Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Eğitim Bilgileri
1996 - 2001
1996 - 2001Doktora
Pennsylavania State University University College Park Campus, Curriculum Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
1994 - 1996
1994 - 1996Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), Türkiye
1987 - 1994
1987 - 1994Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2001
2001Doktora
A case study of a novice college student’s alternative framework and learning of force and motion
Pennsylavania State University University College Park Campus, Curriculum Instruction
1950
1950Yüksek Lisans
Yüksek sıcaklık süperiletkenlerinin özelliklerinin ve teorilerinin incelenmesi
Erciyes Üniversitesi, Kamu Yönetimi, Fizik (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Program Geliştirme
Eğitim Teknolojisi
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Fizik Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorProf. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2006 - 2012
2006 - 2012Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2005 - 2006
2005 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2002 - 2005
2002 - 2005Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
Dönüştürücü öğrenme ortamında fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimi
TAŞAR M. F. (Danışman)
D.YILMAZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyi, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile STEM uygulamaları özyeterlik algıları ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi
TAŞAR M. F. (Danışman)
R.YÜKSEL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri dersinde öğrencilerin kariyer farkındalığına yönelik motivasyon ve algı gelişimi: Bir öz-inceleme
TAŞAR M. F. (Danışman)
N.ERDOĞDU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin yüzme-batma hakkındaki kavram yanılgıları
TAŞAR M. F. (Danışman)
E.SOYYİĞİT(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarına yönelik bir STEM eğitimi dersinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Taşar M. F. (Danışman)
K.GÜL(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Ben nasıl bir öğretmenim? öğrencilerimin fen-teknoloji-mühendislik-matematik (STEM) kariyer gelişimi üzerine öz-incelemem
TAŞAR M. F. (Danışman)
İ.DÖNMEZ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Ben Nasıl Bir Öğretmenim? Öğrencilerimin Fen-Teknoloji- Mühendislik-Matematik (STEM) Kariyer Gelişimi Üzerine Özincelemem
TAŞAR M. F. (Danışman)
İ.Dönmez(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Bilim sözde-bilim ayrımı bağlamında tasarlanan argümantasyon temelli etkinliklerin, 8. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası görüşlerine, sözde-bilimsel inançlarına ve argümantasyon becerilerine etkisi
TAŞAR M. F. (Danışman)
E.ÇETİNKAYA(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Fizik öğretmenlerinin kuvvet ve hareket konusunda animasyon & simülasyon-TPAB düzeyleri: Sınıf içi bütüncül çoklu durum çalışması
TAŞAR M. F. (Danışman)
M.LÜTFİYE(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin bilimin doğası öğretiminde kullanımı üzerine bir öz-inceleme
TAŞAR M. F. (Danışman)
M.YÜCEL(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Fen bilgisi öğretmen ve öğrenci özelliklerinin öğrenci fen başarısı ile ilişkisi: TIMSS 2011 verilerine göre bir durum analizi
TAŞAR M. F. (Danışman)
İ.ABAZAOĞLU(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Teknolojik pedagojik alan bilgisinin belirlenmesi: Çoklu durum çalışması
TAŞAR M. F. (Danışman)
D.YILMAZ(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin argüman yapıları
TAŞAR M. F. (Danışman)
D.ŞAHİN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının fen öğretiminde kullandıkları çoklu temsiller: Bir eylem araştırması
TAŞAR M. F. (Danışman)
J.ERCAN(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası anlayışlarının geliştirilmesinde hipermedyanın kullanılması: Özdüzenleme faktörünün incelenmesi
TAŞAR M. F. (Danışman)
N.İMER(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen içeriği ile ilişkilendirilmiş bilimin doğası konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimi
TAŞAR M. F. (Danışman)
H.ÖZCAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bitkilerde kuru kütle artışı ve insanlarda kiloların vücuttan atım yolları ile ilgili düşünceleri
TAŞAR M. F. (Danışman)
Z.MERVE(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimi
TAŞAR M. F. (Danışman)
B.TİMUR(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Bilimin doğası hakkındaki görüşlerin kısa hikâyeler yöntemiyle değerlendirilmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları örneği
TAŞAR M. F. (Danışman)
