Akademik Unvanlar
-
2002 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
-
1996 - 2002 Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
-
1995 - 1996 Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
-
1991 - 1995 Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi
-
1987 - 1991 Araştırma Görevlisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2024 - Devam Ediyor Rektör Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, -
-
2013 - 2024 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
-
2004 - 2007 Enstitü Müdürü
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
2002 - 2007 Senato Üyesi
Gazi Üniversitesi, -
-
1999 - 2004 Enstitü Müdür Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
-
1996 - 1998 Bölüm Başkan Yardımcısı
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
-
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK VE SANAL GERÇEKLİK TEKNOLOJİLERİYLE GELİŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN 9. SINIF TARİH KONULARININ ÖĞRETİMİNDE KULLANIŞLILIĞI VE ETKİLİLİĞİ
Hayta N. (Danışman)
A.GÖVERCİN(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Kudüs'te Osmanlı idaresi (1808-1874)
Hayta N. (Danışman)
I.BARAIJIA(Öğrenci), Doktora, 2021 -
II. Abdulhamid Dönemi Osmanlı-İran ilişkileri (1876-1909)
Hayta N. (Danışman)
Ö.ASLAN(Öğrenci), Doktora, 2021 -
XIX. yüzyılda Cizvit misyonerlerinin Osmanlı devleti'ndeki faaliyetleri
HAYTA N. (Danışman)
T.ORTAÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Brusilov Taarruzu ve Taarruzun durdurulması hususunda 15.Türk Kolordusunun gayretleri
HAYTA N. (Danışman)
A.BUĞRA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Tarih eğitiminde simülasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
HAYTA N. (Danışman)
-
Kudüs'te Osmanlı İdaresi 1808-1874
HAYTA N. (Danışman)
I.BARAIJIA(Öğrenci), Doktora, 2019 -
Nablus meydan muharebesi ve Osmanlı ordusunun Suriye-Filistin bölgesinden çekilmesine neden olan operatif ve stratejik hatalar
HAYTA N. (Danışman)
H.DÜZGÜN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Akademik tarihçilik ve okul tarihi arasında bir İngiliz aydın: Simon Schama ve tarih eğitimine katkıları
Hayta N. (Danışman)
-
Birinci Dünya Savaşında 28. Piyade Tümeni
HAYTA N. (Danışman)
P.KARTAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
II.Mahmud Döneminde Prusyalı Subayların Osmanlı Ordusuna Hizmetleri
HAYTA N. (Danışman)
T.KARAKAÇAN(Öğrenci), Doktora, 2017 -
Bir Siyaset Adamı Portresi: Refik Koraltan
HAYTA N. (Danışman)
-
Mütareke döneminde göç ve iskan, 1918 - 1923
HAYTA N. (Danışman)
-
Karadağ'ın bağımsızlığını kazanması (1851-1878)
HAYTA N. (Danışman)
-
Türkiye' de siyasi iktidar değişiklikleri ve ortaöğretim tarih ders kitaplarında Osmanlı algısı (1970-1980)
HAYTA N. (Danışman)
-
Islahat-ı Esasiye-i Osmaniye fırkası ve faaliyetleri (1909-1913)
HAYTA N. (Danışman)
-
Tarih öğretiminde grafiklerin etkili ve yerinde kullanımının öğrenci başarısına etkisi
HAYTA N. (Danışman)
-
Romanya'nın bağımsızlığını kazanması
HAYTA N. (Danışman)
-
Tarihsel mekânın öğrencilerin tarih bilinci ile ilişkisi: Gaziantep ili örneği
HAYTA N. (Danışman)
-
Osmanlı Devleti'nde bir idârî reform denemesi: Tuna Vilâyeti (1864-1867)
HAYTA N. (Danışman)
-
Ortaöğretim tarih dersinin öğretiminde tartışma yöntemine ilişkin öğretmenlerin görüş ve uygulamaları: Ankara ili örneği
HAYTA N. (Danışman)
-
Denizli'nin sosyal ve ekonomik yapısı (Tanzimat'tan II. Meşrutiyet'e Kadar)
HAYTA N. (Danışman)
-
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde sosyal devlet olgusu ve sosyal politikalar: 1923-1938
HAYTA N. (Danışman)
-
Denizli'nin sosyal ve ekonomik yapısı: Tanzimat'tan II. Meşrutiyet'e kadar
HAYTA N. (Danışman)
H.KARABIYIK(Öğrenci), Doktora, 2012 -
ORTAÖĞRETİM TARİH DERSİNDE BİREYSEL YA DA GRUP OLARAK YAPILAN ŞEHİR TARİHÇİLİĞİ PROJE ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARI VE TUTUMUNA ETKİSİ:ANKARA ÖRNEĞİ
HAYTA N. (Danışman)
-
Ortaöğretim tarih dersinde bireysel ya da grup olarak yapılan şehir tarihçiliği proje çalışmalarının öğrencilerin başarı ve tutumuna etkisi: Ankara örneği
HAYTA N. (Danışman)
S.ESİNER(Öğrenci), Doktora, 2010 -
Türk milliyetçiliğinin sembolik kaynakları (Yeni Osmanlıların siyasal söylemleri: 1860-1876)
HAYTA N. (Danışman)
Y.KEMAL(Öğrenci), Doktora, 2010 -
8. SINIF T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE ATATÜRK İLKELERİ VE MİLLÎ DEVLET ANLAYIŞININ ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR DURUM TESPİTİ
HAYTA N. (Danışman)
-
8. sınıf T.C. inklap tarihi ve Atatürk ilkeleri dersinde Atatürk ilkeleri ve milli devlet anlayışının öğretimi üzerine bir durum tespiti
HAYTA N. (Danışman)
G.NURLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Lise tarih öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yaklaşımlarının öğrencilerin öğrenme stilleri açısından değerlendirilmesi
-
İlköğretim sosyal bilgiler öğrencilerinde ekonomi okuryazarlığının durumu ve geliştirilmesi
HAYTA N. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler dersi bilim, teknoloji ve toplum öğrenme alanının aktif öğrenme yöntemleri ile işlenmesinin öğrencinin akademik başarısına etkisi
HAYTA N. (Danışman)
-
Sırbistan'ın bağımsızlığını kazanması (1830-1878)
HAYTA N. (Danışman)
-
Balkan Savaşları'nda Edirne
HAYTA N. (Danışman)
-
Lise - 1 tarih dersinde uygulanan farklı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarılarına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
HAYTA N. (Danışman)
-
Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel yazılı kanıtların kullanımı
HAYTA N. (Danışman)
Y.DOĞAN(Öğrenci), Doktora, 2007 -
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL YAZILI KANITLARIN KULLANIMI
HAYTA N. (Danışman)
-
1848 ihtilâlleri sonrasında Osmanlı Devleti'ne sığınan Leh ve Macar mültecilerinin Osmanlı modernleşmesine etkileri
HAYTA N. (Danışman)
M.GÜMÜŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
19.yüzyılılın son çeyreği ve 20.yüzyılın ilk çeyreğinde Acaralar
HAYTA N. (Danışman)
S.ÖZGÜR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Maarif salnamelerine göre İstanbul'da eğitim-öğretim (1898-1903)
HAYTA N. (Danışman)
F.ÜNAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
Sultan Abdülaziz devri Osmanlı Kara ordusu (1861-1876)
HAYTA N. (Danışman)
U.ÜNAL(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Siyasi açıdan I. ve II. Hasan Saka hükümetleri (1947-1949)
HAYTA N. (Danışman)
S.TUNA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Görsel materyallerin 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi tarih ünitelerinde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
HAYTA N. (Danışman)
Ş.ÇELİKCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
1256 ve 1260 tarihli temettuat defterlerine göre Çay merkez kazasının sosyal ve iktisadi yapısı
HAYTA N. (Danışman)
A.SOYLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Temettuât defterlerine göre Osmancık kazasının sosyal ve iktisadi yapısı
HAYTA N. (Danışman)
H.KARABIYIK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
31 numaralı Antalya Şer'iye Sicil defterinin transkripsiyonu, tarihi ve sosyo-ekonomik açıdan değerlendirilmesi H.1303-1306 M (1886-1888)
HAYTA N. (Danışman)
F.ÇİL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Cezayir'de Fransız işgali 1830-1871
HAYTA N. (Danışman)
T.KARAKAÇAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Osmanlı Devleti-Dağıstan ilişkileri (1830-1864)
HAYTA N. (Danışman)
Ş.CEYHAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
1088 numaralı Bolu Şer`iyye Sicili ( H. 1320-1323 / M. 1902-1905 )
HAYTA N. (Danışman)
V.ÖZDERE(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
H.1320-1326, m.1902-1908 tarihli 280 numarali kayseri şer`iyye sicili -transkripsiyon ve değerlendirme-
HAYTA N. (Danışman)
M.OĞUZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Salnamelere göre XlX. yüzyılın son çeyreğinde Edirne vilayeti
HAYTA N. (Danışman)
N.HALİCİOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Orta öğretim tarih ders kitaplarındaki haritaların metinle ilişkisi
HAYTA N. (Danışman)
Ü.KUŞOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Salnamelere göre 19. yüzyılın son çeyreğinde Trabzon vilayeti
HAYTA N. (Danışman)
E.ESER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Osmanlı Ahrar Fırkası
HAYTA N. (Danışman)
Ş.KALUÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Tarih öğretiminde tarihi romanların kullanılması
HAYTA N. (Danışman)
A.ÖZTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Bosna-Hersek'in Avusturya-Macaristan tarafından ilhakı (5 Ekim 1908)
HAYTA N. (Danışman)
A.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
III. Selim Dönemi ıslahat çabaları: Nizam-ı Cedid
HAYTA N. (Danışman)
U.ÜNAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Tanzimat`tan II. Meşrutiyet`e Demirci kazası (idari, sosyal ve ekonomik açıdan)
HAYTA N. (Danışman)
E.GÖKMEN(Öğrenci), Doktora, 2000 -
Rum isyanı ve Yunanistan devletinin kuruluşu (1821-1830)
HAYTA N. (Danışman)
A.YOĞURTÇUOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1999 -
Gülhane Askeri Tıp Akademisi`nin kuruluşu ve gelişimi
HAYTA N. (Danışman)
H.KURT(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1997