiveness of mobility skills on visually impaired children through sibling teaching

ÇOTUK H., ALTUNAY ARSLANTEKİN B.

Uluslararası Eğitim Kongresi: Gelecek İçin Eğitim (ICEFIC), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.170-172

2015

2015

Görme yetersizliği olan çocukta doğrudan öğretim modeline göre akademik kavram ve beceriler

ARSLANTEKİN B.

Görme Rehabilitasyonunda Güncel Yaklaşımlar Sempozyumu, Türkiye, 06 Mayıs 2015

2014

2014

Görme engelli üniversite öğrencilerinin yönelim ve bağımsız hareket becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.

1. Uluslararası Engellilerin İstihdamı Sosyal Güvenlik Sorunları ve Çözüm Önerileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2014, ss.37-52

2014

2014

Doğrudan Öğretim Modeli nin öğretim teknolojileri ile birlikte kullanımı zihinsel engelli çocuklar için neler vaat ediyor

TUFAN M., YILDIRIM İ. S., ALTUNAY B., ÖZMEN E. R.

8. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (8th International Computer & Instructional Technologies Symposium), Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014

2013

2013

Kütüphaneleri kullanabilmeleri için engelli bireylere yönelik yapılabilecek mimari ve iç mekan düzenlemeleri

ALTUNAY ARSLANTEKİN B.

3. Halk Kütüpheneciliği Sempozyumu "Kütüphanelerde Mekan Tasarımı", Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2013, ss.183-195

2013

2013

Yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimi

ALTUNAY ARSLANTEKİN B.

Bağımsız Hareket Beyaz Baston Paneli/Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2013, ss.27-44

2013

2013

Engellilerin tanılama süreci ve eğitimleri

ALTUNAY ARSLANTEKİN B.

TMMOB Engelli Mühendis, Mimar ve Şehir Plancıları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2013, ss.16-19

2012

2012

Görme Engelli Öğrencilerin Kütüphane Kullanımında Yaşadıkları Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri

ARSLANTEKİN B.

2. Halk Kütüphaneciliği Sempozyumu: Değişen Dünya'da Halk Kütüphaneleri, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2012, ss.276-288

2011

2011

Görme engellilere bağımsız hareketin kazandırılması için matematik ve kavram öğretiminin önemi

Altunay B.

Uluslararası Kör ve Az Gören Kadınların Mesleki Eğitimi, Mesleki Rehabilitasyonu, İstihdamı ve Sosyal Hayata Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2011, ss.163-180

2011

2011

Bağımsız hareket öğretimine ilişkin Türkiye de ve diğer ülkelerde yapılan araştırmaların incelenmesi Literatür taraması

Altunay B.

Uluslararası Kör ve Az Gören Kadınların Mesleki Eğitimi, Mesleki Rehabilitasyonu, İstihdamı ve Sosyal Hayata Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2011, ss.233-244

1998

1998

Kaynaştırma ile ilgili tanımlar

ALTUNAY B.

Uluslararası Görme Özürlülerin Eğitimi Konferansı, 25 - 26 Mayıs 1998, ss.136-140

1997

1997

Şehirde görme engelliler

ŞAFAK P., ALTUNAY B., GÜLBAHAR Ö.

7. Özel Eğitim Günleri, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1997

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

Kaynaştırma Sınıflarında Bulunan Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Ailelerinin ve Öğretmenlerinin Tutum ve Davranışları Üzerine Bir İnceleme

Çelik G., Altunay B.