M.POLAT(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Geniş etkili güncel olayların öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi
TAŞAR M. F. (Danışman)
S.ARIK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
GENİŞ ETKİLİ GÜNCEL OLAYLARIN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ
TAŞAR M. F. (Danışman)
S.ARIK(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU ZEKÂ KURAMININ UYGULANMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
TAŞAR M. F. (Danışman)
A.ÜNAL(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası hakkındaki görüşleri ve bu görüşlerin sınıf uygulamalarına yansımaları
TAŞAR M. F. (Danışman)
O.ASLAN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin çoklu zeka kuramının uygulanmasına yönelik görüşleri
TAŞAR M. F. (Danışman)
A.ÜNAL(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
ETKİLEŞİMLİ KISA TARİHSEL HİKÂYELERİN KULLANIMININ İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMİN DOĞASINA YÖNELİK ANLAYIŞLARINI GELİŞTİRMESİNDEKİ ETKİLİLİĞİ
TAŞAR M. F. (Danışman)
M.YÜCEL(Öğrenci)
2009
2009Doktora
TEKNOLOJİNİN DOĞASINA YÖNELİK FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN VE KAVRAMLARININ GELİŞİMİ VE ÖĞRETİMDE İKİLEMLERİN ETKİLİLİĞİ
TAŞAR M. F. (Danışman)
F.AYDIN(Öğrenci)
2009
2009Doktora
Teknolojinin doğasına yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerinin ve kavramlarının gelişimi ve öğretimde ikilemlerin etkililiği
TAŞAR M. F. (Danışman)
F.AYDIN(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Etkileşimli kısa tarihsel hikâyelerin kullanımının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışlarını geliştirmesindeki etkililiği
TAŞAR M. F. (Danışman)
M.YÜCEL(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve yöntemlerin uygulanışına ilişkin öğrenci görüşleri
TAŞAR M. F. (Danışman)
A.SOLMAZ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Öğretmenlerin fen ve teknoloji öğretimi, kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve bu yöntemlerin öğretim sürecindeki önemi hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi
TAŞAR M. F. (Danışman)
F.CANDUR(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2013
2013How do Science Teachers View and Teach the Nature of Science? A Classroom Investigation
ASLAN O., TAŞAR M. F.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE , cilt.38, sa.167, ss.65-80, 2013 (SSCI)
2012
2012An Interview with David Hestenes: His life and achievements
Taşar M. F., Bilici S., Fettahlioglu P.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.8, sa.2, ss.139-153, 2012 (SSCI)
2010
2010What part of the concept of acceleration is difficult to understand: The mathematics, the physics, or both?
TAŞAR M. F.
ZDM - International Journal on Mathematics Education , cilt.42, sa.5, ss.469-482, 2010 (SCI-Expanded)
2010
2010A CROSS-NATIONAL STUDY OF CZECH AND TURKISH UNIVERSITY STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS ICT USED IN SCIENCE SUBJECTS
Kubiatko M., Usak M., YILMAZ K., TAŞAR M. F.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION , cilt.9, sa.2, ss.119-134, 2010 (SSCI)
2010
2010Editorial
TAŞAR M. F.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.6, sa.1, ss.1, 2010 (SSCI)
2009
2009STUDENTS' CONCEPTUAL DIFFICULTIES IN QUANTUM MECHANICS: POTENTIAL WELL PROBLEMS
ÖZCAN Ö., Didis N., TAŞAR M. F.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.36, ss.169-180, 2009 (SSCI)
2008
2008Editorial
TAŞAR M. F.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.4, sa.4, ss.317, 2008 (SCI-Expanded)
2008
2008In memoriam David Ausubel (1918-2008)
TAŞAR M. F.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.4, sa.3, ss.195, 2008 (SCI-Expanded)
2007
2007Reflection and remarks on the conversation "The past, present and future of the nature of science research" with Norman Lederman
TAŞAR M. F.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.3, sa.4, ss.383-386, 2007 (SCI-Expanded)
2007
2007Editorial
TAŞAR M. F.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.3, sa.3, ss.171, 2007 (SSCI)
2006
2006Probing preservice teachers' understandings of scientific knowledge by using a vignette in conjunction with a paper and pencil test
TAŞAR M. F.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.2, sa.1, ss.53-70, 2006 (SCI-Expanded)
2001
2001An integration of simple materials and complex ideas: Description of an instructional sequence in statics
Taylor J., Dana T., TAŞAR M. F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION , cilt.17, sa.3, ss.267-275, 2001 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Science Teacher Action Research in Top Tier Science Education Journals: A Review of the Literature
Feldman A., Belova N., Eilks I., Kapanadze M., Rauch F., Mamlok-Naaman R., et al.
