Prof. Dr. MEHMET FATİH TAŞAR


Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Bilim Tarihi Ve Felsefesi, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitimin Psikolojik Temelleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Program Geliştirme, Eğitim Teknolojisi, Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği, Fizik Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Mehet Fatih Tasar, Fatih Tasar, M. Fatih Tasar

Metrikler

Yayın

100

Atıf (WoS)

51

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

95

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

371

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

65

H-İndeks (TrDizin)

5

Proje

5

Tez Danışmanlığı

30

Açık Erişim

20
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2001

1996 - 2001

Doktora

Pennsylavania State University University College Park Campus, Curriculum Instruction, Amerika Birleşik Devletleri

1994 - 1996

1994 - 1996

Yüksek Lisans

Erciyes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), Türkiye

1987 - 1994

1987 - 1994

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2001

2001

Doktora

A case study of a novice college student’s alternative framework and learning of force and motion

Pennsylavania State University University College Park Campus, Curriculum Instruction

1950

1950

Yüksek Lisans

Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin özelliklerinin ve teorilerinin incelenmesi

Erciyes Üniversitesi, Kamu Yönetimi, Fizik (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitimin Psikolojik Temelleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Program Geliştirme

Eğitim Teknolojisi

Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği

Fizik Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2006 - 2012

2006 - 2012

Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2005 - 2006

2005 - 2006

Yrd. Doç. Dr.

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2002 - 2005

2002 - 2005

Öğretim Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yönetilen Tezler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2023

2023

Science Teaching Orientations of Pre-Service Teachers in a Transformative Learning Environment

YILMAZ ERGÜL D., TAŞAR M. F.

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023

2017

2017

What Makes a Professional Development Program Efficient? Understanding Physics Teachers’ Perceptions

ŞENTÜRK M. L., ERCAN J., TAŞAR M. F.

European Science Education Research Association Conference (ESERA), 21 - 25 Ağustos 2017

2017

2017

The creteria for creativity in STEM Feilds

TAŞAR M. F.

International Conference on Applied System Innovation (IEEE ICASI 2017), Sapporo, Japonya, 13 - 17 Mayıs 2017

2017

2017

Methodological issues in educational research

TAŞAR M. F.

The Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017

2017

2017

The main pedagogical research problems: An international perspective

TAŞAR M. F.

The Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017

2017

2017

Ethical considerations in education research and reports

TAŞAR M. F.

The Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017

2017

2017

Structure and organization of articles in education

TAŞAR M. F.

Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017

2015

2015

Changes in Physics Teachers Cognitive Structures about Using Educational Animations and Simulations

IRMAK M., YILMAZ D., ERCAN J., ŞENTÜRK M., TAŞAR M. F.

11th Biennial Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015

2015

2015

More Interactive Historical Vignettes

TAŞAR M. F., DAĞ M. Y.

IHPST 13th Biennial Conference, Rio de Janeiro, Brezilya, 22 - 25 Temmuz 2015

2015

2015

A study on the development of a rubric for VNOS C

ÖZCAN H., TAŞAR M. F.

IHPST 13th Biennial Conference, Rio de Janeiro, Brezilya, 22 - 25 Temmuz 2015

2015

2015

The Development of a PCK Model about Nature of Science Associated with Science Content

ÖZCAN H., TAŞAR M. F.

IHPST 2015 - 13th BIENNIAL MEETING, Rio de Janeiro, Brezilya, 22 - 25 Temmuz 2015

2015

2015

The VOPLE Project

TAŞAR M. F., ŞENTÜRK M., YILMAZ D., ERCAN J., IRMAK M., UŞAK M.

iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION, 10 - 12 Haziran 2015

2015

2015

Examining a Teacher s Integration of Animations and Simulations in Physics Teaching after Professional Development Program

ERCAN J., YILMAZ D., ŞENTÜRK M., IRMAK M., TAŞAR M. F.