Engelsiz Bilişim 2022 Teknoloji Işığında Yaşam, Mustafa Özhan Kalaç,Vahap Tecim, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.253-268, 2022

2021

2021

Engeli Olan Çocuklar İçin İlkokul Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu

ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

2021

2021

Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: Okul Öncesi Aile Kılavuzu

ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

2021

2021

Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Değerlendirme Çerçevesi. Öğretmen Kılavuzu

ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

2021

2021

Engeli Olan Çocuklar İçin Değerlendirme Çerçevesi: İlkokullar İçin Aile Kılavuzu

ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

2021

2021

Engeli Olan Çocuklar İçin Okul Öncesi Değerlendirme Çerçevesi: Öğretmen Kılavuzu

ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

2021

2021

e-İzleme Modülü Eğiticilerin Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi

ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

2021

2021

e-İzleme Modülü Öğretmen Eğitimi Programı Kılavuz Kitabı-Okul Öncesi

ERGÜL C., ATILGAN H., DOĞAN M., ALTUNAY B., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., IŞITAN S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, 2021

2019

2019

Az Görenlerde İşlevsel Görmenin Değerlendirilmesi ve Eğitsel Rehabilitasyon

ARSLANTEKİN B.

Türkiye Klinikleri, Aysun İdil, Editör, Türkiye Klinikleri (Ortadoğu Reklam Tanıtım Yayıncılık Turizm Eğitim İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.), Ankara, ss.93-97, 2019

2018

2018

Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler

Arslantekin B.

Kuramdan Uygulamaya Sınıf Öğretmenliği Seti Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Atilla Cavkaytar ve Deniz Tekin Ersan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.141-175, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

Görmeyen ve Görme Kaybı Olan Öğrenciler

ALTUNAY ARSLANTEKİN B.

Özel Eğitim, Atilla Cavkaytar, Editör, Vize Yayıncılık, ss.207-234, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

Engel Türüne Göre Materyal Uyarlama, Hazırlama ve Kullanımı

ALTUNAY ARSLANTEKİN B.

Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim, Ayşegül Ataman, Editör, Vize Yayıncılık, ss.141-176, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2003

2003

Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri

ALTUNAY B.

İşitme Konuşma ve Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Ümran Tüfekçi, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, ss.275-300, 2003 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2014 - 2015

2014 - 2015

Öncü Ankara Entegre Engelli Sporcu Destek Birimi

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

ARSLANTEKİN B.

2013 - 2014

2013 - 2014

Ankara Engel Tanımaz

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

ARSLANTEKİN B.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION

Editör

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Hakemlikler

Mayıs 2022

Mayıs 2022

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Gazi Üniversitesi, Türkiye

Bilimsel Danışmanlıklar

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Gazi Üniversitesi Öğrenme ve Gelişim Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye

2022 - 2022

2022 - 2022

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Eylül 2023

Eylül 2023

International Education Congress

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Altunay B.
Ankara, Türkiye

Kasım 2022

Kasım 2022

International education Congress (EDUCONGRESS)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Altunay B.
Antalya, Türkiye

Eylül 2022

Eylül 2022

Uluslararası Engelsiz Bilişim Kongresi Bilişim Teknolojilerinde Evrensel Tasarım

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Altunay B.
Manisa, Türkiye


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

07 Temmuz 2021 - 10 Temmuz 2021

07 Temmuz 2021 - 10 Temmuz 2021

EJER

Davetli Konuşmacı

Aksaray-Türkiye

25 Nisan 2019 - 27 Nisan 2019

25 Nisan 2019 - 27 Nisan 2019

28th International Conference on Educational Sciences- ICES UEBK 2019

Davetli Konuşmacı

Ankara-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Aralık 2022

Aralık 2022

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Kursu-Erzurum

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Aralık 2022

Aralık 2022

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Kursu-Erzurum 1

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Aralık 2022

Aralık 2022

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Kursu

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Kasım 2022

Kasım 2022

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Kursu- Bursa

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Kasım 2022

Kasım 2022

Değerlendirme Araçları Uygulama Eğitimi

Seminer

UNICEF/MEB-Türkiye

Temmuz 2022

Temmuz 2022

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Kursu- İzmir

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Haziran 2022

Haziran 2022

Özel Eğitim Emek İster/Görme Engelliler Alanı

Konferans

Avrupa Birliği/Bingöl Üniversitesi-Türkiye

Haziran 2022

Haziran 2022

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Kursu- Samsun

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Nisan 2022

Nisan 2022

Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Eğitiminde Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Kursu- İzmir

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Şubat 2022

Şubat 2022

Eğiticilerin Eğitimi- 2

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı/UNICEF-Türkiye

Aralık 2021

Aralık 2021

RAM-Okul Koordinasyonunun ve Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Eğitimi-4