Journal of Science Teacher Education , 2024 (ESCI)
2021
2021Scaffolding prompt questions and learners’ self-regulated learning about the nature of science in hypermedia
Taşar M. F., Çetin N. İ.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.13, sa.2, ss.1802-1824, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021A Systematic Review of Creative Self-Efficacy Literature in Education
Unal A., TAŞAR M. F.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education , cilt.17, sa.12, 2021 (Scopus)
2020
2020Açık-Düşündürücü Öğretim Deneyimi Sonrası Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilimi Anlama Düzeyleri: Hermenötik Bakış
ÖZCAN H., SARITAŞ D., TAŞAR M. F.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.29, ss.223-250, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ARGÜMAN YAPILARI
Şahin Kalyon D., Taşar M. F.
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.22, ss.39-71, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Editorial: STEM Education: “What’s in a Name?”
Taşar M. F.
Hellenic Journal of STEM Education , cilt.1, sa.1, ss.1-4, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Prospective Science Teachers’ Views on Career Planning and their Self-efficacy Levels for Career Decision-Making
İnce Aka E., Taşar M. F.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.7, sa.3, ss.960-975, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Açık-Düşündürücü Öğretim Deneyimi Sonrası Fen BilimleriÖğretmen Adaylarının Bilimi Anlama Düzeyleri: HermenötikBakış
ÖZCAN H., SARITAŞ D., TAŞAR M. F.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.29, ss.223-250, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Eighth Grade Students’ Knowledge of Key Biotechnology Concepts
ATASOY B., ATICI T., TAŞAR M. F., TAFLI T.
Hellenic Journal Stem Education , cilt.1, sa.1, ss.33-42, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020A review of researches on stem in preservice teacher education
Gül K. S., TAŞAR M. F.
Elementary Education Online , cilt.19, sa.2, ss.515-539, 2020 (Scopus)
2020
2020Action Research Studies in Science Education in Turkey
Taşar M. F.
Action Research and Innovation in Science Education , cilt.3, sa.1, ss.1-2, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020A self-study on the values and beliefs of science teachers and their science, technology, engineering and mathematics (STEM) applications
Dönmez İ., TAŞAR M. F.
Participatory Educational Research , cilt.7, sa.1, ss.59-79, 2020 (Scopus)
2020
2020Eliciting prospective science teachers’ teaching orientations by using a card sorting activity
Yılmaz Ergül D., Taşar M. F.
Action Research and Innovation in Science Education , cilt.3, sa.2, ss.27-37, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Sözde-bilim İnanış Ölçeği’nin (SİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Çetinkaya E., TAŞAR M. F.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.497-512, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Examining the Argumentation Researches at the Science Education in Turkey
Cetinkaya E., TAŞAR M. F.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.33, sa.2, ss.353-381, 2018 (ESCI)
2018
2018Turkish Adaptation of the Views of Nature of Science-Form C: Validity and Reliability Study
ÖZCAN H., TAŞAR M. F.