American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 21 Nisan 2015

2015

2015

Strand Sponsored Symposium International Perspectives about the Nature of Science

TAŞAR M. F.

NARST 2015 National Association for Research in Science Teaching Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015

2014

2014

Determining technological pedagogical content knowledge: multiple case study

YILMAZ ERGÜL D., TAŞAR M. F.

International Science Education Conference, 12 - 15 Mart 2014

2014

2014

Graduate students’ understandings about weight loss: a self-study

Ercan J., YILMAZ ERGÜL D., TAŞAR M. F.

International Society of Educational Research World Conference, 17 - 21 Şubat 2014

2010

2010

Measuring competences of pre-service science teachers’xx technological pedagogical content knowledge

TAŞAR M. F., TİMUR B.

9th International Conference on Computer Based Learning in Science (CBLIS), Varşova, Polonya, 4 - 07 Temmuz 2010, ss.279-289

2010

2010

The Impact of Hands on Activities in 6th Grade Electricity in Our Lives Unit on Students Attitudes

AYDIN N., AKIN B., GÜVEN YILDIRIM E., İNCE AKA E., TAŞAR M. F.

XIV IOSTE International Symposium on Socio-Cultural and Human Values in Science and Technology Education, Bled, Slovenya, 13 - 18 Haziran 2010

2006

2006

An Examination of Physics Subjects in the New National Curriculum for Science and Technology in Turkey

GÜNEŞ B., TAŞAR M. F.

GIREP 2006 Conference: Modeling in Physics and Physics Education, 20-25 Ağustos 2006, Amsterdam, The Netherland., 20 - 25 Ağustos 2006

2006

2006

Eight-Grade Turkish Students' Attitudes Towards Environmental Issues

AKIN B., TAŞAR M. F., YAMAN S., BOZKURT O.

Joint North American - European and American Symposium (NAESA), Kıbrıs (Kktc), 31 Mayıs - 04 Haziran 2006

2002

2002

Bilim hakkında görüşler anketi

TAŞAR M. F.

UFBMEK 5, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002

2002

2002

Grafik çizme ve anlama becerisinin saptanması

Taşar M. F., İnğeç Ş., Ünlü Yavaş P.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.197 Sürdürülebilir Kalkınma

1998

1998

Turkish Preservice Elementary School Teachers Beliefs about the Nature of Science

AKGÜL E., TAŞAR M. F., ÇATALOĞLU E.

Annual Meeting of National Association for Research in Science Teaching (NARST), San Diego, CA, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Nisan 1998

Kitap & Kitap Bölümleri

2023

2023

Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in Physics Education

TAŞAR M. F., YILMAZ ERGÜL D.

The International Handbook of Physics Education Research: Teaching Physics, Taşar, Mehmet Fatih; Heron, Paula R. L., Editör, AIP Publishing, ss.1-30, 2023

2020

2020

Türkiye'de eko-okul programının "Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim" üzerine etkisi

Taşar M. F.

Küresel Çapta Eko-Okullar, Annette Gough,John Chi-Kin Lee,Eric Po Keung Tsang, Editör, Springer, London/Berlin , Basel, ss.345-363, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

Fizik Nedir?

TAŞAR M. F.

Genel Fizik I, Taşar, Mehmet Fatih Orbay, Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-24, 2017

2017

2017

Enerji

TAŞAR M. F.

Genel Fizik I, Taşar, Mehmet Fatih Orbay, Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.197-228, 2017

2014

2014

Süperiletkenlik: Doğanın Yüzyıldır Çözülemeyen Bir Gizemi

Taşar M. F.

FİZİKTE ÖZEL KONULAR, Mehmet Fatih Taşar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-115, 2014

2010

2010

İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında Fizik Ünitelerinin Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri

TİMUR B., TAŞAR M. F.

Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler ve Öneriler, Mehmet Şahin Bülbül, Editör, Elektronik Kitap, Ankara, ss.37-53, 2010


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 52

h-indeksi (WOS): 4