Seminer

UNICEF/MEB-Türkiye

Aralık 2021

Aralık 2021

Okul Koordinasyonunun ve Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Eğitimi- 5

Seminer

UNICEF/MEB-Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

Okul Koordinasyonunun ve Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Eğitimi-1/Görme Yetersizliği

Seminer

UNICEF/MEB/RAM-Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

RAM-Okul Koordinasyonunun ve Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Eğitimi-2

Seminer

UNICEF/MEB-Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

RAM-Okul Koordinasyonunun ve Hizmetlerinin Güçlendirilmesi Eğitimi-3

Seminer

UNICEF/MEB-Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

Doğrudan Öğretim Modeline Göre Öğretimin Desenlenmesi

Seminer

İstanbul Öğretmen Akademisi- Temel Özel Eğitim Programı-Türkiye

Kasım 2021

Kasım 2021

Görme Yetersizliği Olanların İstihdamı

Seminer

İşkur/ Down Türkiye Destekli İstihdam Kapsamlı Eğitimi Programı -Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

Özel Eğitim Destek Hizmetleri, Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamaları ve Kaynaştırmaya Hazırlıkları Becerileri Eğitimi

Konferans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2021

Nisan 2021

Görme Engelliler İçin Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerileri Öğretimi

Konferans

Milli Eğitim Bakanlığı/Rehberlik Araştırma Merkezleri-Özel Eğitim Öğretmenleri ve Aileler İçin Hizmet İçi Kurs-Türkiye

Nisan 2021

Nisan 2021

Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi

Seminer

İstanbul Öğretmen Akademisi- Temel Özel Eğitim Programı-Türkiye

Nisan 2021

Nisan 2021

İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Görme Yetersizliği ile Ağır ve Çoklu Yetersizlikler Eğitim Programı’nda "Görme Yetersizliği Olan Çocuklarda Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi

Konferans

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Aralık 2020

Aralık 2020

Resimlerle Düşünen Adam

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı/Özel Eğitim Akademisi Farkındalık Eğitimi-Türkiye

Kasım 2019

Kasım 2019

Görme Engelli Öğrencilerin Gelişim Özellikleri ve Eğitimleri

Konferans

Aksaray Üniversitesi-Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

Engelli Kadınların Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı

Çalıştay

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı-Türkiye

Nisan 2019

Nisan 2019

Görmeyen Kişilerin Bağımsız Hareketi İçin Eğitilmiş Rehber Köpekleri Tanıyalım

Seminer

Gazi Üniversitesi-Türkiye

Şubat 2019

Şubat 2019

Engelli Olan Çocuklariçin Okul Öncesi Eğitimi ve İlkokulda Değerlendirme Çerçevesi Geliştirilmesi Projesi kapsamında yapılacak olan eğiticilerin eğitimi faaliyeti

Seminer

UNICEF/MEB-Türkiye

Ocak 2019

Ocak 2019

Eğiticilerin eğitimi programı

Seminer

UNICEF/MEB-Türkiye

Aralık 2018

Aralık 2018

EĞİTİCİ EĞİTİMİ PROGRAMI VE MATERYALLERİNİN İNCELENMESİ ÇALIŞTAYI

Çalıştay

Milli Eğitim Bakanlığı/UNICEF-Türkiye

Aralık 2018

Aralık 2018

Görme Yetersizliği

Seminer

Noterler Birliği-Türkiye

Kasım 2018

Kasım 2018

Engelli Bireylerle Engeli Olmayan Mesai Arkadaşları Arasındaki İletişimin Güçlendirilmesi

Çalıştay

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

ULAKBIM Eğitim Materyalleri Geliştirme

Seminer

ULAKBIM -Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

Görmeyen/ Az Gören Öğrenciler İçin Program

Konferans

Özel Eğitim Öğretim Programları Tanıtım Toplantısı-Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