International Journal of Physics and Chemistry Education , cilt.10, sa.1, ss.31-39, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016Relations of characteristics of science teachers and students with the student achievement in science: A case analysis according to TIMSS 2011 data Fen bilgisi öğretmen özelliklerinin öğrenci fen başarisi ile ilişkisi: TIMSS 2011 verilerine göre bir durum analizi
Abazaoğlu İ., TAŞAR M. F.
Elementary Education Online , cilt.15, sa.3, ss.922-945, 2016 (Scopus)
2015
2015Using concept maps to determine pre service science teachers views about the nature of science
ÇETİN N. İ., TAŞAR M. F.
Journal of Theory & Practice in Education , cilt.11, sa.4, ss.1185-1206, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Bilimsel bilgi teori yüklüdür dağa çıkan 1 inek 1500 oldu etkinliği
ÖZCAN H., TAŞAR M. F.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi , cilt.4, ss.24-35, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Bilimin Doğasına Yönelik Bir Etkinlik Ardışık Olaylar
ÖZCAN H., TAŞAR M. F.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi , cilt.4, ss.36-45, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Adaptation of The Microcomputer Utilization in Teaching Efficacy Beliefs Instrument into Turkish and Science Teaching
TİMUR B., TAŞAR M. F.
Journal of Turkish Science Education , cilt.10, sa.3, 2013 (Scopus)
2013
2013Adaptation of "the microcomputer utilization in teaching efficacy beliefs instrument" into turkish and science teaching Fen Öǧretiminde Bilgisayar Kullani{dotless}mi{dotless}na Yönelik Öz Yeterlik İnanci{dotless} Ölçeǧinin Türkçe'ye Uyarlanmasi{dotless}
TİMUR B., TAŞAR M. F.
Journal of Turkish Science Education , cilt.10, sa.3, ss.59-72, 2013 (Scopus)
2011
2011Developing Pre Service Science Teachers Cognitive Structures aboutTechnology Word Association Test WAT
TİMUR B., TAŞAR M. F.
Western Anatolia Journal of Educational Sciences , ss.131-138, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Ölçeğinin TPABÖGÖ Türkçe ye Uyarlanması
TİMUR B., TAŞAR M. F.
University of Gaziantep Journal of Social Sciences , cilt.10, sa.2, ss.839-856, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011In Service Science Teachers Technological Pedagogical Content Knowledge Confidences and Views about Technology Rich Environments
TİMUR B., TAŞAR M. F.
CEPS Journal , cilt.1, sa.4, ss.11-25, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011In-service science teachers' technological pedagogical content knowledge confidences and views about technology-rich environments Samozaupanje učiteljev naravoslovja v njihovo tehnološko-pedagoško znanje in njihova stališča do tehnološko bogatih okolij
TİMUR B., TAŞAR M. F.
Center for Educational Policy Studies Journal , cilt.1, sa.4, ss.11-25, 2011 (Scopus)
2010
2010An Investigation Of Pre Service Science Teachers Cognitive Structures and Ideas About The Nature Of Technology
AYDIN F., TAŞAR M. F.
Ahi Evran Ünv. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.209-221, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası hakkındaki görüşleri
ASLAN O., YALÇIN N., TAŞAR M. F.
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.1-8, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Challenges in Environmental Education: A Conversation with Annette Gough
TAŞAR M. F.
Eurasia Journal Of Mathematics Science And Technology Education , cilt.5, sa.3, ss.187-196, 2009 (Scopus)
2008
2008TC 6 8 Sınıflar Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının ABD Massachusetts Eyalet Bilim ve Teknoloji Mühendislik Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılarak Değerlendirilmesi
TAŞAR M. F., KARAÇAM S.
Millî Eğitim Dergisi , cilt.37, sa.179, ss.195-211, 2008 (Scopus)
2006
2006Development and Validation of a Multiple Format Test of Science Process Skills
Temiz B. K., Taşar M. F., Tan M.
INTERNATIONAL EDUCATION JOURNAL , cilt.7, sa.7, ss.1007-1027, 2006 (Scopus)
2006
2006Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Kavramlarına İlişkin Bilgi Yapılarının Kavram Haritaları Yöntemi ile Araştırılması
ÜNLÜ P., İNĞEÇ Ş., TAŞAR M. F.
Eğitim ve Bilim , sa.31, ss.70, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
2006Momentum Kavramının Öğrenme Gelişim Sıralamasının Araştırılması
KANDİL İNĞEÇ Ş., ÜNLÜ P., TAŞAR M. F.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.7, ss.123, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi
Kandil İnğeç Ş., TAŞAR M. F., GÜNEŞ P.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.25, ss.309, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
2004Foto-mat projesi ve matematik öğretmen adaylarının bu proje hakkındaki görüşleri
ARIKAN A., ARGÜN Z., TAŞAR M. F., ÇAKMAK M.
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education , 2004 (Hakemli Dergi)
2003
2003Teaching history and the nature of science in science teacher education programs
TAŞAR M. F.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.13, ss.30-42, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
2002Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum veİmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi
ÜNLÜ YAVAŞ P., İNĞEÇ Ş., TAŞAR M. F.
G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.121-138, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
2002Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi
GÜNEŞ P., ŞK İ., TAŞAR M. F.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.22, ss.121, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Science Teaching Orientations of Pre-Service Teachers in a Transformative Learning Environment
YILMAZ ERGÜL D., TAŞAR M. F.
The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023
2017
2017What Makes a Professional Development Program Efficient? Understanding Physics Teachers’ Perceptions
ŞENTÜRK M. L., ERCAN J., TAŞAR M. F.
European Science Education Research Association Conference (ESERA), 21 - 25 Ağustos 2017
2017
2017Discussant: The Challenge of Teachers to Teach Complex Socio-Scientific Issues in Science Class
TAŞAR M. F.
ESERA 2017, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017
2017
2017What makes a professional development program efficient? Understanding physics teachers’ perceptions
ŞENTÜRK M. L., ERCAN J., TAŞAR M. F.
ESERA 2017, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017
2017
2017Technological pedagogical content knowledge studies in science education: A review study
ERCAN J., TAŞAR M. F.
ESERA 2017, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Mayıs 2017
2017
2017The creteria for creativity in STEM Feilds
TAŞAR M. F.
International Conference on Applied System Innovation (IEEE ICASI 2017), Sapporo, Japonya, 13 - 17 Mayıs 2017
2017
2017Methodological issues in educational research
TAŞAR M. F.
The Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017
2017
2017The main pedagogical research problems: An international perspective
TAŞAR M. F.
The Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017
2017
2017Ethical considerations in education research and reports
TAŞAR M. F.
The Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017
2017
2017Structure and organization of articles in education
TAŞAR M. F.
Distinguished International Scholars Seminar - The Institute of Psychology and Education of Kazan (Volga Region) Federal University, Kazan, Rusya, 6 - 07 Nisan 2017
2016
2016Examining physics teachers’ technological pedagogical content knowledge after a professional development program: Multiple case study
ŞENTÜRK M. L., IRMAK M., ERCAN J., YILMAZ D., TAŞAR M. F.
National Association for Research in Science Teaching (NARST, 13 Kasım 2016 - 23 Mart 2019
2015
2015Changes in Physics Teachers Cognitive Structures about Using Educational Animations and Simulations
IRMAK M., YILMAZ D., ERCAN J., ŞENTÜRK M., TAŞAR M. F.
11th Biennial Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015
2015
2015More Interactive Historical Vignettes
TAŞAR M. F., DAĞ M. Y.
IHPST 13th Biennial Conference, Rio de Janeiro, Brezilya, 22 - 25 Temmuz 2015
2015
2015A study on the development of a rubric for VNOS C
ÖZCAN H., TAŞAR M. F.
IHPST 13th Biennial Conference, Rio de Janeiro, Brezilya, 22 - 25 Temmuz 2015
2015
2015The Development of a PCK Model about Nature of Science Associated with Science Content
ÖZCAN H., TAŞAR M. F.
IHPST 2015 - 13th BIENNIAL MEETING, Rio de Janeiro, Brezilya, 22 - 25 Temmuz 2015
2015
2015The Role of Scaffolding Prompt Questions on Learners Self Regulated Learning about Nature of Science in Hypermedia
TAŞAR M. F., ÇETİN N. İ., TİMUR B.
IHPST 2015 13TH BIENNIAL MEETING, Rio de Janeiro, Brezilya, 22 - 25 Temmuz 2015
2015
2015Physics Teachers Development of Technology Pedagogy and Content Knowledge A Mixed Methods Study
TAŞAR M. F., ERCAN J., ŞENTÜRK M., YILMAZ D., IRMAK M.
iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2015
2015
2015PHYSICS TEACHERS DEVELOPMENT OF TECHNOLOGY PEDAGOGY AND CONTENT KNOWLEDGE A MIXED METHOD STUDY
TAŞAR M. F., ERCAN J., merve lütfiye ş., YILMAZ D., IRMAK M.
iSER World Conference, 10 - 12 Haziran 2015
2015
2015The VOPLE Project
TAŞAR M. F., ŞENTÜRK M., YILMAZ D., ERCAN J., IRMAK M., UŞAK M.
iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION, 10 - 12 Haziran 2015
2015
2015Examining a Teacher s Integration of Animations and Simulations in Physics Teaching after Professional Development Program
ERCAN J., YILMAZ D., ŞENTÜRK M., IRMAK M., TAŞAR M. F.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 21 Nisan 2015
2015
2015Strand Sponsored Symposium International Perspectives about the Nature of Science
TAŞAR M. F.
NARST 2015 National Association for Research in Science Teaching Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015
2014
2014Determining technological pedagogical content knowledge: multiple case study
YILMAZ ERGÜL D., TAŞAR M. F.
International Science Education Conference, 12 - 15 Mart 2014
2014
2014Graduate students’ understandings about weight loss: a self-study
Ercan J., YILMAZ ERGÜL D., TAŞAR M. F.
International Society of Educational Research World Conference, 17 - 21 Şubat 2014
2014
2014Fostering physics teachers’ development of TPACK through a professional development program
ŞENTÜRK M. L., TAŞAR M. F., YILMAZ ERGÜL D., ERCAN J., IRMAK M.
International Society of Educational Research World Conference, 3 - 07 Şubat 2014
2014
2014A virtual online physics learning environment (VOPLE) closely aligned with curriculum outcomes
TAŞAR M. F., KANDİL İNGEÇ Ş., TİMUR B., ŞEN A. İ., UŞAK M., ŞENTÜRK M. L., et al.
International Society of Educational Research World Conference, 2 - 05 Şubat 2014
2009
2009Developing technological pedagogical content knowledge in pre-service science teachers through microteaching via inquiry based interactive physics computer animations
TAŞAR M. F., TİMUR B.
GIREP 2010, Reims, Fransa, 22 Ağustos 2009 - 27 Ağustos 2010, ss.716-725
2010
2010Measuring competences of pre-service science teachers’xx technological pedagogical content knowledge
TAŞAR M. F., TİMUR B.
9th International Conference on Computer Based Learning in Science (CBLIS), Varşova, Polonya, 4 - 07 Temmuz 2010, ss.279-289
2010
2010The Impact of Hands on Activities in 6th Grade Electricity in Our Lives Unit on Students Attitudes
AYDIN N., AKIN B., GÜVEN YILDIRIM E., İNCE AKA E., TAŞAR M. F.
XIV IOSTE International Symposium on Socio-Cultural and Human Values in Science and Technology Education, Bled, Slovenya, 13 - 18 Haziran 2010
2006
2006Turkish educational system and the recent reform efforts The example of the new science and technology curriculum for grade 4 8
TAŞAR M. F., ATASOY B.
Asia Pacific Educational Research Association, Taipo, Çin, 28 - 30 Kasım 2006
2006
2006Teacher candidates’xx understanding of momentum and impulse
TAŞAR M. F., ÜNLÜ YAVAŞ P., İNĞEÇ Ş.
GIREP 2006, 20 - 25 Ağustos 2006
2006
2006An Examination of Physics Subjects in the New National Curriculum for Science and Technology in Turkey
GÜNEŞ B., TAŞAR M. F.
GIREP 2006 Conference: Modeling in Physics and Physics Education, 20-25 Ağustos 2006, Amsterdam, The Netherland., 20 - 25 Ağustos 2006
2006
2006Eight-Grade Turkish Students' Attitudes Towards Environmental Issues
AKIN B., TAŞAR M. F., YAMAN S., BOZKURT O.
Joint North American - European and American Symposium (NAESA), Kıbrıs (Kktc), 31 Mayıs - 04 Haziran 2006
2002
2002Grafik çizme ve anlama becerisinin saptanması
Taşar M. F., İnğeç Ş., Ünlü Yavaş P.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, ss.197
1998
1998Turkish Preservice Elementary School Teachers Beliefs about the Nature of Science
AKGÜL E., TAŞAR M. F., ÇATALOĞLU E.
Annual Meeting of National Association for Research in Science Teaching (NARST), San Diego, CA, San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 22 Nisan 1998
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) in Physics Education
TAŞAR M. F., YILMAZ ERGÜL D.
The International Handbook of Physics Education Research: Teaching Physics, Taşar, Mehmet Fatih; Heron, Paula R. L., Editör, AIP Publishing, ss.1-30, 2023
2020
2020Türkiye'de eko-okul programının "Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim" üzerine etkisi
Taşar M. F.
Küresel Çapta Eko-Okullar, Annette Gough,John Chi-Kin Lee,Eric Po Keung Tsang, Editör, Springer, London/Berlin , Basel, ss.345-363, 2020
2017
2017Genel Fizik I
TAŞAR M. F., ORBAY M., ÖNER F., GÜMÜŞ S., AYVACI H. Ş., DEĞİRMENCİ S., et al.
Pegem Akademi, 2017
2017
2017GENEL FİZİK I
Taşar M. F., Orbay M., Ayvacı H. Ş., Değirmenci S., Gümüş S., İnğeç Ş., et al.
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2017
2017
2017Fizik Nedir?
TAŞAR M. F.
Genel Fizik I, Taşar, Mehmet Fatih Orbay, Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-24, 2017
2017
2017Enerji
TAŞAR M. F.
Genel Fizik I, Taşar, Mehmet Fatih Orbay, Metin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.197-228, 2017
2014
2014Süperiletkenlik: Doğanın Yüzyıldır Çözülemeyen Bir Gizemi
Taşar M. F.
FİZİKTE ÖZEL KONULAR, Mehmet Fatih Taşar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-115, 2014
2010
2010İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında Fizik Ünitelerinin Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Önerileri
TİMUR B., TAŞAR M. F.
Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler ve Öneriler, Mehmet Şahin Bülbül, Editör, Elektronik Kitap, Ankara, ss.37-53, 2010
Desteklenen Projeler
2012 - 2019
2012 - 2019Bilimin Doğasına Yönelik Anlayışların Geliştirilmesinde Hipermedyanın Kullanılması ve Özdüzenlemenin Rolü
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TAŞAR M. F. (Yürütücü)
2010 - 2019
2010 - 2019Bilim Eğitiminde Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretim Uygulamaları Geliştirilmesi ve Hizmet-İçi Öğretimde Kullanılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TAŞAR M. F. (Yürütücü)
2007 - 2011
2007 - 2011Bilimsel İklimlerin Oluşturulması ve Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasını Anlamalarının Etkisinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TAŞAR M. F. (Yürütücü)
2007 - 2010
2007 - 2010Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri ve Bu Görüşlerin Sınıf Uygulamaları ve Öğrencilerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri Üzerine Etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TAŞAR M. F. (Yürütücü)
2006 - 2009
2006 - 2009