Duyusal Yetersizlikte Engelsiz Eğitim

Konferans

Engelsiz Eğitim Çalıştayı-Türkiye

Şubat 2018

Şubat 2018

Görme Yetersizliği Eğitsel Değerlendirme Araçları

Konferans

Milli Eğitim Bakanlığı/Eğitsel Değerlendirme Araçlarının Standartlaştırılması-Türkiye

Mayıs 2017

Mayıs 2017

ÖZEL EĞİTİM OKULLARINDA/SINIFLARINDA GÖREV YAPAN VE GÖREVLENDİRİLECEK OLAN ÖĞRETMENLER İÇİN EĞİTİCİ EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI

Konferans

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Araçlarının Standartlaştırılması Çalıştayı-V

Çalıştay

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Aralık 2016

Aralık 2016

Özel Eğitim Uygulamaları Farkındalık Eğitici Eğitimi

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Ekim 2016

Ekim 2016

Özel Eğitim Uygulamaları Farkındalık Eğitici Eğitimi

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Mayıs 2016

Mayıs 2016

Görme Yetersizliği Olan Çocuklar

Konferans

Dünya Göz Hastanesi-Türkiye

Nisan 2016

Nisan 2016

Liderlik Okulu Projesi/Görme Yetersizliği

Konferans

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Mayıs 2015

Mayıs 2015

Erken Çocukluk Okul Öncesi Dönemi ve Özel Eğitim Hizmetleri Çalıştayı

Çalıştay

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Haziran 2014

Haziran 2014

Görme Engellilere Bağımsız Hareket Becerileri Öğretimi Kursu

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Haziran 2013

Haziran 2013

Mesleki Eğitim ve Mesleki Rehabilitasyon Merkezi Çalışmaları

Çalıştay

Körler Federasyonu-Türkiye

Nisan 2013

Nisan 2013

Sosyal Hizmetler Meslek Haritası Çalıştayı

Çalıştay

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı-Türkiye

Nisan 2013

Nisan 2013

Bağımsız Hareket Beyaz Baston Paneli/Çalıştayı

Çalıştay

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı-Türkiye

Haziran 2012

Haziran 2012

Özürlülerin Yaşamlarını Kolaylaştırıcı Tedbir ve Düzenlemelere İlişkin Toplantı

Çalıştay

Belediyeler-Türkiye

Haziran 2012

Haziran 2012

Özürlülerin Yaşamlarını Kolaylaştırıcı Tedbir ve Düzenlemeler

Çalıştay

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı-Türkiye

Ocak 2012

Ocak 2012

Engelliler İçin Bilişim ve Öğretim Materyallerinin Erişilebilirliği Çalıştayı

Çalıştay

Konya Üniversitesi-Türkiye

Ocak 2012

Ocak 2012

AB UDYK Engelsiz Yaşam Alt Çalışma Grubu Toplantısı

Çalıştay

Yaşlı ve Özürlü Bakım Hizmetleri Genel Müdürlüğü-Türkiye

Eylül 2011

Eylül 2011

Hissedilebilir Yüzey Çalıştayı 2

Çalıştay

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı-Türkiye

Temmuz 2011

Temmuz 2011

Hissedilebilir Yüzey Çalıştayı 1

Çalıştay

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı-Türkiye

Haziran 2011

Haziran 2011

Öğretmen Yeterlikleri Revize Çalıştayları-2

Çalıştay

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Nisan 2011

Nisan 2011

Öğretmen Yeterlikleri Revize Çalıştayları

Çalıştay

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Ağustos 2004

Ağustos 2004

Program Geliştirme Kursu

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Haziran 2003

Haziran 2003

Az Görenlerin Eğitimi Semineri

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 24

h-indeksi (SCOPUS): 2

Jüri Üyelikleri

Nisan-2021

Nisan 2021

Ödül

Engelsiz Üniversite Bayrakları ve Program Nişanı - Yükseköğretim Kurulu YÖK

Kasım-2020

Kasım 2020

Ödül

Erişilebilirlik Ödülleri - Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı

Kasım-2019

Kasım 2019

Doktora Yeterlik Sınavı

Doktora Yeterlik Sınavı - Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi